Wikiproyeutu: Asturies - Cymru

Blaenavon (en galés, Blaenafon) ye una ciudá y un llugar Patrimoniu de la Humanidá nel sureste de Gales, que queda na fonte del Afon Llwyd al norte de Pontypool, dientro de les llendes históriques de Monmouthshire. La ciudá queda a lo cimero d'una llomba y tien una población de 6.349 habitantes.

Blaenafon
Alministración
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera de Gales Gales
Área principal Torfaen (es) Traducir
Comunidá Blaenavon (en) Traducir
Tipu d'entidá villa
Nome oficial Blaenafon (en)[1]
Blaenafon (cy)[1]
Códigu postal NP4
Xeografía
Coordenaes 51°46′25″N 3°04′58″W / 51.7736°N 3.0828°O / 51.7736; -3.0828
Blaenafon alcuéntrase en Reinu Xuníu
Blaenafon
Blaenafon
Blaenafon (Reinu Xuníu)
Superficie 17.8298 km²
Llenda con Llanfoist (es) Traducir
Demografía
Población 6055 hab. (2011)
Porcentaxe 100% de Blaenavon (en) Traducir
100% de Torfaen (es) Traducir
0.19% de Gales
0.01% de Reinu Xuníu
Densidá 339,6 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 01495
Llocalidaes hermaniaes Coutras
Cambiar los datos en Wikidata

Blaenavon y la so contorna fueron designaos Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 2000 cola denominación Paisaxe industrial de Blaenavon.[2]

Historia editar

Blaenavon creció alredor d'una fundición de fierro[3] abrir en 1788, parte de la cual ye güei un muséu. Siguió-y la realización d'industries d'aceru y la minería del carbón, aumentando la población de la ciudá a más de 20.000 nun tiempu,[4] pero desque se cerró la fundición en 1900 y la mina de carbón en 1980, la población escayó, y anguaño consiste na so mayor parte antiguos ciudadanos.

Fixéronse intentos apocayá devolver la imaxe de la ciudá presentándola como la segunda «ciudá de llibru» de Gales (siendo la primera Hay-on-Wye). Sicasí dempués d'un añu d'intentar atraer visitantes el proyeutu paez fracasar. Esto puede atribuyise a una combinación de la remota llocalización de la ciudá y la competición esistente con Hai. Los inversores y l'interés local tresformaron dafechu la principal vía pública (Broad Street) de lo que solía ser y les llibreríes (les poques que sobrevivieron) almacenen llibros de bona calidá y pervalibles. Hai munchos grupos comuñales prósperos dientro de la ciudá, incluyendo Future Blaenavon, que desenvolvió pa crear xardinos comuñales na parte baxa de la ciudá.

Les atraiciones de la ciudá inclúin el muséu Big Pit National Coal Museum (un puntu de referencia de ERIH, la ruta europea del patrimoniu industrial), Blaenavon Iron Works,[5] el ferrocarril de Pontypool y Blaenavon, el coru de voces masculines de Blaenavon y munchos senderos históricos al traviés de los montes de Blaenavon.

Blaenavon ta hermaniáu con Coutras en Francia.

Escavación del Time Team editar

El programa de televisión dedicáu a l'arqueoloxía de Channel 4, llamáu Time Team, foi a Blaenavon mientres la so serie de febreru de 2001 p'atopar «The Lost Viaduct - el primer viaductu ferroviariu del mundu». Foi construyíu en 1790, pa ser usáu por vagones arrastraos por caballos pa llevar el carbón de les mines. A pesar de ser unos 40 metros de llargu y 10 metros d'altu, dientro d'alredor de 25 años de la so construcción sumiera dafechu. Pero ensin nengún datu sobre la so baltadera, el grupu taba ellí pa ver lo que podría ser dalgún restu d'esta estructura. Col tiempu, mientres la tarde del tercer día d'escavaciones, l'equipu consiguió afayar la parte alta del viaductu, que la so cubierta narquiada, so 12-15 metros de basura y tierra, entá permanecía aparentemente de pies. Sicasí, por cuenta de que yera tan tarde nel so última día, y por razones de seguridá, fueron incapaces d'escavar daqué más. Sicasí, futures escavaciones arqueolóxiques podríen tener más ésitu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar