Benetton Group S.p.A. ye una empresa fundada en Ponzano Veneto, Italia. El so nome deber al apellíu familiar de los sos creadores, quien la establecieron nel añu 1965. Cotizaba na Bolsa d'Italia.

Benetton Group
negociu, empresa tradicional (es) Traducir, empresa, marca de moda (es) Traducir y cadena de tiendas (es) Traducir
Llocalización
Sede Treviso
Direición Italia
Coordenaes 45°43′N 12°13′E / 45.71°N 12.22°E / 45.71; 12.22
Benetton Group alcuéntrase n'Italia
Benetton Group
Benetton Group
Benetton Group (Italia)
Forma xurídica società a responsabilità limitata (es) Traducir
Historia
Fundación1965
Fundador Benetton family (en) Traducir
Orixe del nome Luciano Benetton
Organigrama
Dueñu Edizione (en) Traducir
Sector
Industria Industria testil
Minorista
Productos destacaos ropa
Participación empresarial
Organización matriz Edizione (en) Traducir
Filiales
Datos económicos
Emplegaos 9766 (2008)
Ingresos totales 2 100 000 000 € (2008)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La hestoria empezó en 1955 cuando Luciano Benetton, el mayor de los cuatro fíos, tenía solo 20 años y trabayaba como vendedor de periódicos en Treviso. Diose cunta que la xente quería colores nes sos vides y especialmente na so ropa. La so hermana escontra suéteres asina que vendió una bicicleta d'un hermanu menor pa poder mercar la primer texedora de segunda mano por que los suéteres fixérense más rápidu, y empezó a comercializar una pequeña coleición de suéteres a les tiendes locales nel área de Vénetu. La reacción positiva a los sos diseños foi namái'l principiu d'un sólidu empiezu. Poco dempués, pidió-yos a los so hermana y los sos dos hermanos menores, Gilberto y Carlo, que se xunieren al negociu.

En 1966, los Benetton abrieron la so primer tienda en Belluno y en 1969 en París, con Luciano como presidente, el so hermanu Gilberto al cargu de la alministración, el so hermanu menor Carlo de la producción, y Giuliana como diseñadora xefe.

El so negociu principal ye la ropa cola llinia casual (informal) "United Colors of Benetton", "Sisley" más empobinada a l'alta cordura, "Playlife" ropa pa toa ocasión.

Los sos productos inclúin ropa pa muyeres, homes, neños y ropa interior. Apocayá espandiéronse al negociu de los arumes y artículos d'aséu personal, artículos pal llar como accesorios de cocina y productos pa ñácaros.

Publicidá editar

Nos años 1990 Benetton foi conocíu nos Estaos Xuníos por producir una serie de revesosos anuncios de llarga duración, dacuando ofensivos que provocaron qu'un númberu de críticos de los medios acusara a la compañía de crear deliberadamente polémica pa vender los sos productos. Esta campaña de publicidá anicióse cuando al fotógrafu Oliviero Toscani dióse-y "carta blanca" pola alministración de Benetton. Los anuncios titulaos "United Colors of Benetton" incluyíen imáxenes qu'aparentemente non se rellacionen no absoluto cola ropa que ye vendida pola compañía, como escenes de xente morriendo de SIDA, ensames en llerza saltando d'un barcu que se ta fundiendo, un ñácaru naciellu que nun foi llaváu, llenu de sangre, y un sentenciáu a muerte; según tamién predominen les imáxenes de grupos de persones de delles etnies faciendo énfasis nel contraste ente persones blanques y negres, pero al la vegada fai ver que toos somos iguales. La única publicidá nestes fotografíes ye'l logotipu de Benetton.

La so campaña más recién foi nel 2011 llamada Unhate por qu'haya menos odiu nel mundu. Les sos polémiques imáxenes amuesen por casu al ex-presidente de Venezuela Hugo Chávez (difuntu) besándose col presidente d'Estaos Xuníos Barack Obama.

Fabrica editar

"Fabrica" ye'l centru del Grupu Benetton dedicáu a la investigación de la comunicación, creáu en 1994 a partir del patrimoniu cultural del Grupu, con sede en Treviso, nel complexu arquiteutónicu restauráu y ampliáu por Tadao Ando. El retu de Fabrica ye la innovación y la internacionalidad: una manera de conxugar cultura ya industria per mediu de la comunicación, que yá nun escueye namái les formes publicitaries tradicionales, sinón qu'arrobina la cultura industrial”, la intelixencia” de la empresa col usu d'otros medios: el diseñu, la música, el cine, la fotografía, les publicaciones editoriales y Internet. Fabrica decidió apostar pola creatividá latente de los mozos artistes-esperimentadores provenientes de tol mundu, convidaos tres una refecha seleición pa desenvolver proyeutos concretos de comunicación so la direición artística d'espertos de los distintos sectores. La publicación Colors magacín forma parte tamién de les actividaes de Fabrica. La revista ye financiada pol Grupu Benetton en tres ediciones billingües: inglés con italianu, francés o español. Nel añu 2011 Benetton llanzó una campaña publicitaria en nome de la llucha contra l'odiu utilizando un fotomontaje del Papa Benedicto XVI besando a Sheikh Ahmed Mohamed el-TayebEl, lo mesmo col presidente Obama besando na boca al chinu Hu Jintao y al venezolanu Hugo Chávez.

Deporte editar

La empresa Benetton patrocinó a diversos equipos de Fórmula 1 a principios de la década de 1980. Depués compitió ente 1986 y 2001 cola so propia escudería, Benetton Formula, con para la cual Michael Schumacher llogró dos títulos de pilotos.

La empresa tamién foi propietaria d'equipos deportivos en Treviso. El club de rugby Benetton Rugby Treviso pertenez a la familia dende 1979. Depués d'apoderar el campeonatu italianu, xunir en 2010 al Pro12, onde xuega contra equipos d'Irlanda, Gales y Escocia. Tamién xugó la mayoría de les ediciones de la Copa Heineken, anque ensin avanzar de la fase de grupos.

El Treviso Basket foi propiedá de la familia Benetton ente 1982 y 2012, llogrando cinco campeonatos italianos de baloncestu y dos aparición nes finales de la Eurolliga. El Sisley Volley ganó nueve veces el campeonatu italianu de vóeibol y cuatro veces la Lliga de Campeones d'Europa ente 1987 y 2012.

Crítiques editar

Benetton foi denunciada por organizaciones mapuches por usurpación de tierres ancestrales na Patagonia arxentina.[1][2]

La Comunidá Mapuche de Santa Rosa-Leleque, al sur d'Arxentina, impunxo una denuncia penal a la marca italiana por usurpación de tierres. Benetton ye'l mayor llatifundista d'Arxentina con más de 970.000 hectárees en terrenes que lleguen hasta la Patagonia, onde ellaboren el 10% de la so producción de llana.[3]

PETA realizó una campaña de protesta contra Benetton debíu al usu que tienen de la llana australiana nes sos prendes. Esto, por cuenta del discutiniu nel procesu del llogru de la llana.[4]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar