Clara Delgado Valero

Clara Delgado Valero (Ballesteros de Calatrava, 1952-Madrid, 1998), formada como historiadora del arte, dedicar a l'arqueoloxía del mundu musulmán. La so actividá centróse especialmente en Toledo, onde impartió docencia, y dende onde dio una nueva visión del arte islámico de los reinos taifas d'equí p'arriba. Frutu de too ello foi la so tesis doctoral, Toledo islámicu: ciudá, arte y hestoria.

Clara Delgado Valero
Vida
Nacimientu Ballesteros de Calatrava1952
Nacionalidá España
Muerte Madrid1998 (45/46 años)
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
Llingües falaes castellanu[1]
Oficiu historiadora del arte, profesora universitariaescritora
Emplegadores Universidá Nacional d'Educación a Distancia
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Na so trayeutoria profesional supo combinar l'actividá docente, la investigadora y la participación activa en proyeutos arqueolóxicos. Una de les sos propuestes más interesantes foi la de realizar viaxes d'estudios a Oriente Próximu, promovíos dende la Universidá Complutense de Madrid en compañía de los profesores d'Historia Antigua José María Blázquez y Jaime Alvar. Asina, pudo reivindicase la rellación artística d'España, y la ciudá de Toledo, con dalgunos d'estos países.

L'entamu de la so docencia empezó nel Colexu Universitariu de Toledo, entós dependiente de la Universidá Complutense de Madrid, promoviendo la collaboración d'instituciones esistentes y ayudando a crear otres, como l'Asociación cultural Tulaytula, centrada n'estudios islámicos de la ciudá de Toledo. En 1989 aprobó la oposición a Profesora Titular d'Historia del Arte na Universidá Nacional d'Educación a Distancia.

Reconocencies y distinciones editar

A la so muerte, y n'agradecimientu a toa'l so llabor investigador, se instituyeron los Premios Clara Delgado Valero nel añu 2006, nos que se reconoz de manera añal la trayeutoria de los distintos especialistes ya investigadores de la ciudá de Toledo.[2]

Publicaciones destacaes editar

Clara Delgado Valero foi autora de diverses publicaciones en múltiples revistes y llibros de calter científicu. Ente elles destaquen les siguientes:

  • (1987) Toledo islámicu: ciudá, arte ya historia. Toledo: Caxa d'aforru.
  • (1991) L'arte del Islam. Anaya.
  • (1998) La ciudá de Toledo en dómina islámica: estructura y funciones de los espacios urbanos.
  • (2001) Arte hispanomusulmán: artículos: Homenaxe a Clara Delgado Valero. Universidá Nacional d'Educación a Distancia.

Referencies editar

  1. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 10 mayu 2020.
  2. eldiario.es: Los premios pa quien curien el patrimoniu toledanu tienen nome de muyer. Madrid – España, 15 de xineru de 2017

Enllaces esternos editar