Ilesia católica maronita

La Ilesia católica maronita o Ilesia siríaca maronita d'Antioquía (llatín: Ecclesia Syrorum Maronitarum, en siríacu: ܥܕܬܐ ܣܘܪܝܝܬܐ ܡܪܘܢܝܬܐ ܕܐܢܛܝܘܟܝܐ, árabe: الكنيسة الأنطاكية السريانية المارونية y nel Anuariu Pontificiu: Chiesa Maronita) ye una de les 24 Ilesies sui iuris integrantes de la Ilesia católica. Ye una Ilesia oriental católica que sigue la tradición llitúrxica antioquena (o siria occidental) na qu'utiliza como llinguaxe llitúrxicu'l siríacu occidental y como llingua auxiliar el árabe libanés. Ta entamada como Ilesia patriarcal d'alcuerdu a la forma prescripta pol títulu 4 del Códigu de los cánones de les Ilesies orientales,[1] so supervisión de la Congregación pa les Ilesies Orientales. Ta presidida pol patriarca d'Antioquía de los maronites, que la so sede atopar en Bkerké, nel distritu de Keserwan de la gobernación del Monte Líbanu n'El Líbanu.

Ilesia católica maronita
Ilesies católiques orientales y iglesia particular autónoma (es) Traducir
Llocalización
Sede Bkerke (es) Traducir
Fundador Juan Marón (es) Traducir
Bolsa de valores Ilesia Católica
Cristiandá oriental
cristianismo siríaco (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Sede del patriarcáu maronita en Bkerké, El Líbanu.
Béchara Boutros Raï, patriarca maronita dende 2011.

Particularidaes editar

La Ilesia católica maronita ta en plena comunión cola Santa Sede, ensin arrenunciar por ello a les sos estructures y rituales propios. La Ilesia católica provién de dos raíz principales: la oriental y la llatina, llamada tamién occidental. Na historia del raigañu oriental esisten cuatro importantes sedes de patriarques: Xerusalén, Alexandría, Constantinopla y Antioquía. Dientro del mesmu grupu d'Ilesies qu'arrincaron d'Antioquía, esisten dos subgrupos: siriu-occidental y siriu-oriental. La Ilesia maronita forma parte del grupu siriu-occidental.

La Ilesia maronita permaneció en comunión col papa, a pesar de los embates que sufrió al traviés de los sieglos per parte de los monofisitas, bizantinos, árabes, druzos, mongoles, otomanos y mamelucos.

El sínodu patriarcal de la Ilesia maronita en 2003-2004 identificó cinco elemento distintivos de la esta Ilesia:

Amás de san Marón la Ilesia maronita cuenta con otros santos surdíos de les sos files: Juan Marón, Nemetala Al-Hardini, Chárbel Makhlouf y Rebeca de Himlaia (o Rafka).

Historia editar

 
Cristianos maronites construyendo una ilesia en Monte Líbanu, nos años 1920.
 
El patriarca Elias Pedro Hoayek (1898-1931)(centru, a la izquierda) y obispos maronites, en Roma.
 
Catedral maronita d'Alepo, Siria.
 
Catedral maronita de la Ciudá de Méxicu.

San Marón editar

La Ilesia maronita toma'l nome del fundador d'un movimientu espiritual y monástico que-y dio orixe, Marón († 410), un asceta siriu sacerdote d'Antioquía, discípulu del ermitañu Zebinas. En tiempos de Marón la Ilesia taba estremada por cuestiones teolóxiques referíes a la naturaleza de Cristu: unos afirmaben que Xesús yera Dios, otros namái reconocíen la so humanidá; unos víen nél dos voluntad, otros namái una. La división travesaba les ciudaes, les aldegues y les families. Marón quixo caltenese al marxe del discutiniu y foise a vivir a un monte de Siria, que comúnmente se cree que ye'l llugar conocíu como Kafr Nebo nel monte de Ol-Yambos de los montes Tauro, na rexón al sur de Ciro (Cyrrhus) ente Alepo y Antioquía. Ellí Marón trascurrió la so esistencia y tres un tiempu de meditación, predicando y atrayendo a un ciertu númberu de persones que deseyaben vivir sol so guía espiritual, formó una comunidá de fieles cristianos en redol so que tres la so muerte en tomaron el nome de maronites.[3] La fonte más antigua conocida sobre la esistencia de Marón deber al arzobispu de Constantinopla, Juan Crisóstomo, que lo menta nuna epístola en 404.[4] Otra fonte son los escritos del obispu Teodoreto de Ciro (393-466), delles décades depués de la muerte de Marón, quien lo llamó "Marón el divín" porque por aciu oraciones sanaba a los qu'allegaben a él con enfermedaes físiques o mentales.[5]

Treslláu de la comunidá maronita a El Líbanu editar

El movimientu maronita llegó a El Líbanu cuando'l primer discípulu de Marón, Abraham de Ciro (350-422), que foi llamáu'l apóstol d'El Líbanu, propúnxose convertir a los fenicius paganos del Monte Líbanu y dirixióse ellí escontra'l 402. Abraham fundó una comunidá maronita en Aqura, cerca del ríu Adonis.

Tocantes a los discutinios teolóxicos, los maronites fixeron radicalmente so la doctrina del Concilio de Calcedonia (451), que sostenía que Cristu yera al empar Dios y home que tenía dos voluntad, humana y divina. Los enemigos d'esta doctrina -ente ellos los monofisitas- pasaron a ser entós enemigos de los maronites. Los discípulos de Marón soterrar nes cercaníes d'Apamea, a veres del ríu Orontes y construyeron ellí una ilesia. Cerca del sepulcru, probablemente nel llugar llamáu Qalaaat al Modeeq, construyeron un monesteriu llamáu Beth Marón (San Marón) que tenía 400 monxos en 445. Según Abu al-Fida l'emperador Marcianu buscando reforzar la posición doctrinal del Concilio de Calcedonia engrandó'l monesteriu y dexó que s'estableciera un gran númberu de monxos griegos.[6] El nome maronita fíxose conocíu debíu al monesteriu y a un ciertu númberu de monesterios afiliaos na rexón.

Probablemente pa evitar la persecución de los monofisitas, la comunidá maronita asitiada en redol a Apamea remontó'l ríu Orontes escontra'l sur llegando a les sos fontes no que güei ye El Líbanu, llevando con ellos los restos de Marón y axuntándose colos sos correlixonarios yá asitiaos ellí. En 452 fundaron el monesteriu de San Marón nun covarón en Ain ez Zarqa.[7] Otros grupos esvalixar por Siria y Mesopotamia.

Los monofisitas escorrieron y asesinaron en gran númberu a los partidarios del Concilio de Calcedonia, polo que la emigración maronita escontra El Líbanu aceleróse. Nuna carta empobinada al papa de Roma Hormisdas en 517 (mientres el cisma acaciano) los monxos del monesteriu de Beth-Marón informáben-y de los ataques que recibíen y de que les sos apelaciones al emperador bizantín nun yeren escuchaes. El papa respondiólos consolándolos nuna carta de 10 de febreru de 518. Dende'l principiu la comunidá maronita dependió del patriarca d'Antioquía, pero dalgunos patriarques d'esa sede xuntaren al monofisismu y la comunidá maronita tuvo en conflictu con ellos. Los monofisitas d'Antioquía mataron a 350 monxos y quemaron el monesteriu de San Simón Estilita en 517. En Antioquía asocediéronse patriarques calcedonianos y anticalcedonianos hasta que se formalizó la cisma en 544 que dio orixe a la Ilesia ortodoxa siria,[8] esistiendo dende entós patriarques ortodoxos y jacobitas (monofisitas).

Ente 635 y 637 producióse la conquista árabe-musulmana d'El Líbanu pol califatu omeya, polo que los maronites de les árees costeres y valles abellugar nos montes, a ónde nun llegó la invasión musulmana. Ellí aguantaron y fueron conocíos como maraditas (rebeldes) polos árabes. El patriarcáu calcedoniano d'Antioquía taba vacante dende 628 y en 637 el califatu ortodoxu conquistó la ciudá, polo que dende 639 Constantinopla empezó a nomar una serie de patriarques titulares residentes na capital bizantina. Los maronites de los montes d'El Líbanu perdieron tou contautu con esos patriarques designaos por voluntá imperial.

Fundación de la Ilesia maronita editar

En 649 el papa Martín I convocó a un Concilio de Letrán que condergó la herexía monotelita del emperador bizantín Constante II y escomulgó al patriarca de Constantinopla. Martín I designó a Juan, obispu de Filadelfia en Arabia (actual Amán), como'l so vicariu n'Oriente con plena potestá,[9] quien en 676 consagró a Juan Marón como obispu de Batroun (Botrys) n'El Líbanu. Juan -qu'adoptó l'apellíu Marón- estudiara en Constantinopla y foi monxu del monesteriu de San Marón en Barad, Siria. Juan Marón foi'l primera maronita que recibió la dignidá episcopal y foi un activu lluchador contra'l monotelismu, que fuera adoptáu polo monxos de Beth-Marón. En 677 los maraditas lliberaron El Líbanu de los califes musulmanes, llegando a recibir tributu del califatu omeya por 40 años.

Empezó un periodu d'autonomía colos monesterios elevaos a sedes episcopales. Cuando les autoridaes musulmanes dexaron l'establecimientu d'un patriarca calcedoniano en Antioquía, foi escoyíu Teófanes Bar Qanbara en 681 y el califa Murwan II ordenó a los calcedonianos reconocelo. El patriarca escorrió a los monxos maronites y en 685 producióse una cisma, en presencia d'un legáu papal Juan Marón foi escoyíu patriarca d'Antioquía y tol Oriente, siendo'l primera maronita qu'algamó esa posición. Magar esta instalación d'un patriarca foi vista como una usurpación per parte de la xerarquía dependiente de Bizanciu, Juan recibió l'aprobación del papa Sergio I y viaxó a Roma a recibir la confirmación como patriarca y el paliu.[10]

L'emperador d'Oriente Xustinianu II, acostumáu a tener sol so control los asuntos de la Ilesia al traviés de los patriarques, a quien designaba, nun toleró la independencia maronita y mandó al so exércitu a atacalos en 694 cuando lluchaba contra los musulmanes, espulsándolos d'Armenia y de Siria. Nun intentu fallíu de prindar al patriarca, el so exércitu destruyó'l monesteriu de Beth-Marón y executó a 500 monxos, dirixiéndose depués escontra Trípoli. El patriarca púnxose al mandu de los maraditas y l'exércitu bizantín topetó con ellos en Amiún y en Semar-Jbeil cerca de Batroun. L'exércitu maradita trunfó, polo que'l patriarcáu maronita consolidar n'El Líbanu. Juan Marón instaló la sede patriarcal nos montes, en Kfarhay (Kefar-Hai), onde construyó un nuevu monesteriu nel que depositó la reliquia más pervalible pa los maronites: el craniu de san Marón. D'eso deriva'l nome del monesteriu: Ras Marón (craniu de Marón). El patriarca Juan Marón morrió en 707, siendo asocedíu por Cyrrus, siguiendo la serie de patriarques maronites católicos.

En 759 el califatu abásida ganó al exércitu maradita en Baalbeck y reprimir severamente. En 938 el monesteriu de Ras Marón foi destruyíu polos árabes y el patriarca Xuan II viose obligáu a abellugase nos montes d'El Líbanu y establecióse na zona de Aakoura, cerca de Biblos (o Jibail). Nesta rexón la sede patriarcal permaneció hasta 1440, asitiada socesivamente en Yanuh (cerca de Mayfuq), Lehfed, Habil, Yanuh nuevamente, Kfifan, Kfarhay, Kafre, otra vegada Yanuh, Hardine, y finalmente tornó a Mayfuq y tres 14 tresllaos establecer en Qannoubin en 1440. A partir de 1017 sufrieron la persecución de los druzos.[11]

Reestablecimientu del contautu con Occidente editar

Seguros nes sos fortaleces de monte los maronites permanecieron aisllaos n'El Líbanu so la dominación musulmana y fueron redescubiertos nos montes cerca de Trípoli (El Líbanu) por Raimundo IV de Tolosa nel so camín a conquistar Xerusalén na Cruzada de 1096-1099. Los cruzaos sorprender al atopar a los maronites, inclusive la Santa Sede dar por escastaos. Los maronites xuniéronse asina a los cruzaos y acompañar a Xerusalén. Raimundo más tarde tornó a sitiar Trípoli (1102-1109) dempués de la conquista de Xerusalén en 1099, y les rellaciones ente los maronites y el cristianismu occidental restableciéronse. Anque delles fontes afirmen qu'entós los maronites yeren monotelitas (dos naturaleces pero solo la voluntá divina en Cristu, doctrina condergada nel Concilio de Constantinopla en 681 ensin mentar a los maronites ente los anatemas), esto siempres foi negáu pola Ilesia maronita y nun hai evidencies concretes. Pa conmemorar la so comunión, el patriarca maronita Youseff Al Jirjisi recibió la corona, marcando la so autoridá patriarcal, del papa Pascual II en 1100 AD. En 1131, el patriarca maronita Gregorios Al-Halati recibió cartes del papa Inocencio II nes que'l papáu reconocía l'autoridá del patriarcáu d'Antioquía. Los maronites afirmaron la so afiliación cola Santa Sede de Roma en 1182[12] y adoptaron delles práutiques llatines. Los prelaos maronites empezaron a usar aniellu, mitra y cruz como los llatinos y les ilesies empezaron a tener campanarios.

El patriarca Jeremias II Al-Amshitti (1199-1230) convertir nel primer patriarca maronita en visitar Roma en 1213 y asistió al IV Concilio de Letrán en 1215. Los cruzaos fueron ganaos en 1291 y según Teodoro de Hama nengún monesteriu, ilesia o fuerte salvar de la destrucción de los musulmanes en vengación contra los cristianos. Dellos maronites siguieron a los cruzaos a Xipre, onde se conoz obispos maronites dende 1340, ente qu'otros dirixiéronse a Rodas. Ente 1260 y 1303 sufrieron les invasiones mongoles qu'en 1267 destruyeron les ilesies del norte d'El Líbanu, y ente 1302 y 1308 la devastación de los mamelucos, que dexaron El Líbanu en ruines. El patriarcáu maronita d'Antioquía tamién tuvo representáu nel Concilio de Ferrara en 1438 pol delegáu patriarcal Fra Juan -cimeru franciscanu de Beirut-, quien tornó a El Líbanu portando'l paliu unviáu pol papa Eugenio IV. Tarreciendo que tuvieren entamando una cruzada, el gobernador musulmán de Trípoli arrestó a Fra Juan, quien foi lliberáu so promesa. Al fuxir de regresu a Roma desamarró la roxura del gobernador, quien destruyó'l monesteriu de Mayfuk, obligando al patriarca a escapar a los montes. Finalmente establecióse la sede patriarcal en La nuesa Señora de Kannoubine nel valle de Qadisha, onde permaneció hasta 1823. En 1444 la Santa Sede creó un comisionado apostólicu pa los maronites, drusos y melquitas. A partir de 1516 los otomanos del sultán Selim I ganaron a los mamelucos y ocuparon Siria y El Líbanu.

En 1580 foi realizáu un sínodu maronita sol patriarca Miguel Rizzi qu'adoptó una serie de práutiques y creencies llatines, ente elles nun suministrar la eucaristía a neños, acutar l'alministración de la confirmación a los obispos, la esistencia del purgatoriu y l'usu del pan ensin lleldu na Eucaristía. El 5 de xunetu de 1584 el papa Gregorio inauguró'l Colexu Maronita de Roma. En 1606 el patriarca José el-Ruzzi adoptó'l calendariu gregorianu. En 1626 los capuchinos llegaron a El Líbanu, siguíos polos carmelites en 1635 y los xesuites en 1656, tolos cualos interactuaron colos maronites. Ente 1770 y 1780 los maronites tuvieron el so primera emir cristianu nos montes d'El Líbanu.

Sínodu de 1736 y posterior editar

Hasta principios del sieglu XVIII la Ilesia maronita nun taba estremada en diócesis. Según el xesuita Giovanni Battista Eliano, unviáu del papa Gregorio XIII ante'l patriarca maronita en 1578, los obispos nun teníen una sede nin un territoriu con fronteres clares nin independencia financiera y alministrativa. Había 3 obispos asistentes del patriarca, unu de los cualos tenía al so cargu los asuntos alministrativos y los otros dos visitaben árees a onde nun llegaba'l patriarca. Otros 3 obispos taben destacaos en Alepo, Damascu y a la isla de Xipre, pero facer como representantes del patriarca. L'autoridá del patriarca yera absoluta sobre los feligreses, obispos, sacerdotes y órdenes monástiques.

En 1736 la Ilesia maronita realizó'l sínodu del Monte Líbanu nel monesteriu de La nuesa Señora en Louaizeh, Keserwan -al qu'asistió como legáu papal el sacerdote maronita José Assemani- nel cual so la presidencia del patriarca José Dergham El Khazen decidióse siguiendo les decisiones del Concilio de Trento (1545-1563) la creación canónica de 8 diócesis con llendes definíes, caúna con un obispu residente y con autoridá:[13][14]

  • La eparquía de Damascu. Yera la eparquía patriarcal, so l'alministración direuta del patriarca, incluyía: Keserwan, Biblos, Bisharri, Zgharta, Koura y Deir el Ahmar. Un obispu auxiliar basáu en Keserwan asistía a Damascu.
  • La archieparquía de Beirut, qu'amás incluyía Aley, Baabda y el sector norte del distritu del Chouf dende la ciudá costera de Damour a Khaldah.
  • La eparquía de Sidón y Tiru, estendida dende'l Chouf hasta Haifa.
  • La eparquía de Batroun, sobre esa ciudá.
  • La eparquía de Latakia, con sede en Trípoli, estendida ente esos dos ciudaes ya incluyendo a Homs y a Hama.
  • La eparquía de Alepo, sobre esa ciudá.
  • La eparquía de Xipre, qu'amás d'esa isla incluyía'l distritu de Metn n'El Líbanu.
  • La eparquía de Baalbek, qu'incluyía tamién Zahlé y el valle de la Becá.

Amás habría 5 obispos auxiliares del patriarca con títulos honorarios de: Baniyas en Siria, Sarepta, Acre, Arqa y Biblos.

El sínodu sesionó ente'l 30 de setiembre y el 2 d'ochobre de 1736 y preparó la llei particular de la Ilesia maronita, definió los poderes del patriarca, estableció'l sínodu patriarcal que tenía d'axuntase cada 3 años, dio poderes a los obispos nes sos diócesis y adoptó otres midíes que depués fueron aprobaes pol papa Benedicto XIV en 1741. Como la Ilesia maronita tenía 18 obispos,[15] el sínodu alcordó que les diócesis nun seríen asignaes hasta que'l númberu d'obispos amenorgar hasta'l so númberu, pero nun se punxo en práutica hasta'l patriarcáu de Juan Hobaish (1823-1845). La bulda Apostolica praedecessorum del 14 de febreru de 1742, confirmó -y decisión sinodal de subdividir el patriarcáu en eparquías, el so númberu y la so estensión territorial.[16]

A la muerte del patriarca José Dergham El Khazen producióse una cisma temporal na Ilesia maronita cuando'l 14 de mayu 1742 los obispos presentes nel funeral del patriarca designaron unu nuevu ensin esperar a los obispos de Tiru y de Xipre. Estos, cola ayuda d'un obispu siriu consagraron dos obispos y aconceyaos en sínodu designaron otru patriarca. Dambos contendentes recurrieron a Roma pa llograr la confirmación papal, pero'l papa Benedicto XIV[17]dispunxo'l 13 de marzu 1743 la deposición de dambos patriarques y el nomamientu escepcional del archieparca de Damascu, Semaan Awwad, como nuevu patriarca maronita. La decisión foi aceptada'l 7 d'ochobre de 1743 polos dos bandos y la cisma remató. El patriarca Tobías El-khazen, escoyíu en 1756, estableció la so residencia en Keserwan, pero dempués de la so muerte en 1766 el patriarca José Esteban llevó la so residencia a Ghosta. El patriarca Juan el-Helou (1809-1823) treslladó la so residencia nel antiguu monesteriu patriarcal de Qannoubin, que reconstruyó y restauró y convirtió el monesteriu de Juan Maron de Kfarhai nun seminariu.

Ente 1789 y 1840 l'emir d'El Líbanu Bashir II foi públicamente cristianu, lo que foi posible pola ocupación exipcia d'El Líbanu (1831-1840). Al relaxase la opresión otomana, en 1823 la sede patriarcal foi tresferida pol patriarca Hobaich a Dimane (más accesible que Qannoubin) pel branu y a Bkerké pel hibiernu. Mientres la Primer Guerra Mundial los turcos abolieron el Gobiernu libanés en 1915 y los cristianos acusaos de simpatizar colos franceses fueron executaos. El deterioru de les condiciones de vida pola fame y la opresión militar llevó a la muerte a ente 100 000 y 150 000 libaneses. El 8 d'ochobre de 1918 los franceses ocuparon Beirut y al añu siguiente'l patriarca Hoyek encabezó les conversaciones de paz en busca d'un mandatu francés sobre El Líbanu, que foi proclamáu'l 1 de setiembre de 1920. El 23 de mayu de 1926 El Líbanu foi declaráu república y llogró la independencia en 1943.

La canonización de san Chárbel Makhlouf na basílica de San Pedro en Roma tubu llugar el 9 d'ochobre de 1977 y la beatificación de Rebeca de Himlaia el 17 de payares de 1985.

Discutinios editar

Los maronites defenden fuertemente que la so Ilesia nunca tuvo dixebrada de la comunión cola Ilesia de Roma y que nunca adoptaron la doctrina monotelita. Sicasí, estes posiciones son y fueron cuestionaes sobre la base de delles fontes históriques tamién cuestionables, ente elles los musulmanes del sieglu X Al-Masudi y al-Qadi Abd al-Jabbar. Dellos autores creen que depués de que'l Concilio de Constantinopla III (680-681) condergara al monotelismu como herexía, el patriarca calcedoniano d'Antioquía empecipió una persecución de los maronites por cuenta de que yeren monotelitas, lo que provocó qu'estos crearen un patriarcáu propiu, daqué que los maronites consideren ensin fundamentu.[18] Esi autores creen que permanecieron monotelitas mientres el tiempu que n'Occidente se los creó escastaos y que depués de tomar contautu colos cruzaos en 1182 arrenunciaron formalmente al monotelismu adoptando la doctrina de la Ilesia de Roma. Tocantes a la comunión col papa, munchu autores consideren que mientres tres sieglos los maronites portáronse como una Ilesia autocéfala que nun taba en comunión con nenguna otra, pero los maronites y católicos polo xeneral defenden que mientres esi tiempu la comunicación tuvo torgada, pero los maronites caltuviéronse católicos.

Estadístiques editar

D'alcuerdu al Anuariu Pontificiu 2017 a fines de 2016 la Ilesia maronita tenía: 3 498 707 fieles, 43 obispos, 1011 parroquies, 912 sacerdotes seculares, 471 sacerdotes relixosos, 600 relixosos, 1261 relixoses, 69 diáconos permanentes y 184 seminaristes.[19] A esos númberos tienen d'amestase los fieles y el cleru maronita n'árees onde nun foi constituyida una diócesis maronita y faen parte d'una diócesis llatina.

Xurisdicciones editar

Dientro del territoriu propiu del patriarcáu editar

El territoriu propiu de la Ilesia maronita conforma'l patriarcáu d'Antioquía de los maronites (Patriarchatus Antiochenus Maronitarum), qu'abarca los territorios d'El Líbanu, Siria, la islla de Xipre, Exiptu, Xordania, Israel, los Territorios Palestinos, Sudán y Sudán del Sur. La Ilesia maronita nun tien provincies eclesiástiques dientro del territoriu propiu del patriarcáu, polo que les archieparquías y eparquías tán darréu suxetes al patriarca.

N'El Líbanu
  • Eparquía de Jebbeh, Sarba y Joünié (Eparchia Ioubbensis, Sarbensis et Iuniensis Maronitarum). Ye la eparquía propia del patriarca y ta formada por dos seiciones separaes, estremaes caúna en dos vicariatos patriarcales: la seición sur ta compuesta pol vicariato de Sarba (nel distritu de Keserwan) y el de Joünié (parte del Gran Beirut); la seición norte ta compuesta pol vicariato de Jebbeh (en Hadath El Jebbeh, distritu de Bsharri) y pol de Zgharta. Esta diócesis empezó nel monesteriu de San Juan Bautista en Harash (distritu de Keserwan) establecíu pol patriarca Yousuf Halib al-Akouri en 1642 y foi treslladada a Ashqout (nel mesmu distritu) pol obispu Pablo Massaad, arzobispu de Hama y obispu de Damascu'l 12 de xunu de 1892.[20] La eparquía de Sarba foi creada'l 12 d'avientu de 1959 cola parte libanesa de la eparquía de Damascu por aciu la bulda Orientalis Ecclesiae del papa Juan XXIII,[21] y la de Jebbeh foi creada'l 2 de mayu de 1986. Fueron fundíes el 9 de xunu de 1990 como Jebbeh-Sarba y xuníes a la eparquía patriarcal de Batroun (ensin Biblos). Renombrada a Jebbeh, Sarba y Joünié (eparquía patriarcal) el 5 de xunu de 1999 cuando foi xunida a la suprimida eparquía de Joünié[22] (creada'l 4 d'agostu de 1977) y perdió un sector col que se creó la eparquía de Batroun. N'Harissa (cerca de Joünié) atópase'l santuariu de La nuesa Señora d'El Líbanu, en Bkerké la sede iverniza del patriarcáu y Dimane nel valle de Qadisha del distritu de Bsharri, la sede de branu. Entiende los distritos de Keserwan, Bsharri, Zgharta y parte de Biblos. Cuenta con 125 parroquies.
  • Archieparquía de Antelias (Anteliensis Maronitarum). El sínodu de 1736 amestó a la eparquía de Xipre'l sector qu'entendía Bikfaya, Beit Chabab y les sos granxes, y el restu de les aldegues de Metn hasta la ponte de Beirut. Foi dixebrada de la archieparquía de Xipre'l 11 de xunu de 1988, entendiendo toles parroquies de los distritos de Metn y Baabda que pertenecíen a esa eparquía. Catedral de San Elías en Antelias.[23] Cuenta con 95 parroquies.
  • Archieparquía de Trípoli (Tripolitanus Maronitarum). Esiste con obispu dende'l sieglu XVII. La archieparquía foi creada canónicamente pol sínodu de 1736 entendiendo la mariña del mar Mediterraneu dende Trípoli hasta Latakia y el sector de Siria qu'inclúi a Homs y a Hama. En 1840 recibió parte del territoriu de la eparquía de Biblos y Batroun. El 16 d'abril de 1954 dexó la parte siria del so territoriu pa la creación de l'alministración apostólica de Latakia. Catedral de San Miguel en Trípoli. Entiende los distritos de Trípoli, Akkar y Miniyeh-Danniyeh. Cuenta con 126 parroquies.
  • Archieparquía maronita de Tiru (Tyrensis Maronitarum). Con obispu dende 1600. Foi creada canónicamente pol sínodu de 1736 como eparquía col patriarca como'l so presidente y que se volvió eparquía patriarcal en 1819. En 1837 tuvo un obispu propiu y recibió el nome de Tiru y Sidón, dexando de ser la eparquía patriarcal. El 10 de febreru de 1900 foi renombrada a Tiru al dixebrase la eparquía de Sidón. En 1906 el so territoriu foi llindáu hasta la frontera libanesa pol papa Pío X, pero de siguío estender a Palestina y tomó el nome de Tiru y Tierra Santa, incluyendo nel sur d'El Líbanu: Al-Kharj, Aalma ech Chaab, Qaouzah, Ain Ebel, Rmaich, Debel, Al-Adawiya, Al-Hajja y les sos dependencies (Muselih y Najjariyya), Kafru, Kfour, Nabatiyeh, Hamra, Al-Ishaia y les sos dependencies, Jarmak y Qatrani. En Palestina: Xerusalén, Nazaré, Haifa, Acre, Asfiya, Al-Jash, Jaffa, Belén, Kefarmam y Mansoura. En 1965 foi promovida a archieparquía y el 8 de xunu de 1996 foi llindada a El Líbanu dixebrándose-y la eparquía de Haifa y Tierra Santa. Entiende los distritos de Tiru, Hasbaya, Nabatiye, Maryayún y la parte sur de Chouf. Catedral La nuesa Señora de los Mares en Tiru. Cuenta con 22 parroquies.
  • Eparquía de Baalbek-Deir el Ahmar (Eparchia Helipolitanus-Rubrimonasteriensis Maronitarum). Monesteriu de Baalbek con obispu dende 1671, foi creada canónicamente nel sínodu de 1736 como Baalbek. Baalbek y Zahlé fueron xuníes el 4 d'agostu de 1977 con parte de la eparquía de Sarba y renombrada a Baalbek-Deir el Ahmar el 9 de xunu de 1990 cuando se-y dixebró territoriu pa crear la eparquía de Zahlé y incorporóse-y l'área de Deir el Ahmar de la eparquía patriarcal. Catedral de San Jorge en Deir el Ahmar. Entiende los distritos de Baalbek y d'Hermel.[25] Cuenta con 34 parroquies.
  • Eparquía de Batroun (Eparchia Botryensis Maronitarum). Esiste dende'l sieglu XVII y foi xunida a Biblos en 1678. Foi creada canónicamente pol sínodu de 1736 como archieparquía de Biblos y Batroun. El 25 de mayu 1837 foi suprimida ya incorporada a la eparquía patriarcal, tresformándose en eparquía patriarcal en 1848. El 9 de xunu de 1990 foi dixebrada de Biblos y xunida a la eparquía de Jebbeh-Sarba. Foi restablecida como eparquía de Batroun el 5 de xunu de 1999. Catedral de San Esteban en Kafrhi, Batroun.[26] Entiende'l distritu de Batroun.[27] Cuenta con 66 parroquies.
  • Eparquía de Biblos (o Jbeil, Eparchia Bybliensis Maronitarum). Esiste con obispu dende'l 12 de xunu de 1673. Foi creada canónicamente pol sínodu de 1736 como archieparquía de Biblos y Batroun. El 25 de mayu 1837 foi suprimida y tresformada en eparquía patriarcal en llugar de Tiru y Sidón, y alministrada como vicariato patriarcal de Biblos. Foi restablecida como eparquía de Biblos el 5 de xunu de 1990. Catedral de San Juan Marcos en Biblos (Jbeil). Entiende parte del distritu de Biblos.[28] Cuenta con 68 parroquies.
  • Eparquía maronita de Sidón (Eparchia Sidoniensis Maronitarum). Foi creada canónicamente pol sínodu de 1736 como eparquía de Tiru so alministración del patriarca. En 1838 tuvo un obispu propiu y recibió el nome de Tiru y Sidón. El 18 de febreru de 1900 foi estremada y creada la eparquía de Sidón. Entiende los distritos de Sidón y Bint Jbeil. Catedral de San Elías en Sidón. Cuenta con 98 parroquies.
  • Eparquía de Zahlé (Eparchia Mariamnensis Maronitarum). Antes de 1837 Zahlé, Wadi Larache, Qâa er Rîm y otres ciudaes pertenecíen a la eparquía de Sidón y Tiru, que tamién entendía Chouf, Wadi al-Taym, Galilea y Xerusalén. En 1837 Wadi Larache y Qâa er Rîm pasaron a la eparquía de Damascu, lo mesmo que Zahlé en 1872. El 11 d'avientu de 1959, la eparquía de Damascu foi renombrada Sarba, incluyendo a Zahlé y ciudaes vecines. El 4 d'agostu de 1977 foi creada la eparquía de Baalbek y Zahlé, incluyendo los distritos de Baalbek, Zahlé, Beqaa occidental y Rashaya, ensin Deir al-Ahmar nin la rexón de Hermel. El 9 de xunu de 1990 foi estremada ente la eparquía de Baalbek-Deir el Ahmar (distritos de Baalbek y de Hermel) y la eparquía de Zahlé (distritos de Zahlé, Beqaa occidental y Rashaya). Catedral de San Marón en Zahlé.[29] Cuenta con 33 parroquies.
En Siria
  • Eparquía maronita de Latakia (Eparchia Laodicenus Maronitarum). Foi creada'l 16 d'abril de 1954 como alministración apostólica de Latakia (pol archieparca de Alepo) con parte de la archieparquía de Trípoli y el 4 d'agostu de 1977 promovida a eparquía, suprimiéndose la sede titular esistente. Catedral de La nuesa Señora de Latakia, en Latakia. Entiende les gobernaciones de Tartus, Latakia, Hama y Homs.[30] Cuenta con 30 parroquies.
N'otros países

Fora del territoriu propiu editar

Darréu suxetes a la Santa Sede

Esisten amás parroquies aisllaes so dependencies de diócesis llatines:

Sedes titulares maronites editar

La Ilesia católica conserva l'alcordanza d'antigües diócesis suprimíes que da a obispos non diocesanos. Na Ilesia maronita esiste la archieparquía titular de Nísibis y nel pasáu esistieron les de Ciro, Laodicea en Siria y Nazaré. Tamién esisten les eparquías titulares d'Apamea en Siria, Arqa en Fenicia, Callinicum, Ptolemais en Fenicia, Sarepta y Tarsu.[39] Esistieron tamién les d'Arca n'Armenia, Epifania en Siria y Emesa, güei suprimíes.

Órdenes relixoses editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Códigu de los cánones de les Ilesies orientales
  2. «Maronite Church». Consultáu'l 16 de xunu de 2016.
  3. The Life of Saint Maron. By Monsignor Peter Karam on February 5, 2011
  4. The Maronites, along with the Byzantine/Melkites & the Syriacs, as well as other Eastern Christians, are living repositories of culture of the peoples of the Middle East. Phoenician Canaanite Encyclopedia. Compilad, & designed by Salim George Khalaf
  5. Saint Maron and the Maronites. EPARCHY SAINT-MARON CANADA
  6. Aspects of Maronite History (Part Two). By Chorbishop Seely Beggiani
  7. al-Fakih, Rakan, Mar Maroun monastery restoration undeterred, The Daily Star (Lebanon), 2012-01-11.
  8. ÉGLISE GRECQUE-MELKITE CATHOLIQUE
  9. Catholic Encyclopedia
  10. Life of St. John Maron
  11. The Maronites and Lebanon
  12. «CNEWA - The Maronite Catholic Church». Consultáu'l 16 de xunu de 2016.
  13. Bkerki
  14. Aspects of Maronite History (Part Eight). The 18th Century. By Chorbishop Seely Beggiani
  15. History of the Maronites by Fr. John H. Nahal
  16. Iuris pontificii, vol. III, páxs. 48-53.
  17. Iuris pontificii de propaganda fide, vol. III, páxs. 96-98.
  18. A House of Many Mansions: The History of Lebanon Reconsidered, páxs. 87. Autor: Kamal S. Salibi. Editor: I.B.Tauris, 2003. ISBN 1860649122, 9781860649127
  19. Fonte: The Eastern Catholic Churches (CNEWA). Anuariu Pontificiu 2017
  20. Diócesis Patriarcal Maronita
  21. Orientalis Ecclesiae AAS-52-1960, páxs. 746
  22. V - EREZIONE DI CIRCOSCRIZIONI ECCLESIASTICHE ANNO 1999
  23. Archieparquía de Antelias
  24. Archieparquía maronita de Beirut
  25. Historical overview of Baalbek - Deir El Ahmar Maronite Eparchy
  26. Diócesis maronita de Batroun
  27. Diocese Batroun
  28. Jbeil Eparchy
  29. Diócesis maronita de Zahlé
  30. Testimony of A New Bishop in Syria
  31. Maronite Archeparchy of Haifa and the Holy Land
  32. Maronite Patriarchal Exarchate of Xerusalem, Jordan and Palestine
  33. Maronitiska kyrkan
  34. Genesis for Life
  35. Misión Libanesa Maronita
  36. Rahi Inaugurates 1st Maronite Church in Eastern Europe, Rejects Unilateralism. Por Naharnet Newsdesk
  37. Our Lady Of Lebanon Maronite Catholic Church- UK
  38. Pastorale maronite
  39. GCatholic. Maronite Church
  40. Congregación de los Misioneros Maronites Libaneses
Referencies dixitales
  • Ricardo Prósperu. . Consultáu'l 23 de marzu de 2011.

Enllaces esternos editar