Charlottetown ye una ciudá canadiense y la capital de la provincia de la Islla del Príncipe Dubardu. La ciudá foi incoporada per primer vegada como un pueblu en 1855 y designada como ciudá en 1885. Tamién ye la sede del condáu de Queens.

Charlottetown
flag of Charlottetown (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Islla del Príncipe Dubardu Islla Príncipe Dubardu
Anexo:Condados (es) Traducir Condado de Queens (Isla del Príncipe Eduardo) (es) Traducir
Tipu d'entidá ciudá
Códigu postal C1A
Xeografía
Coordenaes 46°14′01″N 63°07′42″W / 46.23361°N 63.12833°O / 46.23361; -63.12833
Charlottetown alcuéntrase en Canadá
Charlottetown
Charlottetown
Charlottetown (Canadá)
Superficie 44.33 km²
Altitú 49 m
Demografía
Población 38 809 hab. (2021)
Porcentaxe 100% de Condado de Queens (Isla del Príncipe Eduardo) (es) Traducir
25.4% de Islla Príncipe Dubardu
0.1% de Canadá
Densidá 875,46 hab/km²
Más información
Fundación 1764
Prefixu telefónicu 902
Estaya horaria UTC−04:00
UTC−03:00 (horariu de branu)
Llocalidaes hermaniaes Ashibetsu
charlottetown.ca
Cambiar los datos en Wikidata

La población de la ciudá en 2011 yera de 34 562 habs.,[1] ente que la población de la unidá xeográfica censal de Charlottetown nel censu de 2006 yera de 58 625 habs.,[2] pocu menos de la metá de la población total de la provincia (135 851 habs.).[3]

Historia editar

La tierra ocupada por Charlottetown, al igual que'l restu de la Islla del Príncipe Dubardu, foi'l llar de comunidaes temporales y permanentes de pobladores La mio'kmaq.

1720-1758 editar

Los primeros colonizadores europeos nel área fueron franceses, dempués de qu'habitantes del Fuerte de Louisbourg fundaren un asentamientu en 1720 llamáu Port La-Joye na parte suroeste de la badea opuesta a la llocalización de la ciudá actual. Esti asentaminento foi dirixíu por Michel Haché-Gallant, quien usó la so embarcación pa tresportar colonizadores acadianos dende Louisbourg. N'agostu de 1758, en plena Guerra de los Siete Años, una flota británica tomó'l control del asentamientu (y de la islla entera) y deportó ensin demoranza a los pobladores franceses que pudieron atopar, lo que completaron totalmente trés años dempués de la Espulsión Acadia orixinal en Nueva Escocia. Les fuercies britániques construyeron el Fuerte Amherst cerca del sitiu del asentamientu abandonáu de Port La-Joye pa protexer la entrada de la badea.

1759-1855 editar

Charlottetown foi escoyida como la sede del gobiernu del condáu de Queens na encuesta colonial de 1764 pol Capitán Samuel Holland de los Inxenieros Reales. Un añu dempués, Charlottetown foi convertida na capital colonial de la Islla del Príncipe Dubardu. Encuestes posteriores realizaes ente 1768 y 1771 establecieron los trazos de les cais y cortes públiques que pueden ser vistes nel distritu históricu de la ciudá. El pueblu foi nomáu n'honor de la Reina Carlota de Mecklemburgu-Strelitz, consorte del Rei Xurde III del Reinu Xuníu.

El 17 de payares de 1775, la nueva capital de la colonia foi escalada polos corsarios establecíos en Massachusetts mientres la Guerra d'Independencia de los Estaos Xuníos, mientres la cual el sellu colonial foi robáu y dellos prisioneros, incluyendo a Phillips Callbeck y Thomas Wright, fueron llevaos a Cambridge, Massachusetts y más tarde lliberaos.

En 1793, la tierra fuera acutada pol Gobernador Fanning nes llendes occidentales de la comunidá pa usu del "Alministrador de Gobiernu" (el Gobernador), y asina se volvió conocida informalmente como'l "Bancu de Fanning" o namái "Bancu Fanning".

 
La Casa de la Provincia ye la sede de l'asamblea llexislativa de la Islla del Príncipe Dubardu y un Sitiu Históricu Nacional de Canadá.

En 1805, la guarnición británica local construyó otra defensa pa la badea nel Fuerte Edward al oeste de los muelles de la capital. La Batería del Príncipe Eduardo foi dempués treslladada a esta facilidá.

En 1835, la Casa de Gobiernu foi construyida nel Bancu Fanning como residencia del Gobernador de la colonia. Continua siendo la residencia oficial del Teniente Gobernador.

Ente 1843 y 1847, un nuevu edificiu pa l'asamblea llexislativa foi construyíu na comunidá. Llamáu "Casa de la Provincia", la finalización d'esta estructura foi un importante eventu na historia de la capital y entá sigue n'usu anguaño como la sede de la llexislatura provincial y ye anguaño la segunda sede llexislativa más antigua en Canadá.

El 17 d'abril de 1855, Charlottetown foi incorporada como ciudá, celebrando la so primer xunta de conseyu'l 11 d'agostu d'esi añu. La comunidá tenía 6.500 residentes na dómina de la incorporación.

1856-1885 editar

Ente'l 1 y el 7 de setiembre de 1864, Charlottetown foi sede del eventu que güei ye llamáu Conferencia de Charlottetown. Anque munches de les xuntes y negociaciones conduciríen a la Confederación Canadiense fueron realizaes na Casa de la Provincia, dellos eventos sociales enchiéronse sobre la comunidá circundante.

La Islla del Príncipe Dubardu entró a la Confederación el 1 de xunetu de 1873. El mesmu día, la "Granxa de la Casa de Gobiernu" nel Bancu Fanning foi designada un parque municipal, llamáu "Parque Victoria" n'honor a la Reina Victoria I del Reinu Xuníu.

Amás de ser la sede del gobiernu colonial, la comunidá sobresalió mientres principios del sieglu XIX pol so construcción naval y la so industria maderero amás de ser un puertu de pesca. La industria naval decayó darréu nel sieglu XIX. N'agostu de 1874, el Ferrocarril de la Islla del Príncipe Dubardu abrió la so llinia principal ente Charlottetown y Summerside. El ferrocarril, xunto cola industria naval, siguiría llevando al desenvolvimientu industrial na zona riberana por delles décades.

En 1885 el conceyu foi xubíu pa convertise en ciudá.

1886-1950 editar

La relixón xugó un papel importante nel desenvolvimientu de les instituciones de Charlottetown con escueles protestantes y católiques (Preparatoria Queen Charlotte vs. Preparatoria Birchwood), hospitales (Hospital de la Islla del Príncipe Dubardu vs. Hospital de Charlottetown) ya instituciones post-secundaries (Colexu del Príncipe de Gales vs. Universidá St. Dunstan) respeutivamente. St. Dunstan foi orixinalmente creada como un seminariu pa entrenar sacerdotes y el Colexu Marítimu Cristianu foi fundáu en 1960 pa entrenar a predicadores pa les Ilesies Independientes Cristianes/Ilesies de Cristu na Islla del Príncipe Dubardu y les otres Provincies marítimes.

Al igual que cola mayoría de les comunidaes n'América del Norte, l'automóvil configuró'l desenvolvimientu de Charlottetown na segunda metá del sieglu XX, cuando les granxes perifériques nes árees rurales de Brighton, Spring Park y Parkdale vieron una medría de desenvolvimientu. El campu d'aviación na comunidá rural cercana de Sherwood foi modernizáu como parte del Plan d'Entrenamientu Aereu del Commonwealth Británicu (British Commonwealth Air Training Plan) y operó mientres la Segunda Guerra Mundial como la Estación RCAF de Charlottetown (RCAF Station Charlottetown), en xunto cola Estación RCAF de Mount Pleasant y l'Estación RCAF de Summerside (RCAF significa Royal Canadian Air Force). Dempués de la guerra'l campu d'aviación foi designáu l'aeropuertu de Charlottetown. El desenvolvimientu posterior a la guerra vio a les propiedaes residenciales siguir espandiéndose nes árees axacentes, particularmente nes vecines comunidaes granxeres de Sherwood, East Royalty y West Royalty.

1951-Actualidá editar

Pa conmemorar el centenariu de la Conferencia de Charlottetown, les diez provincies y el gobiernu federal contribuyeron con un monumentu nacional a los "Padres de la Confederación". El Centru d'Artes de la Confederación, que foi abiertu en 1964, ye un agasayo a los residentes de la Islla del Príncipe Dubardu, y contién una biblioteca pública, una galería d'arte de sonadía y un teatru que celebró'l Festival de Charlottetown cada branu dende entós.

Nos años 1960, nueves escueles públiques fueron construyíes na comunidá y en 1969 la ciudá convertir nel llar de la fundida Universidá de la Islla del Príncipe Dubardu (UPEI, poles sos sigles n'inglés), alcontrada nel campus de l'antigua Universidá de St. Dunstan. Xunto cola Granxa Esperimental del Departamentu d'Agricultura y Alimentos Agrícoles de Charlottetown (tamién conocida como Granxa Ravenwood), estes propiedaes entienden una gran área verde arrodiada pela ciudá. El campus del Colexu del Príncipe de Gales nel centru de la ciudá volvióse parte d'un nuevu sistema colexal provincial llamáu Colexu Holland, n'honor del famosu encuestador de la isla. El Plan de Desarrollu de Comprensión de la Islla del Príncipe Dubardu a finales de la década de 1960 contribuyó descomanadamente a la espansión del gobiernu provincial en Charlottetown mientres la siguiente década.

En 1982, el nuevu Hospital Reina Isabel, llamáu n'honor a la Sabela II de Canadá, foi abiertu, siguíu en 1983 cuando la oficina central nacional del Departamentu d'Asuntos Veteranos federal foi treslladáu a Charlottetown como parte d'un programa de descentralización nacional del gobiernu federal. En 1986, la UPEI vio mayor espansión cola apertura del Colexu Veterinariu del Atlánticu.

Mientres les décades de 1970 y 1980, Charlottetown foi testigu d'una medría nel desenvolvimientu comercial. Un hotel y centru de convenciones na zona riberana foi completáu en 1982 y ayudó a fomentar la diversificación y renovación nel área, xenerando dellos complexos residenciales y facilidaes comerciales nel centru de la ciudá. L'abandonu del serviciu del ferrocarril na provincia por CN Rail n'avientu de 1989 llevó al ferrocarril y a les tierres industriales nel exremo este de la zona riberana a tresformase en parques y atraiciones culturales.

Los postreros años de la década de 1990 y na década de 2000 guardaron un cambéu nel paisaxe del comerciu minoritariu cola apertura de grandes tiendes nel sitiu d'antiguos centros de compra tradicionales y nuevos desarrollos nos suburbios del norte, particularmente nel barriu de West Royalty que ye l'encruz de dos caminos importantes.

Nun intentu de caltener el so heriedu y patrimoniu, y por cuenta de la falta de cimientos fayadizos nel área, Charlottetown llindó a los nuevos edificios a lo llargo del conceyu a un máximu d'altor de seis piso.

En 1995 Charlottetown esperimentó una fusión municipal. La ciudá actual foi creada al xunir Charlottetown con Sherwood, Parkdale, Winsloe, West Royalty y East Royalty. Dende la fusión, la ciudá ocupa la mayor parte de Queens Royalty y parte de los conceyos (en Canadá llamaos townships o lots) 33 y 34 (Lot 33 y Lot 34).

Gobiernu editar

El gobiernu municipal de la ciudá ta estructurado alredor d'un conceyu constituyíu por un alcalde y diez conceyales al traviés d'un sistema de distritos eleutorales.

Charlottetown tamién tien 7 places (30%) na Asamblea Llexislativa de la Islla del Príncipe Dubardu, anque tien de tomase en cuenta que dalgunos d'estos distritos eleutorales ocupen árees rurales axacentes que nun s'atopen dientro de les llendes de la ciudá.

La ciudá tamién cunta con un únicu representante na Cámara de los Comunes de Canadá.

Xeografía editar

 
Estremu oeste de Charlottetown dende'l Parque Victoria.

Charlottetown asítiase nel puertu homónimu, que se forma pola confluencia de tres ríos na parte central de la islla a lo llargo de la mariña sur. El puertu en sí ábrese escontra'l estrechu de Northumberland. La ciudá tien aproximao la forma d'una "V" (apuntando escontra'l sur) y ta arrodiada pelos ríos Yorke y Hillsborough al este y al oeste.

El centru de Charlottetown inclúi les hestóriques quinientes parceles de la ciudá, según los muelles que dan escontra'l puertu y el ríu Hillsborough. Comunidaes axacentes al centru orixinal incluyíen a Brighton, Spring Park, Sherwood y Parkdale. Les árees escontra l'oeste, norte y esti del centru fueron desenvueltes nes décades recién con dellos progresos residencial y comercial, anque les rexones esteriores de la ciudá siguen siendo predominantemente de llabranza, yá que nel centru de la ciudá atopa una estación d'investigación de cultivos esperimentales del Departamentu d'Agricultura de Canadá.

Esta estación d'investigación d'Agricultura de Canadá ye l'últimu remanente de les tierres de llendo de Queens Royalty y recrea un gran espaciu verde nel centru de la ciudá, un pocu escontra'l norte. El desenvolvimientu del conceyu de Queens Royalty, coles sos finques de 12 acres sondiaes mientres los sieglos SVIII y XIX a lo llargo d'una exa de norte a sur forzaron el trazu de redes de caminos en forma de cuadrícula.

El paisaxe de Charlottetown anguaño ye apoderáu pol desenvolvimientu urbanu xunto coles árees portuaries, el desenvolvimientu suburbano al oeste, norte y este, según l'aeropuertu al norte. El progresu comercial, aparte del distritu de negocios central, ta concentráu a lo llargo de delles cais:

  • Avenida de la Universidá/Calle Malpeque (University Avenue/Malpeque Road)
  • Cai del Río Norte/Calle de Lower Malpeque (North River Road/Lower Malpeque Road)
  • Cai de San Pedro (St. Peter's Road)
  • Cai de Monte Edward (Mount Edward Road)
  • Cai Kensington (Kensington Road)

El nucleu del centru de la ciudá ye aumentáu por delles cais que lo alimenten:

  • Cai Queen (Queen Street)
  • Cai Water (Water Street)
  • Cai Grafton (Grafton Street)

Barrios editar

Charlottetown entiende los siguientes distritos o barrios que nun tiempu fueron conceyos independientes:

 
Cai Queens nel distritu comercial.
 
Cai en Charlottetown.
  • Charlottetown (conceyu orixinal)
  • Brighton
  • Spring Park
  • Parkdale
  • Sherwood
  • East Royalty
  • West Royalty
  • Winsloe

La llende municipal orixinal ente Charlottetown y l'área del conceyu de Queens Royalty yera'l cantu norte de les quinientes parceles orixinales a lo llargo de l'actual Cai Euston. Esta frontera foi estendida escontra'l norte a les Cais Allen y Kirkwood a principios del sieglu XX, tomando parte de la comunidá rural de Brighton al oeste del centru de la ciudá. El pueblu de Sring Park foi fundíu a la ciudá en 1959, estendiendo les llendes de la ciudá escontra'l norte de Hermitage Creek, que tamién formaba'l llende sur de la frontera del pueblu de West Royalty. El desenvolvimientu ocupó la mayoría de les tierres vacantes nos distritos de Brighton y Spring Park nos años 1980.

La fusión municipal en 1996 vio a los conceyos independientes periféricos de Parkdale, Sherwood, East Royalty, West Royalty y Winsloe xuníos a la mayor ciudá de Charlottetown coles mesmes que les comunidaes rurales al este y oeste de la ciudá fueron fundíes pa formar los pueblos de Stratford y Cornwall, respeutivamente.

Un "petrina verde" percuerre la frontera norte municipal, anque ta pocu cuidu pol gobiernu provincial, favoreciendo la estensión urbana.

Clima editar

   Parámetros climáticos permediu de Charlottetown  
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima absoluta (°C) 15.1 13.3 16.3 24.4 31.2 32.2 33.9 34.4 31.5 25.2 21.3 16.7 34.4
Temperatura máxima media (°C) -3.4 -2.9 0.9 7.2 14.3 19.4 23.3 22.8 18.6 12.3 6.3 0.5 9.9
Temperatura media (°C) −7.7 −7.3 -3.1 3.1 9.2 14.5 18.7 18.3 14.1 8.3 2.9 -3.3 5.7
Temperatura mínima media (°C) -12.1 -11.7 -7.0 -1.2 4.1 9.6 14.1 13.7 9.6 4.4 -0.5 -7.0 1.3
Temperatura mínima absoluta (°C) -30.5 -29.8 -23.9 -13.6 -6.7 -1.1 3.3 2.0 -0.6 -6.7 -15.0 -28.1 -30.5
Precipitación total (mm) 101.0 83.2 86.3 83.7 91.0 98.8 79.9 95.7 95.9 112.2 112.5 118.1 1158.2
Lluvia (mm) 34.1 29.8 44.1 59.7 87.2 98.8 79.9 95.7 95.9 110.3 93.0 58.6 887.1
Nevaes (cm) 73.3 58.3 44.1 24.4 3.7 0.0 0.0 0.0 0.0 1.7 19.2 65.6 290.4
Díes de precipitaciones (≥ 0.2 mm) 19.3 15.7 15.9 15.3 14.1 13.2 12.6 11.7 12.8 15.0 16.9 19.8 182.4
Díes de lluvia (≥ 0.2 mm) 6.3 5.0 7.5 11.6 13.8 13.2 12.6 11.7 12.8 14.6 13.0 8.6 130.8
Díes de nevaes (≥ 0.2 cm) 17.3 13.7 12.2 6.4 0.93 0.0 0.0 0.0 0.03 1.0 6.4 15.3 73.2
Hores de sol 108.9 109.1 141.3 148.2 197.1 219.8 253.6 219.0 181.0 123.9 62.9 75.8 1840.5
Fonte: Environment Canada[4][5]

Demografía editar

Acordies col censu de 2001, la Ciudá de Charlottetown tenía 32.245 residentes de los cualos 45.8% yeren homes y 54.2% yeren muyeres. Neños menores de 5 años representaben aproximao'l 4.9 de la población de Charlottetown. Esto compárase al 5.6% na Islla del Príncipe Dubardu, y al 5.6% na totalidá de Canadá. Charlottetown ta principalmente apoderada por xente d'ascendencia europea, pero tamién esiste una creciente población afrocanadiense y china.

L'ingresu mediu pa un llar na ciudá ye de $52.996, y l'ingresu mediu pa una familia ye de $77.008. Los homes tienen un ingresu mediu de $42.519 contra $28.136 de les muyeres. L'ingresu per cápita pa la ciudá ye de $29.710. El 12.2% de la población y el 8.0% de les families tán per debaxo de la llinia de probeza. De la población total, 9.6% de los menores de 18 años y 10.3% de los mayores de 65 años viven per debaxo de la llinia de probeza.

En 2001, 16.4% de la población residente en Charlottetown yera d'edá de retiru (65 años o más pa homes y muyeres) comparáu col 13.2% en toa Canadá; poro, la edá permediu ye de 38.8 años en comparanza col permediu de 37.6 años a nivel nacional.

Nos cinco años ente 1996 y 2001, la población de Charlottetown menguó un 0.9%, comparáu con una medría del 0.5% en tola Islla del Príncipe Dubardu. La densidá de población de Charlottetown permedió 727.3 habitantes per quilómetru cuadráu (1883 persones per milla cuadrada), ente que'l permediu provincial de la Islla del Príncipe Dubardu yera de 23.8 habitantes per quilómetru cuadráu (61.6 persones per milla cuadrada).

La unidá xeográfica censal de Charlottetown entiende a Charlottetown y a los pueblos vecinos de Stratford y Cornwall, según a les árees rurales colindantes de la parte centro-esti del Condáu Queens, esto ye, los Lots 31, 34, 35, 36, 48, 49 y 65. Na dómina del censu en mayu de 2001, la población residente envalorada pa la unidá censal yera de 58.358 habitantes dientro d'una área de 823,39 quilómetros cuadraos, en comparanza con una población residente na provincia de la Islla del Príncipe Dubardu de 135.294 persones. Piénsase qu'en 2010 la población del área de Charlottetown va ser d'unos 61.210 habitantes.

Acordies con Statistics Canada, en 2001, más de nueve de cada diez habitantes del área metropolitana de Charlottetown identificóse como cristianu. La población estremar en 91.7% cristianos (46% católicos, 42.6% protestantes y 3.0% d'otres relixones cristianes, principalmente ortodoxes), 7.3% ensin relixón, y minoríes relixoses qu'entienden menos del 1.0% qu'inclúin musulmanes, budistes y xudíos.

Economía editar

La economía de Charlottetown ye apoderada pol sector públicu. Los niveles de gobiernu provinciales, federales y municipales son emplegadores significantes na parte central del Condáu Queens, según l'asistencia sanitaria y l'educación secundaria y post-secundaria. Les compañíes teunolóxiques tamién tuvieron amontando la so porción de mano d'obra de la ciudá na pasada década, sicasí los númberos actuales son bastante baxos una vegada que los centros de llamaes son escluyíos. Otres actividaes económiques importantes inclúin manufactures llixeres como les de químicos, bioteunoloxía y maquinaria.

Tresporte editar

 
Cases en Charlottetown.

La llocalización central de Charlottetown na provincia convierte a la ciudá nun nucleu natural de tresporte. Históricamente, foi'l centru de la rede ferroviaria de la provincia. El desenvolvimientu de les autopistes a finales del sieglu XX creó que la ciudá sía'l puntu central en delles rutes importantes na provincia.

L'Aeropuertu de Charlottetown ye l'únicu aeropuertu de la provincia con serviciu a pasaxeros, sirviendo a 200.000 usuarios per añu.

El Tránsitu de Charlottetown ye un sistema públicu de tránsitu qu'apurre servicios programaos d'autobuses al traviés del conceyu dende 2005.

L'ausencia del tresporte públicu por munches décades en Charlottetown resultó nuna dependencia nel usu personal de los automóviles, col gobiernu municipal construyendo trés estacionamientos monolíticos a cielu abiertu nel distritu históricu de la ciudá p'agospiar a los vehículos de los trabayadores nel centru de la ciudá. La ciudá tamién tenía una proporción estadísticamente mayor de taxis que'l permediu canadiense una y bones el serviciu de taxi convertir nel últimu recursu pa munchos residentes que nun teníen accesu a un vehículu. Los taxis en Charlottetown utilicen un sistema de tarifes basáu nes zones a diferencia de los contadores, y nun tienen un panel proteutor ente'l conductor y el pasaxeru.

La Ruta 1, l'Autopista Trans-Canadá, parcialmente biseca a los suburbios del norte, xuniendo a l'Avenida Riverside, a la Ponte del Ríu Hillsborough y a la Ponte del Río Norte nuna autopista d'accesu llindáu que coneuta a la ciudá cola Ponte de la Confederación al oeste y cola terminal de ferris de Northumberland al este. La Ruta 2, la principal autopista que va d'este a oeste na provincia, se interseca cola Ruta 1 na ciudá.

L'Autoridá Portuaria de Charlottetown opera'l puertu comercial de la ciudá y anguaño ta espandiendo una terminal marina que d'antiguo foi operada pol gobiernu federal.

Turismu editar

 
El Muelle Peakes na zona costera de la Badea de Charlottetown.

Charlottetown ye un destín popular en Canadá oriental pa los visitantes d'otres provincies marítimes, de Canadá central y del nordeste de los Estaos Xuníos, una y bones la ciudá tien una llocalización central na provincia según dellos servicios.

El paisaxe de la ciudá con un nucleu central entamáu que contién munches cases y edificios de la era Victoriana ye una atraición, según el proyeutu de la renovación de la zona riberana en décades recién. Una nueva terminal de cruceros ta siendo construyida cerca de l'autoridá portuaria la cual, los sos partidarios esperen, va faer a la ciudá un destín más curiosu pal creciente númberu de buques operano nel golfu de San Llorienzo.

Les atraiciones populares dientro de la ciudá inclúin a la llexislatura provincial na Casa de la Provincia, que foi sede de la Conferencia de Charlottetown, según la Sala de los Fundadores, un edificiu de caltenimientu ferroviariu apocayá remocicáu'l cual anguaño agospia un viaxe interactivo al traviés de la historia trazando'l desenvolvimientu de Canadá como nación.

El Centru de les Artes de la Confederación apurre teatru, incluyendo'l Festival de Charlottetown mientres los meses del branu, según una galería d'arte de rangu nacional. El Festival de Charlottetown en sí ye famosu gracies al musical más popular y de más antigüedá de Canadá, Anne of Green Gables - El Musical, que ye una adautación de la novela de l'autora de la isla, Lucy Maud Montgomery.

Educación editar

La educación pública n'inglés (graos 1-12) en Charlottetown ye apurrida pol Distritu Escolar Oriental. La educación pública en francés (graos 1-12) na ciudá apurrir la Commission scolaire de langue française (Comisión escolar de la llingua francesa). La educación infantil ye patrocinada públicamente pero empobináu por operadores privaos.

La ciudá tien 4 escueles privaes, la mayoría operaes por confesiones relixoses.

Charlottetown ye la sede de la Universidá de la Islla del Príncipe Dubardu, la universidá provincial, lo mesmo que de dellos campus del Colexu Holland, el sistema colexal comuñal de la provincia. Tamién hai dellos colexos d'entrenamientu privaos na ciudá.

Deporte editar

Charlottetown cunta con numberosos parques y terrenes de xuegu pa fútbol, béisbol, sófbol, fútbol americanu, rugbi y ḥoquei sobre yerba. Tamién hai munches canches de tenis, zones recreatives y pistes de carreres. La mayor parte de les escueles públiques de la ciudá cunten con ximnasios que pueden ser utilizaos pol públicu polo xeneral fora de les hores d'escuela y tamién hai pistes de ḥoquei y piscines operaes pola mesma comunidá, según munchos centros d'exerciciu privaos.

Deportes d'equipos estudiantiles amateur prevalecen pa homes y muyeres nos dos principales preparatorias de la ciudá, según na Universidá de la Islla del Príncipe Dubardu (les UPEI Panthers) al traviés de l'afiliación de la institución col Deporte Interunivesitario Canadiense.

Hai dos equipos xuveniles de ḥoquei na comunidá: los Charlottetown Abbies y el P.E.I. Rocket. Nun hai equipos deportivos profesionales na ciudá dende la desapaición de los P.E.I. Senators.

Referencies editar

  1. Statistics Canada. «Censo de 2011, Tabla 5». Consultáu'l 8 de febreru de 2012.
  2. Statistics Canada. «Censo de 2006, conteos de la población de la Islla del Príncipe Dubardu y población y vivienda de Charottetown». Consultáu'l 13 de marzu de 2007.
  3. Statistics Canada. «Censo de 2006, conteos de la población de la Islla del Príncipe Dubardu y población y vivienda de Charottetown». Consultáu'l 13 de marzu de 2007.
  4. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes CCN
  5. «Charlottetown A». Canadian Climate Normals 1981–2010. Environment Canada. Consultáu'l 8 d'ochobre de 2013.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar