Mercedes-Benz ye una empresa alemana fabricante de vehículos, división de la compañía Daimler AG (enantes conocida como Daimler-Benz y DaimlerChrysler). La marca ye conocida polos sos vehículos de luxu, autobuses y camiones. El so eslogan ye "The best or nothing" ("Lo meyor o nada").

Mercedes-Benz
marca de automóviles (es) Traducir
Direición Alemaña
Historia
Fundación1926
Fundador Karl Benz
Gottlieb Daimler
Wilhelm Maybach
Orixe del nome Mercedes Jellinek (es) Traducir
Karl Benz
Eslogan Das Beste oder nichts. (de)
Organigrama
Dueñu Daimler AG
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos coche pasaxeros
camión
autobús
Motor
vehículo comercial (es) Traducir
Participación empresarial
Formáu por Mercedes-Benz en el deporte (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los más cercanos competidores de Mercedes-Benz nel mercáu actual de coches de gama alta son Audi, Volvo, Alfa Romeo, BMW, Lincoln, Cadillac, Infiniti, Xaguar, Lexus, Acura. La famosa estrella de tres puntes, diseñada por Gottlieb Daimler, simboliza la capacidá de los sos motores pa emplegalos en tierra, mar o aire. [ensin referencies]

Historia editar

 
1936 Mercedes-Benz 500 K-Spezial-Roadster, Muséu Mercedes-Benz, Stuttgart, Alemaña
 
Mercedes Benz 0530 del serviciu Bizkaibus en Leioa (Vizcaya).
 
Prototipos d'automóviles Mercedes-Benz nel Muséu Mercedes-Benz de Stuttgart, Alemaña.
 
Logotipu de Mercedes-Benz.

Nos entamos del sieglu XX, los automóviles Daimler construyíos en Untertürkheim (un distritu de Stuttgart) fueron conducíos de forma esitosa por un distribuidor austriacu llamáu Emil Jellinek, qu'anotaba los automóviles sol nome de la so fía, Mercedes. Depués de suxurir ciertos cambeos de diseñu, Jellinek prometió a la compañía mercar una gran producción de los sos vehículos so la condición de tener la garantía de ser el distribuidor esclusivu de Daimler p'Austria-Hungría, Francia, Bélxica y EE. XX., y de que podría vender el nuevu modelu sol nome de "Mercedes". El cambéu de nome foi bien útil pa prevenir problemes llegales, una y bones Daimler vendiera derechos esclusivos d'usu del nome y los planos téunicos a compañíes nel esterior, polo cual fueron y son construyíos coches de luxu n'Inglaterra so la marca Daimler. Una quema que destruyó l'antigua fábrica de pianos Steinway en Nueva York, que fuera modernizada pa producir autos Mercedes, terminó ceo col suañu de construyir Mercedes nos Estaos Xuníos.

Gottlieb Daimler naz el 17 de marzu de 1834 en Schorndorf. Tres un aprendizaxe como armeru estudia inxeniería mecánica na Escuela Politéunica de Stuttgart. A finales de 1863 ye nomáu inspeutor de talleres d'una fábrica de maquinaria de Reutlingen. Ellí coincide en 1865 con Wilhelm Maybach. En 1872 nomar direutor téunicu de la Gasmotorenfabrik de Deutz, onde conoz los motores de cuatro tiempos de Otto. En 1882 abandona la empresa ya instala nel ivernaderu de la so villa de Cannstatt un taller. En 1884 llogra xunto con Maybach construyir un motor de combustión interna de baxu pesu y dimensiones compactes conocíu anguaño como «reló de pies». D'esa manera sienta la base pa la incorporación nun vehículu. Les compañíes rivales Daimler Motorengesellschaft y Benz & Cie. empezaron a cooperar ente sigo nos años 20 pa trepar cola crisis económica d'esos años, pa finalmente fundise en 1926 y crear Daimler-Benz AG, que producía camiones y automóviles Mercedes-Benz. El logotipu de la marca ye la estrella platiada de tres puntes arrodiada d'un círculu. El símbolu apaeció per primer vegada nun automóvil Daimler de 1909. Los lloreos, símbolos de la marca Benz, fueron amestaos en 1926 pa simbolizar la unión de los dos robles. L'aniellu planu que xune los trés puntes de la estrella foi utilizáu per primer vegada en 1937. Según dizse, la estrella tien el so orixe nuna postal que Jellinek escribió a la so fía Mercedes indicando con ella'l puntu (sobre un planu) onde taba allugada la fábrica de Bad Cannstatt. Coméntase tamién que con ella se señalen tierra, mar y aire: elementos nos que los motores Daimler fueren pioneros y que simbolicen la busca orixinal de Daimler d'aprovir pequeños y poderosos motores preseos pa viaxar por cualesquier d'ellos. Magar que centróse en vehículos terrestres, Mercedes-Benz tamién construyó motores pa llanches y aviones (civiles y militares), ya inclusive para zepelinos.

Los vehículos Mercedes-Benz centráronse nun eleváu grau calidable y arte nos sos diseños. Como resultancia, fueron históricamente más caros y fabricaos en menor cantidá qu'otros vehículos más baratos. La compañía cultivó curioso una imaxe de superioridá téunica, calidá y serviciu nos sos diseños, polo que los sos autos fueron frecuentemente la eleición de los ricos y famosos. Anque foi más famosa polos sos modelos de limusina y los sos automóviles de luxu, tamién fueron construyíos por MB un gran númberu de sobresalientes deportivos. Exemplos d'ellos fueron el SSK desenvueltu por Porsche y el "Ales de gavilueta" (Gullwing) 300SL de 1954. Per otra parte, Mercedes-Benz produció tamién autos menos caros y con una mayor producción. Curiosamente, los prototipos de Volkswagen fueron construyíos y probaos en Stuttgart en cooperación con Porsche. Antes d'esto, Mercedes-Benz construyera coles mesmes un autu pequeñu con un motor traseru similar al VW, pero que nun tuvo nengún ésitu, el 130 H.

Los sos productos fueron conocíos pola creación ya introducción de les teunoloxíes más avanzaes, destacar el motor d'inyección y l'ABS, ente munches otres. Sicasí, estos non siempres funcionaron: apocayá, un sistema de frenos activu instaláu en más de 600 000 vehículos tuvo que ser retiráu pa reparalo por graves problemes.[ensin referencies] A esto súmase-y que la reputación de seguridá de la compañía foi cuestionada cuando foi calificada como baxa en recién estudios sobre los consumidores.[ensin referencies]

Los inxenieros más importantes de la empresa fueron Ferdinand Porsche y Wilhelm Maybach. Dambos abandonaron la empresa pa crear el so propiu modelu d'automóvil. Porsche desenvolvió para Volkswagen (que la so traducción ye: coche popular) el modelu Volkswagen Escarabayu, y Maybach, al contrariu, un sedán de luxu col so nome. Daimler-Benz mercaría Maybach años dempués.

En 1900 morrió Gotlieb Daimler y en 1925 finaron Karl Benz y Wilhelm Maybach. En 1950 presentóse la Clase S, el segmentu de gran luxu de Mercedes Benz, ende taba'l S cupé qu'en 1999 foi reemplazáu pol CL.

En 1979 llanzóse'l automóvil touterrén G pa usos militares en dellos países. La década de los 90 foi una gran década de modelos pa Mercedes Benz, pos se llanzaron los turismos C y Y y el vehículu deportivu utilitariu Clase M.

En 1998 Daimler-Benz, empresa matriz de Mercedes-Benz, fundir cola americana Chrysler Corporation creando DaimlerChrysler, el tercer grupu automovilísticu del mundu. De les sinérgias conxuntes apaecen los primeros modelos modernos de touterrén de la marca. En 2006 llanzóse'l monovolume R y el deportivu utilitariu GL.

En 2007 la fusión en DaimlerChrysler fracasa y viéndese Chrysler Corporation, dixebrándose dambos grupos tres casi una década.

Nel Salón del Automóvil de Frankfurt de 2007, Mercedes-Benz presentó'l vehículu híbridu Mercedes-Benz F700.

En 2010 Daimler robla un alcuerdu con Renault onde dambes compañíes van compartir teunoloxíes y futuros desarrollos, qu'en 2012 empezaron a tomar notoriedá cola inclusión de Motorización de Renault nes Clase "A" y "B" y el modelu Kangoo como Mercedes Benz Citen.

Modelos editar

 
Showroom en Múnich
 
Mercedes-Benz Clase E
 
Mercedes-Benz Clase S
 
Mercedes-Benz Clase M

Gama actual de modelos automóviles = editar

  • Mercedes Benz F015 ( urbanu y de llargues distancies ) con cuatro asientos y tou tipu de entrenimiento ( pa los acompañantes) . Y nun va salir hasta dientro de 15 años
  • Mercedes Benz EQ concept (Suv) de 5 places y el día 13/5/2017 enseñar al traviés d'una RR.SS ye llétricu y tien hasta 500 km d'autonomía n'llétricu . Y un interior bien vanguardista.

Furgonetes editar

 
Mercerdes-Benz TN.
 
Mercedes-Benz Sprinter.
 
Mercedes-Benz Vito.
 
Mercedes-Benz T2.

Camiones editar

Autobuses editar

Modelos significativos producíos editar

 
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (1958)
 
Mercedes-Benz O 319 (1955)

== Significáu de les sigles de los motores Motor OM (Öl Motor): motor diésel.

  • El Motor OM 904 significa que ye un motor diésel de la serie 900 de 4 cilindros.
  • El Motor OM 906 significa que ye un motor diésel de la serie 900 de 6 cilindros.
  • El Motor OM 924 significa que ye un motor diésel de la serie 900 de 4 cilindros, segunda versión del OM 904.
  • El Motor OM 926 significa que ye un motor diésel de la serie 900 de 6 cilindros, segunda versión del OM 906.
  • Les sigles OH signifiquen que ye un xasis con motor traseru (Omnibussen Heck).
  • Les sigles OF signifiquen que ye un xasis con motor fronteru.
  • Les sigles SIGNIFICAR que ye un xasis con motor fronteru destináu a microbuses y camiones de carga llixera; ej: LO 812 y LO 915.
  • L: Na designación del motor (al pie de la lletra A) indica que lleva intercooler; ej: OM 366 LA.
  • A: amestada a la designación del motor indica sobrealimentado. ej: OM 352, significa aspiráu, OM 352A sobrealimentado.
  • III: Acorde a la norma europea Euru III.
  • OH 1618: Xasis con motor traseru de 16 tn y 180 CV.

Asina un Motor OM 904 LA III significa: motor diésel de la serie 900 con 4 cilindros (1º versión), sistema d'almisión con turbo alimentador y post enfriador d'aire d'almisión que cumple coles normes Euru III.

Competición editar

En 1914, xustu antes del empiezu de la Primer Guerra Mundial, Mercedes-Benz ganó'l Gran Premiu de Francia, lo que significó al empar un revés pa los franceses. Benz yá competía con un autu de forma aerodinámica llamáu Tropfenwagen nos años 20, primero que dambes compañíes fundiérense. Nos 30, coles sos poderoses "Fleches de Plata" (Silberpfeile), apoderaron al pie del so rival, l'Auto Union (futuru Audi), la mayoría de los Grandes Premios europeos, mientres alzaben el récor de velocidá na tierra a más de 435 km/h (270 mph). Nesi entós l'equipu deportivu de Mercedes taba dirixíu pol gran Alfred Neubauer.

 
Un Mercedes-Benz W 196, siendo conducíu por Juan Manuel Fangio en 1986.

En 1949 Mercedes-Benz sintió la necesidá de tornar al mundu de les carreres, misión que se-y encargó a Alfred Neubauer, quien atopó cuatro autos de 1939 pal nuevu retu, sumando a los esitosos pilotos de la preguerra (Kling y Lang) l'arxentín Juan Manuel Fangio. D'esta forma participaron nel Gran Premiu d'Arxentina y el Gran Premiu Evita Perón de 1950, llogrando un segundu y un tercer puestu, respeutivamente, frente a autos muncho más modernos y poderosos. Sicasí, seríen los dos últimes carreres de los vieyos modelos: nel mesmu 1952, Mercedes-Benz presentó'l so pequeñu y potente 300SL coles sorprendentes ales de gavilueta. Pa esti autu la compañía non solo concentróse na potencia (215 CV), sinón qu'amás punxo elevada atención al amenorgamientu del pesu (solo 850 kg) y l'aerodinámica, faciendo posible qu'estos ganaren dos veces la carrera de les 24 hores de Le Mans, tres veces el Grand Prix de Berna y nuna ocasión la dura Carrera Panamericana ente 1952 y 1953, teniendo un gran rendimientu n'otres competiciones de la dómina, como la Mille Miglia.

El 4 de xunetu de 1954, Mercedes-Benz tornó per tolo alto a la Fórmula 1 faciendo'l doblete (primer y segundu puestu simultáneamente) nel Grand Prix francés col Mercedes-Benz W196. Esta foi una gran victoria p'Alemaña, especialmente porque esi mesmu día, daqué más tarde, l'equipu alemán de fútbol ganaría per primer vegada'l Campeonatu Mundial de la FIFA. D'esta forma, Mercedes apoderó los Grandes Premios y les carreres de gran turismu, incluyida una espectacular victoria de Sterling Moss na Mille Miglia en 1955. Sicasí, el 11 de xunu de 1955 asocedería una catástrofe: Al entrar a la recta de meta, el pilotu Mike Hawthorn fixo una sópita entrada en boxes, obligando a realizar una maniobra evasiva a Lance Macklin, que topetó col pilotu de Mercedes Pierre Levegh, llanzándolo fuera de la pista. El so coche impactó con un bancal de sable que lu fixo lliteralmente desapegar, desintegrándose a más de 200 km/h sobre les tribunes llenes d'espectadores, morriendo 86 d'ellos y resultando mancaos más de 100, munchos d'ellos de gravedá. Debíu al incidente, el xerente xeneral de Daimler-Benz solicitó a Neubauer que se retirara de la carrera por respetu a aquellos que morrieren y a los sos familiares, ya informó de que Mercedes nun volvería a correr hasta que s'ameyoraren les midíes de seguridá, provocando l'anulación de los siguientes cuatro Grandes Premios. Finalmente Mercedes ganó los otros trés que quedaben de la temporada, pero a la fin de la mesma, la firma anunció la so retirada definitiva de la F1, con un impresionante palmarés de nueve títulos de 13 posibles en solu dos años.

 
Detalle del MP4/22 d'en el Circuitu de Silverstone.

Mercedes-Benz inscribió dellos turismos en rally nos 1960 y finales de los 1970, ensin grandes ésitos. Amás hubo intentos d'inscribir en dellos eventos de Rally al Mercedes-Benz W201 nos entamos de los 80 ensin ésitu. Nel so llugar, ente'l 13 y el 21 d'agostu de 1983 na Pista d'Alta Velocidá de Nardo nel sur d'Italia, los nuevos compautos W201 clase 190, llevando un motor de 16 válvules cola culata construyida por Cosworth, rompieron tres récores mundiales de la FIA (Federación Internacional d'Automovilismu) depués de correr ensin parar (con solu paraes de 20 segundos cada dos hores y media) un total de 201 hores, 39 minutos y 43 segundos, completando 50 000 km y con una velocidá punta de 247 km/h. Esto convirtió al W201 nel modelu de turismu Mercedes 190Y 2.3-16.

Mercedes tornó a les carreres d'autos deportivos en 1989, ganando les 24 hores de Le Mans como Sauber-Mercedes y el Deutsche Tourenwagen Meisterschaft.

En 1994, les 500 milles d'Indianápolis fueron ganaes pol Penske d'Al Unser Jr., impulsáu por un motor Mercedes producíu por Ilmor, aprovechando un cambéu fechu polos organizadores d'esa carrera nesi añu. Hasta 1993, nes 500 milles almitíen motores con bloques de motores de coches de producción, que yeren beneficiaos con mayor cilindrada y mayor presión del turbo compresor. En 1994 los organizadores decidieron qu'esos beneficios seríen estendíos a cualquier motor con distribución a estil y balancín, ente que los motores de carrera usaben árboles de lleves a la cabeza. Gracies a esto, el motor Ilmor-Mercedes cuntaba con más de cien caballos de potencia más que los demás motores en dicha carrera Esti motor foi diseñáu pa ser utilizáu naquella sola ocasión, yá qu'en 1995 les regles fueron obviamente modificaes.

Na Fórmula 1, mientres la temporada 2009 foi provisor de motores de 3 equipos per primer vegada na so hestoria, yá que solo aprovía a McLaren dende 1995, añediendo a Force India y Brawn GP a la so llista de veceros.

El 16 de payares de 2009, Mercedes-Benz anunció la compra del 75% del equipu Brawn GP, renombrando al equipu como Mercedes GP, y volviendo asina Mercedes-Benz a la F1 como constructor oficial, y non solo como suministrador de motores.

Mercedes-Benz como provisor de motores editar

 
Fernando Alonso nel so McLaren MP4/22, nel Gran Premiu de Malasia de 2007.

En 1993 Mercedes-Benz tornó a la Fórmula 1 (F1) como suministrador de motores del equipu de F1 Sauber, con un motor V10 fabricáu por Ilmor. En 1995, el Mercedes-Ilmor F1-V10 foi lleváu a McLaren reemplazando a Peugeot. En 1996 Mercedes mercó la compañía de Ilmor y siguieron construyendo y diseñando los motores pa McLaren. Na carrera inaugural de la temporada de 1997 de la F1 el británicu David Coulthard consiguió la victoria pal equipu McLaren (cola implementación de los motores Mercedes), ya introducir nuna nueva era d'ésitos. Esti fechu tuvo una gran relevancia, yá que foi'l primer ésitu de McLaren en tres temporaes y el primeru de Mercedes-Benz desque'l arxentín Juan Manuel Fangio ganara'l Gran Premiu d'Italia de 1955. McLaren cola collaboración de Mercedes llogró'l títulu de constructores en 1998 y dos títulos de pilotu en 1998 y 1999 (dambos del finlandés Mika Häkkinen).

Sicasí, nos trés años siguientes hubo un significante descensu nes resultancies de Mclaren na F1, al puntu de ganar solo 4 carreres en 3 años, mientres sufríen numberosos frayatos de motor y retiraes de carrera, motivando la salida y retiru del bicampeón mundial Mika Häkkinen. En 2003 Mercedes en xunto con McLaren crearon un automóvil superdeportivu, el Mercedes-Benz SLR McLaren: el cual tien una carrocería de fibra de carbonu con un motor V8 sobrealimentado de 5,5 llitros. Este ye'l mesmu motor que lleven otros Mercedes (como son el SL55 AMG) anque foi ameyoráu pa llevalo a producir 454kW y un par motor de 780NM. El SLR algama una velocidá máxima de 330km/h y acelera de 0 a 100 en 3,8 s. Nel mercáu dende 2005, el so preciu averáu ye de 500 000 dólares.La temporada 2005 foi muncho más esitosa pa Mercedes, ganando 10 de los 19 GP de la temporada, pero terminando segundos na llucha pol títulu de constructores, detrás de Renault F1 Team (debíu principalmente a que los fallos y frayatos de los motores siguieron); y col so pilotu Kimi Räikkönen terminando segundu por detrás del español Fernando Alonso (Renault) nel títulu de pilotos ente que 2006 foi otra temporada mediocre, Fernando Alonso (Renault) volvió ganar el campeonatu de pilotos y Renault F1 Team el títulu de constructores. En 2006 fíxose una nueva versión más potente llamada SLR 722 Edition pa conmemorar la victoria na carrera panamericana de décades tras.

Les fleches de plata retornen a la F1 editar

El 16 de payares de 2009, Mercedes-Benz mercó l'equipu Brawn GP, vendiendo a McLaren el 45% de les aiciones que tenía, convirtiéndose asina nun simple suministrador de motores a McLaren. Esto significó la torna de la mítica escudería como tal a la Fórmula 1 dende les fazañes consiguíes con Juan Manuel Fangio. La marca alemana realizó la so reingreso a lo grande, de la mano del multicampeón Michael Schumacher y la nueva promesa Nico Rosberg.

El 12 d'ochobre de 2014, l'equipu ganó'l campeonatu mundial de constructores de la temporada 2014 de la Fórmula 1, siendo'l primer títulu de constructores que s'asegura l'equipu alemán. Tamién consiguieron el títulu en 2015, 2016 y 2017 amás del Campeonatu Mundial de Pilotos de Fórmula 1 tamién mientres eses 4 temporaes. 3 de la mano de Lewis Hamilton (2014, 2015, 2017), y unu per parte de Nico Rosberg (2016).

editar

Estos son los logos que llució la marca alemana a lo llargo de la so historia:[1]

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Werner, Klaus; y Weiss, Hans. 2003: “El Llibru Negru de les Marques”. Editorial Suramericana S.A. ISBN 980-293-236-1.

Referencies editar

Enllaces esternos editar