Brawn GP Formula One Team, formalmente Brawn GP Limited, foi una escudería británica de Fórmula 1 que ganó'l Campeonatu Mundial de Constructores de Fórmula 1 en 2009.

Brawn GP
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Tipu Formula One team (en) Traducir
Fundáu en2009
Desapaecíu en 2009
Fundador Bandera del Reinu Xuníu Ross Brawn

Cambiar los datos en Wikidata

Formóse'l 6 de marzu de 2009, dempués de que se confirmara que Ross Brawn, hasta entós direutor téunicu de Honda Racing F1, mercara l'equipu de F1 de Honda.[1][2][3] Primeramente, los inxenieros de Super Aguri incorporárense a esti equipu, arriendes de la retirada de la escudería xaponesa de la Fórmula 1 en mayu de 2008.[4]

Brawn GP fixo'l so debú nel Gran Premiu d'Australia de 2009 col inglés Jenson Button y el brasilanu Rubens Barrichello como pilotos. Naquella carrera los sos pilotos consiguieron les dos primeres posiciones de clasificación y de carrera.

L'equipu utilizó motores de Mercedes-Benz. Magar les dificultaes iniciales, l'equipu consiguió dellos patrocinadores conforme avanzaba la temporada, incluyendo Virgin, MIG Investments, Henri Lloyd y PerkinElmer.

Al rematar la temporada, Brawn GP convirtiérase nel primer equipu de la historia d'esta categoría en consiguir el Campeonatu Mundial de Constructores y el Campeonatu Mundial de Pilotos nel mesmu añu del so debú. Jenson Button acabó primero de la clasificación de pilotos y Rubens Barrichello, terceru.

El 16 de payares del 2009 la empresa alemana Mercedes-Benz, en collaboración con Aabar Inversiones, anunció la compra del 75,1% del equipu Brawn GP, polo cual pasó a llamase Mercedes GP,[5] y convirtiendo a Brawn GP na escudería con meyores estadístiques de la historia de la Fórmula 1.

Historia editar

Antes del GP de Turquía, SUPER AGURI F1 retirar de la F1, y la so escudería hermana mayor compra a los sos inxenieros pa trabayar nel Honda RA109, d'ende que nun evolucionara'l Honda RA108 mientres 2008. El 5 d'avientu, pa plasmu de la Fórmula 1, Honda anunciaba que dexaba la categoría de resultes de la crisis económica de 2008.[6] De magar, Nick Fry y el mesmu Ross Brawn empezaron a buscar un comprador pa la escudería que caltuviera los 700 puestos de trabayu y asegurára-y la continuidá a Jenson Button, que poco antes del anunciu roblara un nuevu contratu cola escudería xaponesa y amosábase optimista al respective de la competitividá del coche.[7][8]

El primeru en manifestar la so intención d'adquirir l'equipu foi David Richards, dueñu de Prodrive, qu'hasta realizó un viaxe a Qatar pa consiguir inversores pa financiar la compra. Sicasí, Richards arrenunció de la compra agorando que l'amenorgamientu de costos que la FIA punxera en marcha nun s'asitiaríen hasta 2010. A finales de 2008, saltaron los rumores de que Carlos Slim, dueñu de Telmex, adquiriera l'equipu, pero la mesma compañía desmentir.

El presidente d'Honda Racing, Nick Fry, amosábase confiáu d'atopar comprador, yá que según les sos pallabres teníen dolce ufiertes series sobre la mesa; sicasí, nenguna acababa de conformar a les partes arreyaes y la carrera inaugural n'Australia cada vez taba más cerca.

En febreru de 2009, el multimillonariu Richard Branson amosóse interesáu nel equipu; pero Bernie Ecclestone nun pudo garantiza-y que cumpliría les sos esixencies, que consistíen en que los combustibles qu'usen les monoplaces sían más "verdes" y que los costos pa caltener un equipu na Fórmula 1 sían más baratos, polo que Branson arrenunció d'una compra direuta del equipu, anque la so empresa Virgin Group yá ye patrocinador del equipu.

Finalmente, por falta d'un comprador seriu pal equipu, el xefe del ex Honda Ross Brawn faise cargu del equipu pol preciu simbólicu d'una llibra esterlina y l'equipu pasa a tar financiáu pola mesma Honda.[9] Los pilotos titulares de l'anterior escudería, Jenson Button y Rubens Barrichello, deciden permanecer so les órdenes de Ross Brawn entá amenorgando los sos salarios.[10]

El 17 de marzu de 2009, la FIA aceptó oficialmente'l cambéu de nome de Honda Racing F1 Team a Brawn GP. Anque nuevu l'equipu podía ser vistu como una continuación de la escudería Honda Racing F1 Team, la FIA consideró a Brawn GP como una nueva escudería.[11]

Na so primer y a lo postrero única temporada na F1 l'equipu usó motores de Mercedes-Benz. La so primer monoplaza, el BGP 001, debutó'l 6 de marzu nel Circuitu de Silverstone, con Button al volante. Darréu, Brawn GP mover al Circuitu de Cataluña pa realizar los que fueron los sos primeros entrenamientos y nos qu'ablucó colos sos bonos tiempos.[12] Confirmaría les bones sensaciones nel entamu de la temporada porque Button llogró la pole position y la victoria y Barrichello la segunda plaza nel Gran Premiu d'Australia de 2009.

Temporada 2009 editar

Entamu espectacular editar

 
Jenson Button, camín de ganar el Gran Premiu d'España.

Nel Gran Premiu d'Australia, Rubens nun tuvo una bona salida: perdió posiciones y quedó apostráu a la 7ª posición. Nun principiu paecía que Rubens perdiera la posibilidá de xubir al podiu, en saliendo dende la segunda posición, pero a falta de cuatro vueltes, Robert Kubica nun intentu d'adelantrar a Sebastian Vettel topeta con él, quedando dambos fuera de carrera. Rubens asítiase en segunda posición.

De les 7 primeres carreres apostaes, Button ganó en 6 d'elles, siendo la restante (China) la so peor resultancia con un tercer puestu. Rubens Barrichello remató la mayoría de carreres en 2ª posición, demostrando que la monoplaza de Brawn yera'l meyor de la parrilla y el principal aspirante pa llograr los dos títulos. Button llogró nes 7 primeres carreres con 61 puntos y Barrichello 35, recordando a los sos tiempos en Ferrari. Con ello Brawn asitiaríase líder destacáu nel campeonatu de constructores.[13]

 
Barrichello nel GP de Singapur.

Retrocesu y recuperación editar

Nos siguientes grandes premios les diferencies ente Brawn y los sos rivales amenorgar sustancialmente. Nel GP de Gran Bretaña el líder del mundial llegó en 6ª posición, y el so compañeru 3º. En Nürburgring y n'Hungaroring los resultaos nun fueron enforma meyores: 5º y 6º, y 7º y 10º, respeutivamente. Otra manera, los pilotos de Red Bull-Renault, Mark Webber y Sebastian Vettel asítiense respeutivamente 2º y 3º del mundial de pilotos. Sicasí, nel Gran Premiu d'Europa, Brawn vuelve engarrar pola pole position y Rubens Barrichello consiguió la so primer victoria de la temporada y la primera fuera de Ferrari, cabo destacar que nun ganaba dende'l Gran Premiu de China de 2004, 81 carreres antes. Nel Gran Premiu de Bélxica, Rubens Barrichello consigui ser séptimu a pesar d'una fuga d'aceite mientres les postreres vueltes de carrera, Button sicasí queda fuera de carrera na primer vuelta por cuenta de un accidente con Romain Grosjean, encurtiándose más la distancia colos sos persiguidores. En Monza, la estratexa de 1 parada funcióna-yos y dambes monoplaces terminaron la carrera con un doblete: Rubens Barrichello, ganador de la carrera; y Jenson Button, segundu. Pero en Singapur y Xapón el ritmu volvió baxar, anque dambos pilotos consiguen acabar dientro de los puntos, Button quintu y Barrichello sestu en Singapur, y en Xapón, Rubens séptimu y Jenson octavu. La cuantiosa renta sumada de primeres del añu aventurábase abondu pa faese col primer títulu.

Doble campeonatu editar

Nun memorable Gran Premiu de Brasil decidióse'l campeonatu del mundu, nuna carrera prevista sobre moyáu pero na que nun apaeció l'agua. Rubens Barrichello partía dende la pole position, Jenson Button 14º y Sebastian Vettel 15º, yeren los trés únicos aspirantes al títulu. En vista a la clasificación toa paecía favorable por que Rubens amenorgara la diferencia de puntos al respective del so compañeru d'equipu y líder del mundial, Jenson Button, retrasando'l veredictu final al Gran Premiu d'Abu Dhabi. Sicasí, tres el so primera "pit stop", Rubens Barrichello empezó a tener problemes cola so monoplaza, y Button llogró remontar hasta'l 6ᵘ puestu. A la fin de la carrera, Rubens Barrichello sufrió un adelantamientu de Lewis Hamilton que-y pinchó un neumáticu que-y obligó a entrar nuevamente a boxes, lo qu'acabó coles sos posibilidaes de siguir na llucha. Sebastian Vettel acabó 4º. D'esta forma Brawn GP convertir nel primer equipu de la historia que consigue dambos títulos nel añu del so debú. Y n'Abu Dhabi, Button consigue un podiu pa festexar el so títulu (acabó 3º) ente que Barrichello acabó 4º na última carrera del equipu.

Resultaos editar

(Clave) (negrina indica pole position) (cursiva indica vuelta rápida)

Añu Xasis Motor Neu. Nᵘ Pilotos 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Puntos Pos.
2009 BGP 001 Mercedes FO 108W 2.4 V8 B AUS MYS‡ CHN BHR ESP MON TUR GBR GER HUN EUR BEL ITA SIN JPN BRA ABU 172
22   Jenson Button 1 1 3 1 1 1 1 6 5 7 7 Ret 2 5 8 5 3
23   Rubens Barrichello 2 5 4 5 2 2 Ret 3 6 10 1 7 1 6 7 8 4
  • ‡ Por cuenta de que nun se completó'l 75% de la carrera, apurriéronse la metá de los puntos.

Patrocinadores editar

 
El motorhome de Brawn GP, onde s'atiende a los patrocinadores.
 
El BGP 001 col patrociniu de Terminator Salvation.

Los patrocinadores que siguieron col equipu Honda a la fin de la temporada 2008, incluyendo Bridgestone, caltener na llista de patrocinadores pal entamu de la temporada 2009.

  • El 26 de marzu Brawn GP anuncio una asociación cola empresa británica de ropa y calzáu Henri Lloyd. La empresa aceptó suministrar al equipu con ropa y calzáu, en cuenta de que la so marca apaeciera nel BGP 001.[14] El 28 de marzu Sir Richard Branson anunció que Virgin sería los principal patrocinador del equipu.[15] El 17 d'abril, Brawn GP anunció un alcuerdu con M I G Investments por que'l so logo apaeciera na parte delantera de la monoplaza[16] El 19 d'abril confirmóse que Ray-Ban, un fabricante de gafes de sol, llevaría puestu'l patrociniu nel cascu de los pilotos.[17]
  • L'equipu tomó'l patrociniu de Graham-London antes del Gran Premiu de Gran Bretaña, asitiando'l so logotipu nos espeyos de la monoplaza.[23] Sicasí, Richard Branson indicó que yera pocu probable que Virgin siguiera col so alcuerdu la próxima temporada, citando como una torga los costos de caltenimientu.[24]
  • Pal Gran Premiu d'Italia, el BGP001 amestó'l nome y el logotipu de la empresa italiana de cremalleres Raccagni nes ales llaterales na parte delantera de los side-pods.
  • Pal Gran Premiu de Brasil, Brawn GP cerró un alcuerdu cola cervecería Petrópolis para estampar los colores y la marca de la so cerveza Itaipava en dambos coches,[26] según l'aseguradora Mapfre, que punxo'l so anunciu nel capó motor onde davezu diba'l nome del equipu, el Bancu do Brasil, que estampó el so nome nos alerones delanteros y la bébora enerxético TNT Energy Drink, que punxo la so logo nos retrovisores y na parte final del capó motor, según nos flaps llaterales del coche y nel alerón traseru.
  • Finalmente, pal Gran Premiu d'Abu Dhabi, xunir a ellos la empresa de telecomunicaciones Qtel, perteneciente a Qatar Telecom, que estampó el so nome nel alerón traseru y alredor del cockpit de les monoplaces blancos. De la mesma, Qatar Telecom punxo'l so nome nos llaterales de les monoplaces.

Llinia socesoria editar

Escuderíes   Tyrrell Racing   British American Racing   Honda Racing F1   Brawn GP   Mercedes GP   Mercedes AMG F1 Team
Temporaes 1970-1998 1999-2005 2006-2008 2009 2010-2011 2012-Presente

Referencies editar

  1. «Brawn GP take over Honda Racing» (n'inglés). Autosport (Haymarket Group). 5 de marzu de 2009. http://www.autosport.com/news/report.php/id/73577. 
  2. «Honda team to return as Brawn GP». BBC News. BBC. Consultáu'l 6 de marzu de 2009.
  3. «Brawn GP toma'l testigu de Honda». Mundo Deportivo:  p. 37. 7 de marzu de 2009. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2009/03/07/EMD20090307037MDP.pdf. 
  4. Viaplana, Josep (1 d'abril de 2009). «secretos-brawn/710061.shtml Los 'secretos' de Brawn». Sport.
  5. Vidal, Jacobo (16 de payares de 2009). «Merced-Benz compra Brawn GP». F1 al día. Consultáu'l 16 de payares de 2009.
  6. «Honda anuncia la so retirada de la Fórmula 1 pola crisis económica». Marca (5 d'avientu de 2008).
  7. «Honda tien trés compradores». AS (6 d'avientu de 2008).
  8. Miquel, Carlos (8 d'avientu de 2008). «"Ye una traxedia, el coche ye competitivu"». AS.
  9. Villadelprat, Joan (13 de xunetu de 2009). «El monólogu terminó». El País.
  10. «Brawn y Button trabayen nel nuevu contratu».
  11. «Honda officially becomes Brawn GP» (n'inglés). Autosport (Haymarket Group). 17 de marzu de 2009. http://www.autosport.com/news/report.php/id/73749. 
  12. Miquel, Carlos (10 de marzu de 2009). «Button impresiona y BMW vuela a una vuelta». AS.
  13. Miquel, Carlos (8 de xunu de 2009). «Button va escontra'l títulu al estilu Schumacher». AS.
  14. «Brawn GP announces new partnership with Henri Lloyd» (n'inglés). BrawnGP.com. 26 de marzu de 2009. http://www2.brawngp.com/pdf/henrilloyd.pdf. 
  15. «Virgin announce deal with Brawn» (n'inglés). ITV-F1.com. 23 de marzu de 2009. http://www.itv-f1.com/news_article.aspx?id=45353. 
  16. «Brawn announce partnership with MIG» (n'inglés). BrawnGP.com. 17 d'abril de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/pdf/mig.pdf. 
  17. «Ray-Ban carry on sponsorship» (n'inglés). BrawnGP.com. 19 d'abril de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/pdf/raybann.pdf. 
  18. «Brawn was running with increased Virgin branding on its car in practice» (n'inglés). ITV-F1.com. 24 d'abril de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.itv-f1.com/photo.aspx?IM_ID=53273&PG_ID=22. 
  19. «Brawn GP continue partnership with Endless Advance» (n'inglés). BrawnGP.com. 7 de mayu de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0r%5C. Consultáu'l 7 de mayu de 2009. 
  20. «Brawn GP continue partnership with NCE» (n'inglés). BrawnGP.com. 7 de mayu de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0r%5D. Consultáu'l 7 de mayu de 2009. 
  21. «Brawn GP sign supplier deal with Willans» (n'inglés). BrawnGP.com. 7 de mayu de 2009. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rYyf. Consultáu'l 7 de mayu de 2009. 
  22. «Brawn GP partner with Terminator Salvation in Spain» (n'inglés). Formula1.com. 8 de mayu de 2009. http://www.formula1.com/news/headlines/2009/5/9318.html. 
  23. «Brawn new deal with Graham London» (n'inglés). BrawnGP.com. http://web.archive.org/web/http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rY%7Df. Consultáu'l 3 de xunetu de 2009. 
  24. «Virgin set to end Brawn link-up» (inglés). BBC News. BBC (21 de xunu de 2009). Consultáu'l 21 de xunu de 2009.
  25. Jonathan Wong (18 de setiembre de 2009). «Brawn-Canon tie-up for Singapore GP» (n'inglés). The Straits Times. 
  26. «Equipe de Barrichello terá patrocinador brasileiro non GP do Brasil, em Interlagos» (en portugués). GloboEsporte.com. 8 de setiembre de 2009. http://globoesporte.globo.com/Esportes/Noticias/Formula_1/0,,MUL1296095-15011,00.html. 

Enllaces esternos editar