El términu cercamientu (enclosure n'inglés) referir al zarru de los terrenes comunales (tierra demanial) a favor de los terratenientes asocedida n'Inglaterra ente los sieglos XVIII y XIX, pero conociendo yá una insatisfaición a partir del sieglu XVI.

Esta llei causó que tolos granxeros tuvieren que pagar pa faese dueños y tamién pagar pa podeles usar. Práuticamente toos perder, pero sicasí dióse-yos un trabayu provisional anque dexándolos práuticamente ensin llar.

Les actes de cercamientu (enclosure acts) obligaron a la privatización de les esplotaciones, al tar abarganaes se mecanizaron porque agora yera rentable la so modernización pos de resultes de la crecedera demográfica la demanda d'alimentu aumentara. Perxudicaron principalmente a los llabradores, que nun podíen yá usar los beneficios de los terrenes, en favor de los grandes propietarios o terratenientes . Les lleis ingleses de zarramientu dictáronse sobremanera ente 1760 y 1840. A finales del sieglu XVIII, esti sistema llevara a la concentración de la propiedá de les tierres en manes de l'aristocracia inglesa y, per otru llau, creara una masa de trabayadores sacupaos, la mano d'obra de baxu costu que va ser entós emplegada nel nuevu ciclu granible industrial.

Tal sistema foi necesariu pol continuu aumentu de la demanda de bienes agrícoles a los cualos el vieyu sistema agrícola nun podía faer frente. En cuanto los terrenes, yeren cultivaos por llabradores que s'ocupaben del mesmu campu namái per un añu, y que polo tanto nun sentíen motivación p'ameyorar les condiciones del terrén. Col cercamientu, los grandes llatifundistes pudieron introducir cambeos cuantitativos y cualitativos na agricultura inglesa, ameyorándola. El zarramientu acompañóse xeneralmente del usu de nueves téuniques, de nuevos cultivos, de nueves rotaciones.

La realización d'un cercamientu pasa per etapes socesives:

  1. L'apropiación polos propietarios d'espacios primeramente dedicaos al usu coleutivu.
  2. La sustitución del antiguu sistema abiertu per campos zarraos.
  3. Establecimientu de vastos dominios, arrendaos a llabradores aprobetaos ensin medios financieros.

Ver tamién editar