Baccharis coridifolia

especie de planta

El mio-mio, romerillo, Baccharis coridifolia DC. ye una especie d'arbustu común de Suramérica templada, endémicu del sur de Brasil, Paraguái, Uruguái y NEA arxentín.

Baccharis coridifolia
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
División: Fanerógama Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Asteridae
Orde: Asterales
Familia: Asteraceae
Subfamilia: Asteroideae
Tribu: Astereae
Xéneru: Baccharis
Especie: B. coridifolia
DC.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Ye un subarbusto perenne, de 3 a 9 dm d'altor, de suelos fértiles o arenosos de les árees esti de les provincies arxentines de Chaco y de Formosa, fueyes lliniales, alternes, de 1 a 3 cm d'anchu, ensin nervaduras y llises, márxenes dentaos diminutos. Flor pequeña de color anaranxáu, con floriamientu branizu, aguanta seca y calores fuertes, y ta acomuñada con espartillares y escoba dura.

Toles partes de la planta son nocives, flores y granes tienen mayor toxicidá, ésta manifiéstase en bovinos, ovinos y gochos provenientes de rexones onde nun esiste la planta.

N'animales nuevos de zona de mio-mio, la toxicidá manifiéstase dempués de quemazones y cinches profanaes.[1]

Toxicidá editar

Tien tricomas tectores y glandulares con una morfoloxía particular. Esti vexetal causa la mayoría de les intoxicaciones na rexón norte d'Arxentina. Tien tricotecenos como principios tóxicos, sustancies producíes por fungu que viven en simbiosis con ella[2].

Les toxines son del grupu de los trichotecenos: roridina A y la roridina Y, producíes pol fungu del xéneru Myrothecium, en simbiosis con Baccharis, que depués son absorbíes y tresformaes por esta planta. Tien tamién una resina, alcaloides (bacarina) y un aceite esencial de color mariellu verdosu. Mayor toxicidá a la fin de la fructificación (abril -mayu). Toxicidá: fueyes, tarmos verdes y corteza.[3]

La intoxicación crónica por "mio-mio", empieza con esflaquecimientu progresivu y perda de pesu. Esto pasa desapercibíu, de resultes del normal cambéu de potreros, y queda solo el resultáu de que la facienda gana menos pesu de lo que debería.

Profilaxis editar

De normal los animales de la rexón nun la peracaben. Puede acostumar a evitar el so ingesta, estregando les sos melles y llabios con plantes fresques (eficiente n'equinos).

Sahumáu de la planta por que los animales aspiren el fumu. Nun dexar la entrada d'animales esfamiaos a aquellos llotes con romerillo. Roturar campos y corte de llantar enantes del floriamientu.

Taxonomía editar

Baccharis coridifolia describióse por Augustin Pyrame de Candolle y espublizóse en Prodromus Systematis Naturalis Regni Vegetabilis 5: 422. 1836.[1]

Etimoloxía

Baccharis: nome xenéricu que provién del griegu Bakkaris dau n'honor de Baco, dios del vinu, pa una planta con un raigañu fragante y recicláu por Linnaeus.[2]

coridifolia: epítetu llatín que significa "con fueyes coriacees".[3]

Sinonimia

Referencies editar

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar