Cascos Blancos ye l'órganu del Ministeriu de Rellaciones Esteriores y Cultu de la República Arxentina encargáu de diseñar y executar l'asistencia humanitaria internacional.

Cascos Blancos
organización estatal (es) Traducir y organismu públicu
Direición Arxentina
Historia
Fundación1993
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Desenvuelve les sos actividaes sofitáu nun cuerpu de voluntarios, al traviés d'un modelu de trabayu basáu na cooperación, la solidaridá y la participación comuñal. So los principios de «humanitarismo, imparcialidá, neutralidá ya independencia», Cascos Blancos actúa a solicitú del Estáu afeutáu o nel marcu d'un llamamientu internacional humanitariu.

Cuenta con una rede de vinculaciones de cooperación billateral y multillateral al traviés de la cual coordina la respuesta inmediata ante desastres sociu-naturales, actúa en xeres de rehabilitación, reconstrucción y desenvolvimientu, y promueve la prevención y la xestión del riesgu, dientro y fora del territoriu arxentín.

Dende la so creación en 1994, participó en numberoses misiones d'asistencia humanitaria internacional, con un fuerte enfoque rexonal, y en campañes nacionales xunto a otros organismos federales, provinciales y municipales.

Historia editar

 
Cascos Blancos: Ónde trabaya.

Cascos Blancos tien el so orixe na Comisión de Llucha contra la Fame y la Probeza, un cuerpu civil internacional creáu en 1994 pa combatir esa emerxencia social. Esti organismu marcó l'entamu de la participación de los países en desenvolvimientu na asistencia humanitaria internacional, qu'hasta entós yera acutada a países donantes, ya introdució l'empléu del voluntariáu como un cuerpu profesional especializáu.

Esi mesmu añu, l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes adoptó y aprobó a la Comisión como Iniciativa, denominándola Cascos Blancos ya incorporando a la so axenda la respuesta a los desastres causaos pol home o la naturaleza, los conflictos y les situaciones d'emerxencia de too tipu.[1]

Asina foi que la Comisión Casco Blancos estendió'l so algame a otros aspeutos incluyíos nel conceutu d'emerxencia humanitaria complexa. Adoptó como propósitu'l sofitar les actividaes de la ONX na esfera de l'asistencia humanitaria d'emerxencia y na rehabilitación, reconstrucción y desenvolvimientu en momentos de transición. Amás, establecióse que la Comisión tendría qu'actuar so los lineamientos del Departamentu d'Asuntos Hemisféricos (Oficina de Coordinación de l'Asistencia Humanitaria - OCHA-, dende 1998) y trabayar operativamente col programa de Voluntarios de les Naciones Xuníes (VNU), que ye'l que moviliza personal pa les misiones.

De magar, l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes anovó'l so sofitu a la Iniciativa cada trés años, destacando la importancia de la esperiencia arxentina na atención de les crisis humanitaries, al traviés de la organización de los cuerpos de voluntarios. El respaldu más recién foi dau na 67ª Asamblea de la ONX, en 2012.

A nivel rexonal, en 1995, l'Asamblea Xeneral de la Organización de los Estaos Americanos(OEA) adoptó la Iniciativa Cascos Blancos, contribuyendo al so afitamientu.[2] Depués, aprobó resoluciones que dieron llugar a un sistema de sofitu pa les actividaes de Cascos Blancos nes Amériques, incluyendo un Fondu Especial Cascos Blancos. Hai de solliñar que la OEA ratifica añalmente la Iniciativa.

En 1999, al trabayu desenvueltu xunto a la OCHA y a VNU sumóse la Estratexa Internacional pal Amenorgamientu de Desastres (EIRD), la plataforma del sistema de Naciones Xuníes que promueve venceyos y sinergias pa la coordinación d'actividaes d'amenorgamientu de desastres.

En 2000, Cascos Blancos convertir nun organismu dependiente del Ministeriu de Rellaciones Esteriores y Cultu y con esto incorporóse un cuerpu diplomáticu de carrera a la so estructura de personal.

A partir de 2003, reformulóse l'esquema de trabayu de la Iniciativa, faciendo posible l'asistencia horizontal en coxuntures de crisis o emergencia socio-natural, esto ye, más allá del desastre natural, y tomando situaciones de deterioru o colapsu social de distintu tipu.

En 2007, coles mires de garantizar que l'amenorgamientu del riesgu de desastres seya una prioridá nacional y tea dotada d'una sólida base institucional pa la so aplicación, la República Arxentina creó la so Plataforma Nacional pal Amenorgamientu de Riesgos de Desastres (PNRD), co-coordinada pola Comisión Cascos Blancos. Hai de solliñar que la PNRD desenvolver según los lineamientos de la EIRD.

La continuidá del trabayu cola ONX dexó l'afitamientu de Cascos Blancos a lo llargo de los años. Numberosos resoluciones del organismu reconocieron el papel importante de la Iniciativa de los Cascos Blancos non yá na asistencia humanitaria sinón tamién nel desenvolvimientu de mecanismos que faciliten la xestión llocal de les emerxencies, cola participación de les comunidaes afeutaes.

Enfoque editar

La visión de Cascos Blancos sobre los asuntos humanitarios ta basada nel Marcu d'Aición de Hyogo de 2005 y la Reforma Humanitaria.

Nun mundu con desastres cada vez más desastrosos y menos naturales, Cascos Blancos promueve un conceutu d'asistencia humanitaria participativa, democrática y horizontal, opuestu a la tradicional asistencia empobinada y verticalista.

Considera a la probeza como la principal causa de la vulnerabilidá y basa el so modelu de trabayu na xestión llocal del riesgu, cola participación activa de les comunidaes, les organizaciones de la sociedá civil y los cuerpos de voluntarios entamaos.

En contraposición al modelu d'asistencia empobinada, que considera'l riesgu como natural, inevitable, imprevisible y qu'entepasa la capacidá de les naciones pa face-y frente, Cascos Blancos propón el conceutu de «desastre sociu-natural», alcordáu nel marcu del Mercosur. Frente a la lóxica d'operación «de respuesta y d'aterrizaxe» con teunoloxíes una vegada asocedíu'l desastre, incorpora'l desenvolvimientu de ferramientes de prevención y d'organización del voluntariáu local.

D'esta manera, collabora coles comunidaes sol convencimientu de qu'éstes nun son meres víctimes potenciales, sinón protagonistes nes distintes etapes de la xestión integral del riesgu y tresformadores de la so propia realidá. Dende esta perspeutiva, encétase'l riesgu como parte integral de la planificación del desenvolvimientu, considerando asina una amplia gama de problemes sociales, económicos, políticos y ambientales.

Esti enfoque foi afaláu y defendíu por Cascos Blancos en tolos niveles del Segmentu d'Asuntos Humanitarios del Conseyu Económico y Social (ECOSOC). Estos esfuercios materializar en 2009 cola creación de la Xunta Especializada d'Amenorgamientu de Riesgos de Desastres Socio-naturales, Defensa Civil, Proteición Civil y Asistencia Humanitaria (REHU), que representa'l primer intentu de consolidar un mecanismu de sofitu mutuu nel marcu del Mercosur.

Aiciones de Cascos Blancos editar

 
Cascos Blancos. Trabayu voluntariu en Bolivia, febreru de 2014
 
Cascos Blancos. Unviada de suministros humanitarios a Bolivia, febreru de 2014.

Sofitada nel so cuerpu de voluntarios y col Marcu d'Aición de Hyogo como guía, la Comisión Cascos Blancos realiza cuatro tipos d'aiciones:

Asistencia humanitaria: Ante emergencia y desastres naturales o xeneraos pol home, una vegada solicitada la so collaboración, Cascos Blancos entama equipos de voluntarios de Rápida Respuesta, qu'actúen nel terrén asistiendo n'árees o temes primeramente establecíes. Nestos casos, se pre-identifica y pre-escueye a los candidatos, confórmase l'equipu de trabayu y supervísase que tea en condiciones d'actuar en terrén con una demoranza non mayor de 72 hores asocedíu'l desastre. Amás de los sos apurras concretos p'asistir a los damnificados, estes misiones d'asistencia humanitaria capaciten y entrenen a los recursos llocales nel diagnósticu d'estructures estropiaes, manexu de suministros humanitarios y fortalecimientu del voluntariáu local.Coles mesmes, Cascos Blancos pon a disposición de la comunidá internacional diversos insumos d'ayuda humanitaria. Ente otros suministros, apurre ropa, frazadas, carpes, sales de rehidratación oral, potabilizadores d'agua, melecines, alimentos y ferramientes, que son unviaos en coordinación coles autoridaes llocales y d'alcuerdu a les necesidaes plantegaes. Pa garantizar la eficiencia y eficacia en tiempu que demanda esta modalidá d'ayuda, nes misiones intervienen recursos humanos de Cascos Blancos especializaos en loxística y manexu de suministros.

Rehabilitación y Reconstrucción: Una vegada superaos los impautos inmediatos de la emerxencia, Cascos Blancos entama aiciones de medianu y llargu plazu pal desenvolvimientu, coles mires de fortalecer los mecanismos de respuesta local y recomponer estructures granibles estropiaes. Nesti sentíu, les misiones lleven alantre aiciones con focu na atención sanitaria, educativa y agroalimentaria.

Xestión Integral del Riesgu y Resiliencia: En llinia col Marcu d'Aición de Hyogo y l'Estratexa Internacional pal Amenorgamientu de los Desastres, Cascos Blancos concibe a los desastres non yá como fenómenos naturales, sinón tamién sociales, económicos y ambientales. Les sos consecuencies dependen del grau de vulnerabilidá de la sociedá, derivada de factores complexos como la desigualdá y la probeza, la degradación de los ecosistemes y el cambéu climáticu. Nesti sentíu, Cascos Blancos promueve la xestión integral del riesgu, construyendo ferramientes de prevención pa menguar les vulnerabilidaes y reforzar la resiliencia de les comunidaes. Por casu, al traviés de programes, capacitaciones y talleres, impulsa la formación de capacidaes llocales, espubliza esperiencies y bones práutiques y crea concencia sobre los beneficios del amenorgamientu de los riesgos de desastres y de l'adopción de polítiques pa prevenir y menguar la vulnerabilidá.

Aiciones en territoriu arxentín: Dientro del país, Cascos Blancos trabaya en proyeutos de prevención y respuesta a desastres, creando ferramientes de resiliencia al traviés del programa de fortalecimientu del voluntariáu local. Amás, collabora na atención a emerxencies, en coordinación colos organismos nacionales, gobiernos provinciales y municipales.

Aliances Estratéxiques editar

Cascos Blancos estableció aliances estratéxiques con diverses axencies d'asistencia humanitaria coles cualos trabaya regularmente:

  • Oficina de Coordinación p'Asuntos Humanitarios (OCHA)
  • Programa de Voluntarios de Naciones Xuníes (VNU)
  • Estratexa Internacional pal Amenorgamientu de Desastres (EIRD)
  • Organización Panamericana de la Salú (OPS)
  • Programa de Naciones Xuníes pal Desarrollu (PNUD)
  • Organización de Naciones Xuníes pa l'Agricultura y l'Alimentación (FAO)
  • Programa Mundial d'Alimentos PMA)
  • Altu Comisionado de les Naciones Xuníes pa los Refuxaos (ACNUR)
  • Federación Internacional de les Sociedaes de la Cruz Roja y de la Medialluna Colorada (FICR)
  • Organización Internacional pa les Migraciones (OIM)
  • Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación y la Cultura (UNESCO)
  • Fondu de Naciones Xuníes pa la Infancia (UNICEF)

Misiones editar

La organización participó nes siguientes misiones:

Referencies editar

Enllaces esternos editar