Cámara de Representantes de Xipre

El Parllamentu de Xipre (en griegu: Βουλή των Αντιπροσώπων; Vouli ton Antiprosópon; en turcu: Temsilciler Meclisi) ye unicameral. Cuenta con 56 asientos. Escoyer a los miembros del Parllamentu pa 5 años, 56 al Escrutiniu proporcional y 3 representantes de les minoríes maronita, llatina, y armenia. Hai 24 asientos reservaos a la comunidá turca de la islla que son vacantes dende hai más de mediu sieglu.

Cámara de Representantes de Xipre
Βουλή των Αντιπροσώπων
Temsilciler Meclisi
Datos xenerales
Tipu parlamentu, elected legislative house (en) Traducir y parllamentu unicameral
Estáu Bandera de Xipre Xipre
Sede Building of House of Representatives (Cyprus) (en) Traducir
Formáu por parllamentariu de Xipre
Composición
Númberu d'escaños 56 (dende 12 avientu 1985)
Más información
parliament.cy
Cambiar los datos en Wikidata

Les eleiciones xenerales tienen de celebrase nel segundu domingu del mes darréu anterior al mes nel que expira el mandatu de la Cámara cesante. La Cámara cesante sigue l'exerciciu de les sos funciones hasta que la Cámara electa toma posesión, pero nesi periodu la Cámara cesante nun puede llexislar nin tomar decisiones, sacante en circunstancies imprevistes de calter urxente y escepcional.

La Cámara puede eslleise por decisión propia primero que'l so mandatu concluya. Couando asina lo decida, tendrá d'especificar la fecha de les eleiciones xenerales, que nun van poder celebrase antes de 30 nin dempués de 40 díes dempués de la decisión. En casu de que la Cámara eslleiérase debe tamién especificar la fecha del primer plenu de la nueva Cámara que s'hai d'escoyer, que nun va poder celebrase más allá de quince díes tres les eleiciones xenerales.

Según l'artículu 62(1) de la Constitución, el númberu de parllamentarios ye de 50. D'éstos, 35 son escoyíos pola comunidá grecochipriota y 15 pola comunidá turcochipriota. Sicasí, dende 1964 nun asistieron los turcoxipriotes a la Cámara nin se celebraron na comunidá turcochipriota eleiciones acordes a la Constitución de la República. A pesar d'esta anomalía, la Cámara caltuvo vacantes los escaños correspondientes a la comunidá turcochipriota y estos escaños siguen a disposición de la comunidá si los diputaos de la comunidá turcochipriota escuéyense acordies coles previsiones constitucionales.[ensin referencies]

Pa favorecer el funcionamientu de la Cámara de Representantes y n'especial el de les sos comisiones, la Cámara decidió en xunetu de 1985 adoptar la llei 124, por aciu la cual el númberu d'escaños xubía a 80. D'ellos, 56 representantes (70%) yeren escoyíos pola comunidá grecochipriota y 24 (30%) pola comunidá turcochipriota, según l'artículu 62(2) de la Constitución.

Escaños per distritu editar

La llei eleutoral actual determina'l repartu d'escaños por aciu un sistema de representación proporcional simple. El númberu d'escaños de cada circunscripción determinar por una llei na que les circunscripciones corresponder colos distritos alministrativos. La distribución d'escaños pa la comunidá grecochipriota ye la siguiente:

Distritos Escaños
Nicosia 20
Limassol 12
Famagusta 11
Lárnaca 6
Paphos 4
Kyrenia 3
Total: 56

Llista de Presidentes de la Cámara editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar