Centru Marxista Revolucionariu Internacional

El Centru Marxista Revolucionariu Internacional (CMRI) foi una asociación internacional de partíos d'izquierda socialista. Los partíos miembros refugaben tanto la socialdemocracia como la Tercera Internacional.

Centro Marxista Revolucionariu Internacional
Acrónimu Buró de Londres
Secretaría xeneral Fenner Brockway (es) Traducir
Fundación 1932 1
Disolución ?
Sede Londres
París
Ideoloxía política Socialismu, marxismu, internacionalismu
Posición nel espectru estrema izquierda y izquierda
Organización de mocedá Oficina Internacional d'Organizaciones Xuveniles Revolucionaries
Cambiar los datos en Wikidata

Historia de la organización editar

El Centru foi formáu en 1932, tres una aldericada xunta na conferecia de la Internacional Obrera y Socialista en Viena en 1931. El CMRI tuvo dellos nomes. Primeramente denominóse-y como Comité de Partíos Socialistes Revolucionarios Independientes y más tarde Buró Internacional d'Unidá Socialista Revolucionaria, anque na dómina yera xeneralmente conocíu a cencielles como'l Buró de Londres (moteyáu por dalgunos la 3½ Internacional), n'analoxía a la que se llamara 2½ International de 1921-1923), anque'l so cuartel xeneral foi treslladáu de Londres a París en 1939 (yá que amás del afiliáu francés, el comité central d'otros cinco partíos exiliaos atopábase ellí). El so filial nuevu llamóse Oficina Internacional d'Organizaciones Xuveniles Revolucionaries.

Mientres un periodu, el CMRI tuvo cercanu al movimientu trotskista y a la Oposición d'Izquierda. A principios de la década de 1930, Trotski y les sos partidariso creíen que la influencia de Stalin sobre la Tercera Internacional podría combatise dende dientro, faciéndola recular amodo. Entamar na Oposición d'Izquierda en 1930, col enfotu de ser un grupu de disidentes antiestalinistas dientro de la Tercera Internacional. Los partidarios de Stalin, qu'apoderaben la Internacional, nun toleraríen la disidencia más. Tolos trosquistes, y aquellos sospechosos de ser influyíos pol trosquismu, fueron espulsaos.[1]

Trotsky apuntaba que les polítiques de Comintern del Tercer Periodu contribuyera al ascensu al poder d'Adolf Hitler n'Alemaña, y que'l so xiru escontra la política del Frente Popular (col enfotu de xunir a toles fuercies ostensiblemente antifascistes) semaba ilusiones nel reformismu y el pacifismu "dexando la vía llibre al xiru fascista". Para 1935 Trotsky constataba que'l Comintern cayera irremediablemente en manes de la burocracia estalinista.[2] Él y los sos partidarios, espulsaos de la Tercera Internacional, participaron nuna conferencia del Buró de Londres. Trés de los partíos xunir a la Oposición d'Izquierda na firma d'un documentu escritu por Trotsky nel que se faía una llamada pa una Cuarta Internacional, que sería conocíu como la "Declaración de los cuatro.[3] D'estos, dos alloñáronse llueu del alcuerdu, pero'l neerlandés Partíu Socialista Revolucionariu trabayó cola Oposición d'Izquierda Internacional pa declarar la Lliga Comunista Internacional.[4]

Esta posición causó les protestes d'Andrés Nin y otros miembros de la Lliga que nun sofitaben la idea de faer una llamada pa una nueva Internacional. Esti grupu priorizaba'l reagrupamientu con otres oposiciones comunistes, principalmente la Oposición Comunista Internacional (OCI), con conexones cola Oposición de Derecha del Partíu Soviéticu, un reagrupamientu que finalmente condució a la formación del Buró Internacional pa la Unidá Socialista Revolucionaria. Trotsky consideraba a eses organizaciones como centristes. A pesar de la opinión de Trotsky, la seición española fundir cola seición española de la OCI, formando'l POUM. Trotsky declaró qu'esta fusión yera una capitulación ante'l centrismu.[5] El Partíu de los Trabayadores Socialistes d'Alemaña, una división d'izquierdes del Partíu Socialdemócrata d'Alemaña fundada en 1931, cooperó cola Oposición d'Izquierda Internacional de volao en 1933 anque llueu abandonaría la llamada a una nueva Internacional.

El Secretariáu del Centru Internacional permaneció nel Partíu Llaborista Independiente (ILP) británicu mientres el periodu ente 1932 y 1940 (sacante un añu). Fenner Brockway, líder del ILP, foi'l so presidente mientres la mayor parte d'esti periodu, siendo releváu en 1939 por Julián Gorkin del POUM. Nesi momentu, el Centru cuntaba con partíos miembros en más de 20 países, incluyendo los Países Baxos, Austria, Checoslovaquia, los Estaos Xuníos y el Mandatu Británicu de Palestina.

Partíos miembros editar

Ver tamién editar


Enllaces esternos y referencies editar