Un batallón ye una unidá militar d'alredor de 1.000 homes (puede dir de 300 a 1.500) formada, usualmente, por dos a seis compañíes y mandada típicamente por un comandante o, si son dellos batallones, por un teniente coronel (p.ej. dellos exércitos entamen la so infantería en batallones, pero sicasí llamen a les unidaes de caballería y d'artillería equivalentes "escuadrón" o "grupu"). Puede inclusive haber sutiles distinciones dientro de les fuercies armaes d'una nación, como la distinción ente un batallón de carros y un escuadrón mecanizado, dependiendo de cómo se percibe'l papel operacional de la unidá dientro de la organización histórica del exércitu.

Batallón
tipo de unidad militar por tamaño (es) Traducir
Bolsa de valores militar
Cambiar los datos en Wikidata

Un batallón ye, xeneralmente, la unidá más pequeña capaz de realizar operaciones independientes (p.ej. non amestada a un mandu cimeru). Sicasí, munchos exércitos tienen unidaes más pequeñes que son autosuficientes.

El batallón suel ser parte d'un reximientu, grupu o brigada, dependiendo del modelu organizativo usáu por esi serviciu. Los batallones son pelo normal homoxéneos con respectu al tipu (p.ej. un batallón d'infantería o un batallón de carros), anque esisten munches esceiciones.

Historia editar

El nome histórico y xenérico batallón ye bien antiguu. El nome téunicu batallón nun data más allá del sieglu XVII. Ye un aumentativu traducíu del italianu bataglione, que significa gran batalla o xunta de munches batalles, tomando esti términu nel sentíu de tropes, sentíu que tuvo nun principiu y por enforma tiempu. Ye una equivocación suponer, como dalgunos, que batallón ye un aumentativu de batalla. Nel sieglu XIV entendíase col nome de batallón una xunta de tropes d'ocho a diez mil homes formando una de les grandes seiciones en que s'estremaba un exércitu, esto ye, una masa de tropes. Entá nel sieglu XVI dábase indistintamente'l nome de batallón a una masa de tropes cuadraes, seya que fuera d'infantería o de caballería.

Por que se vea la inexactitud d'esti términu, Maquiavelo proponía que se diera'l nome de batallón a un gran reximientu y esti batallón-reximientu de Maquiavelo estremábase en catermes que podíen comparase a los nuesos batallones modernos. El nome batallón nun pasó a ser reglamentariu nos exércitos franceses hasta dempués de Luis XIV. Entós tomóse nun sentíu asemeyáu al que tenía la cohorte ente los romanos, ente los bizantinos el dronte, na Edá Media la escala y nes lexones de Francisco I les bandes.[1]

Referencies editar