Clara Mary Jane Clairmont (27 d'abril de 179819 de marzu de 1879), o Claire Clairmont, como foi principalmente reconocida, foi la hermanasca de la escritora Mary Shelley y la madre de la fía de Lord Byron, Allegra.

Claire Clairmont
Vida
Nacimientu Brislington (en) Traducir27 d'abril de 1798[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Muerte Florencia19 de marzu de 1879[1] (80 años)
Sepultura Cimitero Monumentale della Misericordia, Antella (en) Traducir
Familia
Padre Sir John Lethbridge, 1st Baronet
Madre Mary Jane Godwin
Pareyes Lord Byron
Fíos/es
Hermanos/es Mary Shelley
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu poetaescritora
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Yera una de los dos fíos de Mary Jane Vial Clairmont. Históricamente ye desconocíu quién ye'l so padre, pero foi identificáu como «Charles Clairmont» pola so madre. Abarrúntase que los padres de Clairmont nunca tuvieron casaos y que la so madre adoptó l'apellíu Clairmont pa esconder el fechu de que los sos fíos, Clairmont y el so hermanu Charles, yeren illexítimos.

N'avientu de 1801, Mary Jane Clairmont casóse con William Godwin. Godwin tenía una fía, Mary, ocho meses mayor que Claire, y una fiyasca, Fanny Imlay. Les neñes creceríen siendo amigues y calteniéndose en contautu la una cola otra a lo llargo de les sos vides. Clairmont, como Mary Shelley, taba influyida poles creencia radicales anarquistes filosófiques de Godwin. La so madre, Mary Jane Vial Clairmont, fuera educada d'una manera refinada y había co-escritu versiones pa neños de la Biblia y d'hestories clásiques xunto con Godwin. Godwin afaló a tolos sos fíos a lleer y dio-yos los medios apenes pudieron faelo.[3] Mary Jane Godwin yera una muyer fuerte que de cutiu engarraba con Godwin y favorecía a los sos propios fíos por sobre les fíes de William. Unvió a Clairmont a una escuela de frontera mientres un tiempu, p'aprovir a una inestable y emocionalmente intensa Clairmont d'una educación más formal que les de les sos hermanasques. Clairmont, a diferencia de Mary Shelley, podía falar perfectamente francés cuando yera adolescente, y depués súpose que podía falar cinco idiomes.

Byron editar

 
Lord Byron.

A los dieciséis años, Clairmont yera una rapaza animada con una gran voz que-y dexaba cantar y con fame de fama. El so llar volviérase bien tirante, yá que el so padrastru William Godwin taba cubiertu de deldes y la rellación de la so madre con Mary Shelley yera bien tirante. Clairmont despintaba los alcuentros clandestinos de la so hermana con Percy Bysshe Shelley, quien creía nel amor llibre y dexara a la so esposa y a los sos dos pequeños fíos pa tar con Mary. Cuando ésta fuxó con él en xunetu de 1814, Clairmont acompañar. La madre de Clairmont, Mary Jane Godwin, escorrió al grupu escontra una posada en Calais, pero nun llogró que la so fía tornara con ella. Godwin precisó de l'ayuda financiera que l'aristocrática familia de Shelley pudo aprovi-y. Clairmont xunir al llar de Mary y Percy Shelley y acompañar polos sos viaxes per Europa. Los trés nuevos vivieron en países azotaos pola guerra, como Francia y Suiza, onde Mary Shelley más tarde describió que vivía como nuna novela romántica, anque tol tiempu escribiendo, lleendo y aldericando el procesu creativu. Mientres el viaxe, Clairmont lleó obres de Rousseau, Shakespeare, y los llibros de Mary Wollstonecraft. Clairmont escribió nel so diariu «¿Qué puede faer la probe Cordelia? - Amar y callalo», mientres lleía El rei Lear. «Oh, ye verdá – L'amor verdadero nunca s'amuesa d'una manera clara – caltiénse secretu». Según escribió Mary Shelley nel so diariu, les emociones de Clairmont taben tan influyíes poles de Cordelia que «inclusive actuaba como ella».[4] Clairmont, quien taba arrodiada de poetes y escritores, tamién decidió dedicase al ámbitu lliterariu. Mientres el branu de 1814, empezó una hestoria titulada «The Idiot», que dende entós tuvo perdida. Mientres 1817 y 1818, escribió un llibru nel cual Percy Bysshe Shelley trataba, ensin ésitu, que publicaren les sos obres.[5] Pero a pesar de que Claire escarecía del talentu lliterario de la so hermanasca y del so cuñáu, siempres taba nel centru de la escena. Foi mientres esti periodu que camudó'l so nome de «Jane» a primeramente «Clara» y depués a «Claire» porque-y paeció más románticu.

Tolos intentos románticos que Clairmont pudo tener con Shelley viéronse primeramente atayaos, pero presentó a los Shelley con Lord Byron, con quien tuvo un romance primero que él dexara Inglaterra en 1816 pa dise a vivir al estranxeru. Clairmont tenía la esperanza de convertise nuna escritora o una actriz y escribiólu a Byron pidiéndo-y el so conseyu profesional» en marzu de 1816, cuando tenía cuasi dieciocho años. Byron yera direutor nel Teatru Drury Lane. Clairmont más tarde siguió les sos cartes con visites, n'ocasiones acompañada de la so hermanasca Mary Shelley, a quien Byron tamién paecía atopar curiosa. Clairmont escribiólu a Byron «¿Sabes que nun puedo falate cuando te veo? Siéntome tan avergoñada y namái tengo l'impulsu de tomar un bancu y sentame a los tos pies». Ella lo «bombardeaba con comunicaos románticos diarios» diciéndo-y qu'él namái tendría d'aceptar «aquello que foi per siempres el deséu apasionáu del mio corazón».[6] Claire entamó un alcuentru ente dambos nuna posada nel campu. Byron, ablayáu tres el fin de la so rellación con Anna Isabella Noel Byron y metanes un escándalu pola so rellación son la so media hermana Augusta Leigh, dexólu bien claro a Clairmont antes de dise qu'ella nun sería parte de la so vida. Clairmont, otra manera, taba segura de que Byron camudaría d'opinión. Convenció a Mary Shelley y al so maríu, Percy Bysshe Shelley, que siguieren a Byron a Suiza, onde lo atoparon y conocieron a John William Polidori (el médicu personal de Byron) na Villa Diodati cercana al Lago Xinebra. Ye desconocíu si Clairmont sabía que taba embarazada d'un fíu de Byron al empiezu del viaxe, pero llueu empezó a notase tantu pa los sos compañeros de viaxe como para Byron, depués de la llegada a la so villa. De primeres, ésti caltuvo'l so refugu a la compañía de Clairmont y namái-y dexó tar na so presencia en compañía de los Shelley; más tarde, reiniciaron la so rellación en forma puramente sexual por un tiempu en Suiza. Clairmont y Mary Shelley tamién fixeron copies de la obra en progresu de Byron, Childe Harold's Pilgrimage, que entá taba escribiendo.[7]

Clairmont yera la única amiga, amás de Caroline Lamb, a quien Byron refirióse como «un pocu demoníaca».[8] Confesando'l romance nuna carta a la so media hermana Augusta Leigh, Byron escribió:

¿Qué puedo faer? Ye una neña inocente... Cualquier cosa que-y diga volverá buscame, o inclusive va llegar a los mios destinos primero que yo y atopar ellí. Nun puedo esautamente xugar al estoicismu con una muyer que viaxó per cientos de milles pa desaposiame de la mio filosofía.[7]

Clairmont diría más tarde que la so rellación con Byron otorgára-y pocos minutos de prestar, y una vida entera de problemes.

Nacencia de Allegra editar

El grupu dexó a Byron en Suiza a la fin del branu y tornó a Inglaterra. Clairmont camudar a Bath y en xineru de 1817 dio a lluz a una neña, Alba, que'l so nome sería finalmente camudáu a Allegra. A lo llargo del embaranzu, Clairmont escribiéra-y una serie de cartes a Byron, rogándo-y la so atención y que-y prometiera curiar les a ella y al ñácaru, dacuando burllándose de los sos compañeros, recordándo-y lo bien que lo pasaren xuntos, y dacuando amenaciando con suicidase. Byron, quien para esi entós odiar, ignoró les cartes. Al añu siguiente, Clairmont y los Shelley abandonaron Inglaterra y viaxaron una vegada más escontra la residencia de Byron, por esi entós allugada n'Italia. Clairmont sintió que Byron podría curiar a la so fía meyor de lo que podría faelo ella y, poro, derivó a Allegra al so cargu.

Depués de la so llegada a Italia, Clairmont foi nuevamente refugada por Byron. Ésti ordenó que Allegra fora llevada a la so casa en Venecia y aceptó criar a la neña cola condición de que Clairmont caltuviérase alloñada d'él. Claire aceptó con reticencia'l pidíu.

Percy Bysshe Shelley editar

 
Percy Bysshe Shelley.

Supónse que Clairmont caltuvo rellaciones sexuales con Percy Bysshe Shelley mientres distintos periodos,[9] anque los biógrafos de Clairmont, Gittings y Manton, nun atoparon evidencies fiables. El so amigu Thomas Jefferson Hogg bromiaba alrodiu de «Shelley y los sos dos esposes», Mary y Claire, una observación que Clairmont escribió nel so propiu diariu. Clairmont tamién taba dafechu d'alcuerdu, inclusive más que Mary, coles teoríes de Shelley avera del amor llibre, la vida de mancomún, y del derechu de la muyer d'escoyer a los sos propios amigos y empezar la so vida sexual antes del matrimoniu. Paecía concebir l'amor como un triángulu» y esfrutaba siendo la tercera nel mesmu. Tamién tenía una amistá íntima con Shelley, quien la llamaba «el mio duce neña» y foi la inspiración de munches de les sos obres.[4] Los primeros diarios de Mary Shelley faíen ver munches vegaes que Clairmont y Shelley compartíen opiniones sobre'l terror gótico, y que-yos dexaba tomar vuelu, trescalando al unu col otru xenerando histeria y velees.[10] N'ochobre de 1814, Shelley deliberadamente asustó a Clairmont asemeyando un problema facial accidente y terrorífico. «Qué mal te ves... ¡Quitar los güeyos!» dixo Claire. Tuvo De guardar reposu pa reponese de la impresión. Percy Bysshe Shelley describió-y el so reacción a Mary Shelley como «aburuyada por una espresión de consternación tarrecible». Na seronda de 1814 Clairmont y Shelley tamién aldericaron sobre la idea de crear «una asociación de filósofos» y sobre la concepción de Clairmont d'una comunidá idealizada na cual les muyeres tendríen el poder.[4]

Créese que'l poema de Shelley «A Constantia, Cantando» ta inspiráu nella.[11][12] Mary Shelley revisó'l poema, alteriando dafechu les primeres dos estrofes, cuando lo incluyó nuna coleición póstuma de les obres de Shelley publicada en 1824.[12][11] El poema de Shelley «Epipsychidion», según dellos historiadores, tamién foi dedicáu a Clairmont:

Cometa formosu y violentu
Quien dibuxó'l corazón d'esti fráxil universu
Con lluz propio; inclusive, fundíu naquella convulsión
Alternando atraición y repulsión.

Na dómina en que Percy Shelley escribió'l poema, en Pisa, Clairmont vivía en Florencia, y les llinies revelaríen cuántu la estrañaba.[13]

 
Mary Shelley, en 1820.

Dacuando suxurióse que Clairmont fora la madre d'una fía reconocida por Percy Shelley. La posibilidá basar na acusación de los sirvientes de Shelley, Elise y Paolo Foggi, que dicía que Clairmont diera a lluz al fíu de Percy Shelley mientres la so estadía en Nápoles, el 27 de febreru de 1819, Percy Shelley rexistró a una neña llamada Elena Adelaide Shelley como nacida'l 27 d'avientu de 1818. El rexistru clasificar como la fía de Percy Shelley y «Maria» o «Marina Padurin» (posiblemente una pronunciación n'italianu de «Mary Godwin»), y foi bautizada'l mesmu día que'l fíu de Percy Shelley y Mary Godwin. Ye, sicasí, cuasi imposible que Mary Shelley fuera la madre, y esto dio pie a delles teoríes, incluyendo que la neña yera fía de Clairmont.[14] Claire mesma xubió'l Monte Vesubiu, llevando un oxetu pesáu, el 16 d'avientu de 1819, solu nueve díes antes de la fecha dada pola nacencia d'Elena.[15] Puede ser significativu, sicasí, qu'ella cayó enferma aproximao coles mesmes (según el diariu de Mary Shelley taba enferma'l 27 d'avientu) y que'l so diariu dende xunu de 1818 hasta principios de marzu de 1819 atópase perdíu.[16] Nuna carta a Isabella Hoppner del 10 d'agostu de 1821, Mary Shelley, sicasí, declaró con énfasis que «Claire nun tenía fíos». Tamién aportunó:

Toi bien convencida de que Shelley enxamás tuvo un acercamientu impropiu con Claire. Vivimos en pequeñes cases onde yo podría entrar de sorpresa en toles habitaciones, y asemeyáu sucesu nun podría pasar desapercibíu. Alcordanza que Claire caltener en reposu mientres dos díes, pero yo atender, vi al médicu, y la so enfermedá foi daqué a lo que s'acostumó pelos años; y les mesmes razones son emplegaes mientres la nuesa estadía n'Inglaterra.[17]

Elena foi criada por padres sustitutos y más tarde finó, el 10 de xunu de 1820. Byron creyó los rumores sobre Elena y utilizar pa tener una razón más pa nun dexar que Clairmont influyera a Allegra.[18]

Fallecimientu de Allegra editar

Clairmont namái pudo tener visites curties a la so fía depués d'encamentala a Byron. Cuando Byron ordenó llevala a un conventu en Bagnacavallo, Italia, Clairmont sintióse indignada. En 1821, escribió-y una carta a Byron acusándolo de romper la so promesa de que la so fía enxamás se dixebraría de los sos dos padres. Pensaba que les condiciones físiques nos conventos yeren pocu saludables y que la educación yera probe y la responsable de «l'estáu d'ignorancia de les muyeres italianes, toes alumnes de conventos. Son males esposes y madres desnaturalizadas, llicencioses ya inorantes. Son el deshonor y la tristura de la sociedá... Esti pasu que disti te va enllenar d'enemigos y de culpa».[19] En marzu de 1822 pasaren dos años dende la última vegada que viera a la so fía. Entamó secuestrar a Allegra del conventu y pidió-y a Shelley qu'escribiera una carta de permisu roblada como Byron. Shelley negar a cumplir colos sos deseos. El pésimu cuidu de Byron escontra la neña viose demostráu cuando Allegra finó a los cinco años d'una fiebre que los eruditos reconocieron como tifus, y otros especularon que fuera malaria. Clairmont reconoció a Byron como'l completu responsable pola perda de la so fía y odiar pol restu de la so vida. La muerte de Percy Shelley asocedió namái dos meses dempués.

Últimos años editar

Pocu dempués de que Clairmont presentara a Shelley y a Byron conoció a Edward John Trelawny, quien tendría un papel principal nel restu de la vida de dambos poetes. Depués del fallecimientu de Shelley, Trelawny unvió-y cartes d'amor a Claire a Florencia pidiéndo-y que se case con él, pero ella nun taba interesada.[20]Magar esto, caltener en contautu con él pol restu de la so vida.[21] Clairmont escribiólu a Mary Shelley «A Trelawny gustaría-y vivir una vida animada ya inquieta, y a mi una vida sele; él ta apináu de sentimientos impulsivos y nun tien principios, y yo tamién tengo esos sentimientos impulsivos, pero nunca tuvi un sentimientu verdaderu en tola mio vida».

Afarada tres la muerte de Shelley, Mary tornó a Inglaterra. Pagólu a Clairmont el viaxe por que visitara al so hermanu en Viena, onde permaneció mientres un añu, antes de viaxar a Rusia, onde trabayó como institutriz dende 1825 hasta 1828. Los sos xefes tratar cuasi como a un miembru de la familia. Magar esto, lo que Clairmont deseyaba por sobre toles coses yera privacidá, paz y silenciu, polo que les sos cartes a Shelley taben semaes de quexes.[3] Dos homes rusos que conoció ellí reforzaron el so desdeñu escontra'l sexu masculín; agafada pola so facilidá pa namorase, taba segura de que dexaría si ellos flirteasen con ella, polo que bromió nuna carta a Mary Shelley que seique se namoraría de dambos coles mesmes pa proba-yos que taben equivocaos.[4] Tornó a Inglaterra en 1828, pero permaneció ellí mientres un tiempu curtiu hasta camudase a Dresde, onde llogró emplegu como dama de compañía y ama de llaves. L'historiador Bradford A. Booth suxurió en 1938 que Clairmont, conducida pola so necesidá de dineru, podría ser la verdadera autora de la mayor parte de «The Pole», una hestoria curtia de 1830 que foi impresa na revista The Court Assembly and Belle Assemblée acreditada por L'autora de Frankenstein». A diferencia de Mary Shelley, Clairmont taba familiarizada col idioma polacu utilizáu na hestoria. Nun puntu, pensó n'escribir un llibru alrodiu de los peligros que pueden resultar de les opiniones equivocaes» sobre les rellaciones ente los homes y les muyeres, usando exemplos de les vides de Shelley y Byron. Nun fixo intentos nel mundu lliterariu, como lu esplicó a la so amiga Jane Williams:

Na nuesa familia, si nun puedes escribir una novela o una obra, yes una criatura despreciable, ensin un solu llogru na vida.[5]

Clairmont tornó a Inglaterra en 1836 y trabayó como profesora de música. Fízose cargu de la so madre cuando ésta atopábase nos sos últimos díes. En 1841, depués de la muerte de Mary Jane Godwin, Clairmont camudar a Pisa, onde vivió con Lady Margaret Mount Cashell, una antigua alumna de Mary Wollstonecraft. Vivió en París por un tiempu na década de 1840. Percy Bysshe Shelley había-y dexáu dolce mil llibres nel so testamentu, que finalmente recibió en 1844. Intercambió correspondencia n'ocasiones agria cola so hermanasca Mary Shelley hasta la so muerte en 1851. Convertir al Catolicismu, a pesar d'odiar la relixón antes na so vida. Camudar a Florencia en 1870 y vivió ellí nuna colonia de expatriados cola so sobrina, Paulina. Clairmont tamién s'encargó de caltener viva la memoria de Percy Bysshe Shelley. The Aspern Papers por Henry James, ta basáu nos intentos del autor de llograr creitu nes sos obres. Clairmont morrió en Florencia el 19 de marzu de 1879, a los ochenta años d'edá.[12] De tolos miembros del Círculu de Shelley, Clairmont foi una de les que más vivió, namái superada por Trelawny y Jane Williams.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6gt5pz5. Apaez como: Claire Clairmont. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. 3,0 3,1 McDowell, "Books: Women's Work".
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Deirdre Coleman, "Claire Clairmont and Mary Shelley".
  5. 5,0 5,1 Booth, páxs. 67–70.
  6. Eisler, p. 504.
  7. 7,0 7,1 7,2 Eisler, p. 519.
  8. Eisler, p. 515.
  9. Eisler, p. 516.
  10. Fisch, Mellor, and Schor, p. 45.
  11. 11,0 11,1 To Constantia, Singing
  12. 12,0 12,1 12,2 McCalman et al., páxs. 454–455.
  13. Gittings and Manton, p. 58.
  14. Seymour, p. 221; Holmes, páxs. 460–74; Bieri, páxs. 103–12; Gittings and Manton, p. 46; Journals of Mary Shelley, páxs. 249–50 n3. Hai delles teoríes alrodiu de la identidá de la madre de la neña. Dellos eruditos especularon que yera de Elise Foggi, una neñera de la familia Shelley, mientres otros piensen que'l ñácaru yera de Clairmont. Thomas Medwin, un primu de Shelley, declaró que la madre yera una muyer desconocida cola cual Shelley tuviera una aventura. Tamién se suxurió que Shelley adoptó una neña como mesma, o que'l ñácaru yera de Elise Foggi y Byron.
  15. Seymour, p. 224. Magar esto, por cuenta de que la cuestión surde de por qué Shelley esperó dos meses antes de rexistrar la nacencia del ñácaru, la fecha del mesmu nun ye exacta.
  16. Gittings and Manton, p. 45; Bieri, p. 104.
  17. Seymour, p. 224; Mary Shelley, Letter to Isabella Hoppner, Selected Letters of Mary Wollstonecraft Shelley, páxs. 76–77.
  18. Eisler, p. 668.
  19. Eisler, páxs. 690–691.
  20. Eisler, p. 724.
  21. Gittings and Manton, p. 71.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar