Bolu

distritu de la provincia de Bolu (Turquía)

Bolu (en griegu: Βιθύνιον - Bithynion -; en llatín: Bithynium o Claudiopolis) ye una ciudá de Turquía, capital de la provincia de Bolu. Cuenta con una población de 107.857 habitantes[1] (2007).

Bolu
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia de Bolu
Tipu d'entidá ciudá
Xeografía
Coordenaes 40°44′00″N 31°36′00″E / 40.7333°N 31.6°E / 40.7333; 31.6
Bolu alcuéntrase en Turquía
Bolu
Bolu
Bolu (Turquía)
Superficie 27 km²
Altitú 733 m
Demografía
Población 184 682 hab. (2021)
Porcentaxe 100% de provincia de Bolu
0.22% de Turquía
Densidá 6840,07 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
bolu.bel.tr
Cambiar los datos en Wikidata

Bolu atópase na antigua autopista ente Istambul y Ankara, que xube'l monte Bolu, ente que la nueva autopista pasa pol túnel del mesmu monte, so la ciudá.

Historia editar

Antigüedá editar

Bolu formó parte de los reinos hitites alredor del añu 2000 e.C. y, nel 500 e.C. , convertir nuna de les principales ciudaes del reinu de Bitinia. Estrabón (XII, 4, 7) menta una ciudá helenística, Claudiópolis de Bitinia, conocida pelos sos praos y el so quesu, que según Pausanias (VIII, 9) foi fundada por arcadios de Mantinea.

Na Antigua Roma, tal que apaez nes monedes de la dómina, la ciudá conocíase como Claudiópolis, pol emperador Claudio. Equí nació Antínoo, favoritu y amante del emperador romanu Adriano, quien foi arrogante cola ciudá; el so nome apaeció darréu nes monedes de la ciudá. L'emperador Teodosio II (408-50) convertir en capital d'una nueva provincia, formada por Bitinia y Paflagonia y llamada Honorias, n'honor al emperador Flavio Honorio.

Obispáu católicu editar

Mientres el periodu nel que se conoció como Claudiópolis, foi diócesis titular de Bitinia. Foi la metrópolis relixosa de la provincia (so in all Notitiae episcopatuum). Michel -y Quien (I, 567) menta a venti titulares de la diócesis nel sieglu XIII. El primeru foi San Autónomu, mártir de les persecuciones de Diocleciano.

Dómina turca editar

En 1325, l'Imperiu otomanu conquistó la ciudá, camudando'l nome pol actual (dacuando, conozse como Bolou o Boli). Naquella dómina, foi capital d'un sanjak del vilayet (provincia) de Kastamonu, con 10.000 habitantes (700 griegos, 400 armenios, dellos católicos).

Bolu anguaño editar

Bolu nun ye una ciudá bien grande, anque cunta con un importante sector comercial. Atópase arrodiáu de montes y montes. Los estudiantes de la universidá y los soldaos destinaos en Bolu contribúin en gran midida a la economía llocal, que tradicionalmente dependió de la silvicultura y l'artesanía. El día del mercáu ye'l llunes, y xente de los pueblos cercanos allega a realizar la so compra selmanal.

La principal carretera ente Istambul y Ankara solía cruciar el monte Bolu, anque de normal los viaxeros detener nos restoranes de carretera en llugar d'entrar na ciudá. Anguaño, col túnel del monte Bolu, la mayor parte de la xente nun se detien, especialmente pel iviernu, cuando suelen cerrar la carretera pol xelu y la nieve. Dalgunes de les estaciones de serviciu de la carretera antigua anunciaron el zarru.

Les especialidaes de Bolu inclúin un dulce fechu d'ablanes (bien común na zona) y un arume con golor a yerba. Tamién destaca l'agua de manantial, o kökez suyu, bien apreciada polos habitantes y que recueyen de les fontes de la ciudá.

Llugares d'interés editar

El campu qu'arrodia la ciudá de Bolu ufierta numberosos paseos y otres actividaes al campu. Ente los principales curiosos de la ciudá, destaquen:

  • Ulu Camii, mezquita del sieglu XIV.
  • Muséu de Bolu, con pieces hitites, romanes, bizantines, selyúcides y otomanes.
  • Kaplıcaları, la fontes termales.
  • El llagu y el pueblu Gölköy, cerca del campus de la universidá.
  • Kartalkaya, estación d'esquí, allugada na sierra Köroğlu, a 54 km de distancia de la ciudá.

Referencies editar

  1. World Gazetteer Censu de Bolu. Consultáu'l 1 de xunetu de 2008

Enllaces esternos editar

Plantía:Catholic