Bola de fueu de Naga

Boles de fueu del Naga (Tailandés: บั้งไฟพญานาค, payanak del bangfai) ye un fenómenu qu'asocede nel ríu Mekong - asitiáu en Tailandia (Provincies de Nong Khai y Isan) y en Laos - nel cual boles de fueu que rellumen intensamente álcense de les fondures. Les boles son de color acoloratáu y sobre el tamañu d'un güevu; llevántense un par de cientos de metros antes de sumir. El númberu de boles de fueu ye variable, llegóse a informar de decenes de miles per nueche.[1]

Les boles de fueu viéronse mientres sieglos y pueden reparase más de cutiu alredor de la nueche de Awk Wan Pansa - a la fin del retiru budista de les agües - n'ochobre, anque les exhibiciones tamién se sopelexaron en marzu, abril, mayu, xunu y setiembre. El fenómenu, que cada añu atrai a mamplén de turistes, coincide col final del Festival Budista de Lent na provincia de Nong Kai cerca de la frontera con Laos nes nueches de lluna llena d'ochobre.

Boles de fueu similar llegar a apreciar en contaes ocasiones nel océanu Pacíficu cerca de les costes de Guerrero en Méxicu, estes boles fueron columbraes polos pueblos de los montes cercanos a la mariña y afirmen que son de proporciones colosales.

Mientres los científicos busquen respuestes, munchos locales rellacionen el fenómenu, que coincide col fin del Vassa —tamién conocíu como la cuaresma budista, na que los monxos retirar a los sos templos mientres la dómina del monzón— cola culiebra mitolóxica Naga. Delles fontes populares señalen que Naga llanza les boles incandescentes pa saludar a Buda na so visita a la Tierra al rematar el Vassa, que dura unos trés meses, ente xunetu y ochobre, en función del calendariu llunar.

Causes editar

Los nativos creen que son producíes pol dios-culiebra Naga, los científicos especulen que ye dalgún tipu de fermentadura no fondero de l'agua y hai quien diz que son disparos o bengales de soldaos.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar