Abrir el menú principal

Carlos Salvador Bilardo

futbolista arxentín

Carlos Salvador Bilardo (La Paternal, Buenos Aires, 16 de marzu de 1938) ye un médicu, exfutbolista y entrenador arxentín. Xugaba de mediocampista y el so primer equipu foi San Llorienzo de Almagro, anque cumplió la mayor parte de la so trayeutoria en Club Estudiantes de La Plata Estudiante de La Plata. Exerció como analista y comentarista deportivu na cadena Fox Sports y en Futbolmanía RCN en Colombia mientres la Copa América 2001. Ocupó'l cargu de secretariu de Deportes de la provincia de Buenos Aires.

Carlos Salvador Bilardo
Narigón Bilardo 1986.jpg
Vida
Nacimientu

Buenos Aires16  de marzu de 1939

(80 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina
Estudios
Estudios Universidá de Buenos Aires
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu futbolista, periodista, médicu, entrenador de fútbol y xinecólogu
Trayeutoria
Años Equipu PX G
1965-1970 Club Estudiantes de La Plata 175(11)
1961-1965 Club Deportivo Español de Buenos Aires 111(39)
1960-1960Seleición masculina de fútbol d'Arxentina  Seleición masculina de fútbol d'Arxentina 1(0)
1959-1959selección de fútbol sub-20 de Argentina  Selección de fútbol sub-20 de Argentina
1958-1960 Club Atlético San Lorenzo de Almagro 174(12)
Posición o especialidá mediocampista
Pesu 67 quilogramu
Altor 175 centímetru
www.carlosbilardo.com/
Cambiar los datos en Wikidata

Los sos máximos llogros fueron el llogru de la Copa del Mundu en Méxicu 1986 y el subcampeonatu n'Italia 1990 dirixiendo a la Seleición Arxentina, siendo unu de los pocos técnicos en llegar a dos finales del mundu. Anguaño, atópase alloñáu de la direición técnica, entá ensin oficializar el so retiru definitivu.

BiografíaEditar

 
Bilardo, como xugador del Club Estudiantes de La Plata Estudiante de La Plata en 1968, na portada de El Gráficu

Bilardo trescurrió la so infancia ente'l fútbol, l'estudiu y el trabayu (mientres les sos vacaciones escolares tenía que llevantase antes del amanecer p'apurrir los productos al Mercáu de Abasto en Buenos Aires). A pesar de que na so mocedá militó nes xuveniles de San Llorienzo de Almagro, nun abandonó la so ambición de convertise nun médicu, en concretu xinecólogu, oficiu que prauticó mientres un curtiu periodu de tiempu.

Como xugadorEditar

Xugó nes categoríes inferiores de San Llorienzo de Almagro, hasta qu'en 1958 llegó-y la oportunidá de xugar nel primer equipu. Alternó como suplente nel Campeonatu de 1959, ganáu pol club, y na Copa Llibertadores de 1960. Mientres les temporaes de 1961 a 1965 xugó con Club Deportivu Español.

En 1965 fichó pol Club Estudiantes de La Plata Estudiante de la Plata, equipu col que ganó una Lliga en 1967; trés Acopes Llibertadores d'América nos años 1968, 1969 y 1970, la Copa Interamericana de 1969, amás d'una Copa Intercontinental de Clubes en 1968 y siendo dos veces finalista de la Copa Intercontinental en 1969 y 1970. Bilardo retiróse como futbolista al rematar la temporada de 1969/70 n'Estudiantes de La Plata.

Como xugador foi internacional cola seleición de fútbol d'Arxentina, debutando en 1959 nos Xuegos Panamericanos d'EEXX, llogrando la medaya d'oru cola Seleición.

Como entrenadorEditar

Primeros años (1970-1988)Editar

 
Como entrenador de Club Estudiantes de La Plata Estudiante, na so segunda etapa nel club.

La so carrera como técnicu empezó en 1970 en Estudiantes de La Plata como segundu entrenador de Osvaldo Zubeldía quien fora'l so entrenador na gloriosa dómina d'Estudiantes. En 1971 asumió como direutor técnicu y llogró evitar lo que paecía un descensu seguru d'Estudiantes [ensin referencies]. Depués volvió ocupar la mesma función en 1973 y en 1975 llogró'l subcampeonatu Nacional, terminando invictu, detrás de River Plate.

Aniciar en Cali, Colombia, ente los años 1976 y 1979, dirixiendo al Deportivu Cali y llogrando llevar per primer vegada na hestoria a un equipu colombianu a la final de la Copa Llibertadores d'América en 1978, perdiendo frente al Boca Juniors. En 1979 dirixó en regular campaña a San Llorienzo de Almagro. Mientres los años 1980 y 1981 dirixó la Seleición de fútbol de Colombia de cara a la clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol d'España de 1982.

Nel añu 1982 nuevamente fíxose cargu del puestu d'entrenador en Estudiantes de La Plata, consiguiendo ganar una Lliga (Campeonatu Metropolitanu) nesi añu, con un gran equipu y una forma de xuegu novedosa pa la dómina. En 1982, gracies a la gran campaña realizada con Estudiantes, convertir nel seleccionador del equipu nacional arxentín.

Seleición Arxentina (1982-1990)Editar

Dempués del fracasu de la Seleición Arxentina nel Mundial d'España de 1982, Carlos Bilardo foi nomáu seleccionador, depués de la gran campaña realizada con Club Estudiantes de La Plata Estudiante de La Plata. La mayor meta yera volver consiguir una Copa Mundial de Fútbol en 1986 y Bilardo traía consigo una nueva idea d'alrodiu de la concepción del xuegu de los equipos de fútbol y eso treslladar a la Seleición. Incorporando nuevos xugadores pa debutar na Seleición, sobremanera xugadores d'Estudiantes de La Plata y Independiente, equipos que naquellos años apoderaben el fútbol arxentín. La conducción de Bilardo al frente del escoyíu tuvo llarada de crítiques per parte del periodismu,[ensin referencies] sobremanera respectu de la concepción del xuegu qu'ésti treslladó al equipu, proveniente de la gloriosa dómina d'Estudiantes de La Plata so la conducción de Osvaldo Zubeldía del que Bilardo foi xugador y emblema.

 
Bilardo, festexando xunto a Pedro Pasculli la consagración nel Mundial de Méxicu 1986.

L'equipu foi encabezáu por Diego Maradona, a quien Bilardo nomó en desterciu de Daniel Passarella. En 1985, esa seleición enfrentó les dificultoses eliminatories escontra'l Mundial de Méxicu 1986, y llograda la clasificación gracies a una destacable intervención del mesmu Passarella nel postreru partíu de la serie, ante la seleición peruana. La presencia de Bilardo nel cargu foi oxetada, al puntu d'espublizase rumores[¿quién?] de que'l Gobiernu d'Alfonsín pretendía los so alloñamientu.

Sicasí, la seleición llogró'l Mundial de Méxicu 1986 de forma brillosa y indiscutida, y Diego Maradona proclamóse'l meyor xugador del mundu. El nuevu sistema de xuegu impuestu por Bilardo, compuestu por trés defensores (un líbero y dos stoppers), cinco mediocampistes y dos delanteros, ablucó al mundu, al puntu que la revista inglesa World Soccer reconocer como l'últimu sistema tácticu del Sieglu XX.[ensin referencies] Esti llogru dexó-y a Bilardo un nuevu periodu de cuatro años al mandu de la Seleición de cara al Mundial d'Italia 1990.

Arxentina llegó a esi mundial con un equipu abrasáu poles mancadures, nel que s'atopaben parte de les grandes figures qu'en 1986 llograren la Copa del Mundu más nuevos xugadores como Claudio Caniggia, Sergio Goycochea y Pedro Troglio. Esi equipu nun rellumó tantu como'l de cuatro años antes pero demostró oficiu y muncha personalidá en situaciones adverses dexando nel camín a grandes favoritos como Brasil y Italia. Sicasí, Arxentina cayó na final ante Alemaña Occidental con un gol a cinco minutos del final, tres un aldericáu penal.

Depués del Mundial '90 esistió un fuerte discutiniu por cuenta de que, según delles versiones,[ensin referencies] mientres el desenvolvimientu del partíu contra Brasil ordenaría ufiertar botelles con agua que conteníen una sustanza que producía somnoliencia a los xugadores brasileñossobremanera al defensor Branco. Esta versión foi confirmada por Maradona,[1] pero siempres desmentida por Carlos Bilardo, según por Julio Grondona.[2][3] Por esta causa Sebastiao Lazaroni, técnicu de la seleición brasileña nesi mundial, declaró a distintos medios que solicitaría sanciones a la FIFA. Sicasí, nun se conoz qu'esistieren presentaciones nesi sentíu.[4]

Depués de 1990, Bilardo decidió retirase como entrenador de la seleición, a pesar del pidíu del públicu y del Presidente de la Nación, Carlos Menem, por que siguiera.

Sevilla (1992-93)Editar

A mediaos de la temporada 1992-93 fichó pol Sevilla FC xunto a Diego Maradona, nel que dambos permanecieron namái una temporada. L'equipu andaluz terminó'l campeonatu en séptima posición, pero Maradona y Bilardo terminaron enfrentaos dempués de que'l xugador faltar na cancha cuando'l técnicu decidió'l so reemplazu.[5] Bilardo sería llamáu d'urxencia una vegada más pola directivu del Sevilla FC na temporada 1996-97 con cuenta de caltener la permanencia del equipu na Lliga española de fútbol. Bilardo tuvo nel cargu solamente dos feches, faló colos xugadores sobre la situación del equipu y tornó a l'Arxentina. El Sevilla terminó la temporada en ventiava posición y baxó a la Segunda División.

Boca Juniors (1996)Editar

En 1996, Bilardo foi designáu como entrenador del Club Atléticu Boca Juniors so la recién presidencia del club de Mauricio Macri. Nel Tornéu Clausura 1996 realizó una aceptable campaña, na que l'equipu xeneize por momentos engarró la punta tornio a pesar de delles irregulares resultaos. Sicasí nel trés últimes feches nun llogró ganar y llogró finalmente'l 5° puestu. Tocantes a partíos importantes destáquense una histórica derrota de local frente a Ximnasia y Esgrima La Plata por 0-6 y la victoria nel Superclásico frente a River Plate por 4-1 con tres goles de Claudio Caniggia.

Na segunda metá del añu apostáronse la Supercopa 1996 y el Tornio Apertura 1996. Na copa internacional Boca amosóse sólidu defensivamente y clasificó a la segunda fase del tornéu ganando'l so grupu, pero quedó esaniciáu de manera invicta en cuartos de final por penales frente al Cruzeiro de Brasil, llogrando un 5° puestu. Nel campeonatu local la campaña foi bien irregular, anque se destacar otru trunfo frente a la so archirrival River Plate por 3-2 con un recodado gol en tiempu de descuentu de Guerra de cabeza. Sicasí, la imposibilidá d'engarrar pol campeonatu más la yá peracabada eliminación na copa, Bilardo dexó de ser entrenador siendo reemplazáu nos dos últimes feches de manera interina pola dupla Francisco Sá y Roberto Mouzo onde equipu remata nel 10° puestu.

Estudiantes de La Plata (2003-2004)Editar

Bilardo volvió a Club Estudiantes de La Plata Estudiante de La Plata en 2003. Naquel añu, el club taba en cantu del descensu, pero so la so conducción, l'equipu reponer d'esa grave situación y quedóse en Primer. Bilardo permaneció nel cargu hasta xunu de 2004, cuando decidió retirase de la direición técnica por problemes personales que nun esclarió.

Otros cargosEditar

Tres la eliminación de la seleición nacional en Italia 1990, Bilardo trabayó como comentarista y periodista deportivu pa delles canales de televisión, especialmente la cadena deportiva Fox Sports. Tresmitió cuatro Mundiales (1994, 1998, 2002 y 2006), dos pa Canal 13 y dos pa Telefé. Tamién foi secretariu de Deportes de la provincia de Buenos Aires, cargu qu'ocupó dende 2007 hasta 2008 que pasó a ser secretariu de Seleiciones Nacionales de l'AFA. [6]

El 28 d'ochobre de 2008, dar a conocer la nueva direición técnica de la Seleición de fútbol Arxentina, siendo designáu Diego Armando Maradona como direutor técnicu y Carlos Bilardo como'l direutor xeneral de Seleiciones Nacionales. Bilardo caltuvo esti cargu mientres los Mundiales de Sudáfrica 2010 y Brasil 2014. Bilardo arrenunció n'agostu de 2014 tres l'anunciu de Gerardo Martino na direición técnica del escoyíu arxentín.[7]

TrayeutoriaEditar

PalmarésEditar

Como xugadorEditar

Campeonatos nacionalesEditar


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-align=center


Campeonatu de primer División   San Llorienzo   Buenos Aires 1959
Campeonatu Metropolitanu   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Estadiu El Gasómetru Buenos Aires 1967

Campeonatos internacionalesEditar


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-align=center


Copa Llibertadores d'América   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Montevideo 1968
  Copa Intercontinental   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Mánchester 1968
Copa Interamericana   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Montevideo 1969
  Copa Llibertadores d'América   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   La Plata 1969
  Copa Llibertadores d'América   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Montevideo 1970


Títulu !width="190"|Seleición See !width="75"|Añu |-align=center


    Xuegos Panamericanos   Arxentina sub-23   Chicago 1959

Como entrenadorEditar

Campeonatu nacionalesEditar


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-align=center


Campeonatu de primer División   Club Estudiantes de La Plata Estudiante   Córdoba 1982

Campeonatos internacionalesEditar


Títulu !width="190"|Seleición See !width="75"|Añu |-align=center


  Copa Mundial   Arxentina   Méxicu DF 1986

Distinciones individualesEditar


Distinción Añu |-align=center Entrenador Sudamericanu del añu 1986
Entrenador Sudamericanu del añu 1987
Premiu Konex - Mención Especial 1990

Participaciones en Copes del MunduEditar

Participó na Copa Mundial de fútbol de Méxicu de 1986 como entrenador dirixiendo 7 partíos y na Copa Mundial de fútbol d'Italia de 1990, nuevamente dirixiendo 7 partíos como seleccionador de la Seleición arxentina.

Mundial See !width="120"|Resultáu |-align=center


Copa Mundial de Fútbol de 1986 Méxicu Campeón
Copa Mundial de Fútbol de 1990 Italia Subcampeón
Mundial Equipu !País Pts PJ PG PE !PP GF GC Dif
1986 Arxentina   13 7 6 1 0 14 5 +9
1990 Arxentina   7 7 2 3 2 5 4 +1
Total nos sos equipos 20 14 8 4 2 19 9 +10

BibliografíaEditar

  • Escribió'l llibru "Asina Ganamos", onde rellata los pasos de la seleición nacional arxentina pa salir campeona del mundu en Méxicu '86.

ReferenciesEditar

Enllaces esternosEditar


Predecesor:
Enzo Bearzot
1982  
Entrenador Campeón Mundial de Fútbol
1986  
Socesor:
Franz Beckenbauer
1990