Casaseca de Campeán

Casaseca de Campeán ye un conceyu y llocalidá de la provincia de Zamora, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón, España.

Casaseca de Campeán
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Casaseca de Campeán (es) Traducir Susana Rodríguez Campos
Nome oficial Casaseca de Campeán (es)[1]
Códigu postal 49708
Xeografía
Coordenaes 41°22′32″N 5°44′46″W / 41.3755°N 5.7462°O / 41.3755; -5.7462
Casaseca de Campeán alcuéntrase n'España
Casaseca de Campeán
Casaseca de Campeán
Casaseca de Campeán (España)
Superficie 12.24 km²
Altitú 761 m[2]
Llenda con El Perdigón, Morales del Vino, Peleas de Abajo, Corrales del Vino, Villanueva de Campeán y Pereruela
Demografía
Población 97 hab. (2023)
- 58 homes (2019)

- 41 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 7,92 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Topónimu editar

El topónimu Casaseca, surdida de la unión de les pallabres llatines "casa" y "siccus". Casa tien el significáu de cabaña, una y bones la pallabra llatina domus tien el significáu d'edificiu fechu p'habitar nél. Siccus, de la que procede seca, tien el significáu de "falta d'agua", posiblemente en referencia a un manantial, regueru o ríu. A lo último, Campeán derivaría de la pallabra llatina "campus", col que se referíen al terrén llanu o inclusive al campu de batalla.

Allugamientu editar

Atópase allugáu na contorna de la Tierra del Vinu, llindando al norte con El Perdigón y Morales del Vino, al sur con Villanueva de Campeán, al este con Corrales del Vino y Peleas de Abajo, y al oeste con Pereruela, esti postreru de la contorna de Sayago.

Historia editar

Mientres la Edá Media la llocalidá quedó integrada nel Reinu de Lleón, siendo repoblada polos sos monarques.

Darréu, na Edá Moderna, Casaseca de Campeán formó parte del Partíu del Vinu de la provincia de Zamora, tal que reflexaba en 1773 Tomás López en Mapa de la Provincia de Zamora.

Asina, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá caltener na provincia zamorana, dientro de la Rexón Lleonesa,[3] integrándose en 1834 nel Partíu Xudicial de Zamora.[4]

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Casaseca de Campeán ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Patrimoniu editar

La ilesia parroquial ye'l principal monumentu del pueblu, ye del sieglu XVIII principalmente y ta so la advocación de San Isidoro de Sevilla. D'espodada espadaña del XVII, tien un orixe anterior y planta d'una sola nave, con cinco tramos y un pequeñu cruceru. El retablu Mayor ye barrocu y agospia les imáxenes de San Ildefonso, San Atilano y San Isidoro, mientres nos llaterales tán les imáxenes de Santa Águeda y Santa Lucía.

Gastronomía editar

Llegume, cocíu, menús de pieces de caza -en temporada- o los ineludibles productos de matanza componen la dieta básica local, a la qu'hai qu'añader nos postres la especialidá llocal de los "Periquillos", unes rosquíes caseres d'ellaboración tradicional.

Fiestes editar

El pueblu celebra de forma especial San Isidoro (26 d'abril), anque tamién se celebra pel branu Nuesa Señora de l'Asunción.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar