Capiya Notre Dame du Haut

La capiya de Notre Dame du Haut en Ronchamp, Francia, conocida informalmente como Ronchamp, ye una capiya de cultu católicu que foi construyida ente 1950 y 1955. Ye una creación del arquiteutu francosuizo Le Corbusier, y unu de los exemplos más importantes de l'arquiteutura relixosa del sieglu XX.

Capiya Notre Dame du Haut
 Patrimoniu de la Humanidá UNESCO
 Monumentu históricu
capiella y ilesia
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Borgoña-Francu Condáu Borgoña-Francu Condáu
DepartamentuBandera de Altu Saona Altu Saona
Distritu Distrito de Lure (es) Traducir
Cantón Cantón de Champagney (es) Traducir
Comuña Ronchamp
Coordenaes 47°42′14″N 6°37′16″E / 47.703794°N 6.621161°E / 47.703794; 6.621161
Capiya Notre Dame du Haut alcuéntrase en Francia
Capiya Notre Dame du Haut
Capiya Notre Dame du Haut
Capiya Notre Dame du Haut (Francia)
Historia y usu
Apertura1956
Orixe del nome María
Relixón catolicismu
Diócesis Archidiócesis de Besanzón (es) Traducir
Dedicación María
Arquiteutura
Arquiteutu/a Le Corbusier
Materiales formigón
Estilu arquiteutura moderna
neoespresionismu
Superficie 2,734 ha
Patrimoniu de la Humanidá
Referencia 1321-012
Rexón Europa y América del Norte
Inscripción )
Mérimée ID PA00102263
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Capiya Notre Dame du Haut - La obra arquitectónica de Le Corbusier, una contribución escepcional al Movimientu Modernu
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Llugar  Francia
Criterios Cultural: i, ii, vi
Referencia 1321
Inscripción 2016 (XL Sesión)
Área Europa y América del Norte
Cambiar los datos en Wikidata

La capiya en Ronchamp ye singular nel estilu de Le Corbusier, quien nesti edificiu abandona los sos principios d'estandarización y de la máquina estética, dando llugar a una respuesta específica pal llugar. Por mesma almisión de Le Corbusier, foi'l llugar el qu'apurrió la xeometría sobre la que sofitó la so solución, xunto col so heriedu históricu como llugar d'adoración. Le Corbusier tamién detectó una rellación sagrada de la llomba cola so contorna, los montes del Jura na distancia y de la llomba mesma, apoderando'l paisaxe.

La naturaleza del sitiu dio llugar a un conxuntu arquiteutónicu que pa dellos críticos tien munches semeyances cola Acrópolis, dende l'ascensu no fondero de la llomba hasta los eventos arquiteutónicos y de paisaxe a lo llargo del camín, yá que nun puede vese l'edificiu hasta que nun s'algamar cuasi totalmente el visu de la llomba.

Arquiteutura editar

La planta de la ilesia componer d'una nave de formes curvillinies, con dos entraes nes bandes, un altar principal y tres capilla so les torres. Nel esterior, na so fachada esti y arropada polos murios y la cubierta, esisten tamién un altar y un púlpitu pa la celebración de mises al campu.

Consta principalmente de parés curves, siendo tamién curva'l pulgu de formigón armáu que constitúi la cubierta. L'edificiu presenta la masividad propia de la construcción tradicional realizada con murios de carga, acentuada por pequeños buecos abocinados rectangulares, de tamaños y proporciones desiguales, que furen la paré sur, única gruesa del edificiu. Dichos buecos tán cerraos con vidrios de colores brillosos, qu'apurren un llume débil dientro del edificiu, lo que refuerza la so naturaleza sagrada. A esa lluz coloriao sumir la qu'apurre la estrecha franxa que dixebra la cubierta de los zarramientos llaterales, y la lluz indirecto qu'esnidia pel interior de los trés torres y qu'alluma les capiyes secundaries. La paré esti ta tamién furada por pequeños buecos que dende l'interior representen un firmamentu d'estrelles, nel que destaca la fornica pasante (vese tantu dende l'interior como dende l'esterior) na que se dispunxo una escultura de la Virxe María, so que la so advocación atópase l'edificiu.

La estructura na Capiya de Notre Dame du Haut ye de formigón armáu y mampostería. La cubierta, un pulgu de formigón armáu, ye la inversión d'una cúpula tradicional, siendo convexa escontra baxo y cóncava escontra riba. Ta parcialmente sofitada en pilastres, de manera que queda una franxa de separación ente la mesma y los zarramientos, pola qu'enfusa la lluz.

 
Vista de Ronchamp y la capiya.

Los acabaos de la capiya, tanto esteriores como interiores, son modestos. El suelu ta inclináu escontra'l altar, siguiendo la rimada de la llomba.

Estes formes orgániques pueden tar rellacionaes col contestu arquiteutónicu de mediaos del sieglu XX. Dempués d'años nos que la derechura prevaleció nos proyeutos, na década de los cincuenta dio un desenvolvimientu de les curves. El Muséu Guggenheim de Nueva York de Frank Lloyd Wright marcó'l camín a siguir, anque Eero Saarinen, Jorn Utzon y Le Corbusier, yá utilizaren les formes orgániques nes sos villes de la década de los venti.

La parte principal de la estructura consiste en dos membranes de formigón armáu dixebraes per un espaciu, formando un pulgu que constitúi, coles mesmes, la cubierta esterior y la bóveda interior del edificiu. Un espaciu de dellos centímetros ente'l pulgu de l'azotea y les parés apurre una entrada de lluz.[1] Les ares son de piedra blanca de Borgoña, siendo'l restu de los altares de formigón prefabricáu apolazáu. Les torres construyir d'albañilería de piedra y formigón armáu. La impermeabilización de la cubierta protexer de la radiación ultravioleta con un revestimiento esterior d'aluminiu. El bancu pa la comunión estremar del restu (de madera) construyéndose de fierro fundíu.

Ampliación editar

En 2011 inauguróse l'ampliación de Notre Dame du Haut. Llevar a cabu Renzo Piano en collaboración con Michel Corajoud, un paisaxista francés. La so presencia nun interfier na visión dende la capiya y ábrese escontra'l paisaxe. Un nuevu edificiu reemplaza al antiguu centru de visitantes.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. William Curtis, L'architecture moderne depuis 1900, Phaidon, 1982

Enllaces esternos editar