Catalina de Valois (1401-1437)

Catalina de Valois, tamién conocida como Catalina de Francia (Hôtel de Saint-Pol, París 27 d'ochobre de 1401 - Londres 3 de xineru de 1437), foi una princesa francesa, Reina consorte d'Enrique V d'Inglaterra.

Catalina de Valois
Príncipe de Acaya (es) Traducir

Vida
Nacimientu Hôtel Saint-Pol (en) Traducir[1]27 d'ochobre de 1401[1]
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Bermondsey Abbey (en) Traducir[1]3 de xineru de 1437[2] (35 años)
Sepultura Abadía de Westminster[1]
Causa de la muerte causes naturales
Familia
Padre Carlos VI de Francia
Madre Sabela de Baviera-Ingolstadt
Casada con Enrique V d'Inglaterra (1420 (Gregorianu) – 1422)[3]
Owen Tudor (1431, 1437 – 1432, 1437)[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía Valois (es) Traducir
Casa de Tudor
Oficiu escritora
Cambiar los datos en Wikidata
Catalina nel so matrimoniu con Enrrique V.

Biografía editar

Vida temprana editar

Yera la menor de los seis fíes —d'un total de 12 renuevos— del rei Carlos VI de Francia y de Sabela de Baviera. Nació'l 27 d'ochobre de 1401, nel Hôtel Saint-Pol. Yá'l rei Enrique IV d'Inglaterra, tratara d'iguar un matrimoniu ente Catalina y el so fíu, Enrique, príncipe de Gales, pero'l monarca inglés finó antes de faer una proposición firme, polo que s'escaeció la idea hasta que foi retomada pol so fíu.

Tradicionalmente, #acusar a Sabela de Baviera de ser una madre desdexada con Catalina, pero apocayá créese que nun ye asina: los llibros de cuentes de la reina amuesen una fuerte inversión en xuguetes, apoderaos pa una princesa francesa, y testos sagraos. P'asegurar la so formación, #educar nel monesteriu de Poissy.

Reina d'Inglaterra editar

D'alcuerdu a lo axustao nel Tratáu de Troyes (1420), #casar en dicha ciudá, el 2 de xunu d'esi añu col rei Enrique V d'Inglaterra, que pidió como dote de la so esposa nada menos que la corona de Francia pa él y los descendientes del so matrimoniu.

El monarca francés, víctima de los sos ataques de llocura, #plegar a la voluntá del so xenru, que cuntaría col sofitu de la mesma reina Sabela, que va llegar a declarar que'l so fíu'l delfín Carlos (futuru Carlos VII) yera bastardu y ensin derechos a la socesión, colo qu'Enrique V tenía'l camín llibre pa ocupar Francia, basándose nos derechos de la so esposa.

Enrique V vuelve a Inglaterra n'avientu d'esi añu, llevándose con él a la so esposa Catalina, que nunca más volvería a la so patria.

En febreru de 1421 foi coronada reina d'Inglaterra na abadía de Westminster, y el 6 d'avientu d'esi mesmu añu, nel castiellu de Windsor, da a lluz al futuru Enrique VI, proclamáu de momentu herederu de los tronos d'Inglaterra y Francia.

En Bois d'Vincennes, el 31 d'agostu de 1421, muerre, víctima de disentería, el rei Enrique V, siendo asocedíu pol so fíu Enrique VI, de tan solo ocho meses d'edá, baxu #tutelar de los sos tíos los duques de Bedford (en Francia) y de Exeter (n'Inglaterra).

Catalina permanecía impotente al ver como la so patria se despedazaba pola ambición de los ingleses y la cobardía de los franceses, estremada ente la so fidelidá a los Valois y la so calidá de reina d'Inglaterra. Ye exiliada de la corte poles sos afinidaes franceses y separada del so fíu, el neñu-rei Enrique VI.

Foi entós -alredor del añu 1425- que Catalina empieza a tener rellaciones con un curiosu y carismáticu noble galés, llamáu Owen Tudor. En 1428 el Parllamentu llanza un Decretu pol cual la reina nun puede volver #contraer matrimoniu ensin el consentimientu del rei o del so Conseyu. #Los historiadores tán estremaos sobre #si Catalina y Owen yá taben casaos pal momentu de la prohibición o si casáronse de callao al añu siguiente, en 1429. Los cronistes de la dómina, sicasí, nun tuvieron reparos en declarar que la reina vivía col galés "como home".

D'esta unión nacieron seis fíos:

  • Tacinda (n. ca.1425 - m. V.1469), casada con Reginaldo de Winton, Lord Grey de Winton.
  • Tomás (Owen?) (n. 6.11.1429 - m. 1501), que foi monxu.
  • Edmundo (n. Hadham, Bedfordshire, ca.1430 - m. castiellu de Carmarthen, Gales, 1.11.1456), creáu conde de Richmond (1452) pol so mediohermanu, el rei Enrique VI.
  • Jasper (n. ca.1431 - m. 21.12.1495), creáu conde de Pembroke (1452) y duque de Bedford (1485), foi'l feudatario galés más poderosu mientres la guerra de los Dos Roses; casáu con Catalina Woodville (hermana menor de la reina Sabela, esposa d'Eduardo IV)
  • Una fía (n. 1434?- m. ?), que foi monxa -la so esistencia ye dudosa-.
  • Margarita (Catalina?) (n.y m. 1437).

Últimos años y muerte editar

#El tutores d'Enrique VI, fartos de la irregular vida de la reina, tuvieron que tomar midíes drástiques: Catalina y Owen son dixebraos de los sos fíos y encarcelaos.

Owen foi encarceláu nel castiellu de Wallingford, pero depués ye lliberáu. Años más tarde, toma les armes defendiendo a la casa de Láncaster na guerra de les Dos Roses, pero foi ganáu polos yorkistas y executáu el 2 de febreru de 1461.

Catalina foi confinada na abadía de Bermondsey, en Londres, onde morrió'l 3 de xineru de 1437, a los 35 años d'edá -según #dellos historiadores d'una enfermedá y otros de partu-, siendo soterrada na abadía de Westminster díes dempués de la so muerte.

Predecesor:
Xuana de Navarra
Reina Consorte d'Inglaterra
1420-1422

 
Socesor:
 

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 «Oxford Dictionary of National Biography» (inglés). Oxford University Press (2004).
  2. Afirmao en: gravsted.dk. Llingua de la obra o nome: danés.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 Afirmao en: Kindred Britain.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar