Clara Porset (25 de mayu de 1895Matanzas – 17 de mayu de 1981Ciudá de Méxicu) foi una arquiteuta y diseñadora de muebles. La mayor parte de la so carrera desenvolver en Méxicu onde diseñó los muebles pa proyeutos de viviendes de, ente otros arquiteutos, Luis Barragán y Mario Pani. En 1941 participó del concursu Organic Design for Home Furnishing entamáu pol MOMA de Nueva York ganando unu de los premios.

Clara Porset
Vida
Nacimientu Matanzas25 de mayu de 1895[1]
Nacionalidá Bandera de Cuba Cuba
Llingua materna castellanu
Muerte Ciudá de Méxicu17 de mayu de 1981[2] (85 años)
Familia
Casada con Xavier Guerrero
Estudios
Estudios Universidá de Columbia 1925)
Columbia University School of the Arts (en) Traducir
Black Mountain College (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
inglés
francés
Oficiu decoradora, diseñadoraarquiteuta
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Clara Porset tuvo una educación pocu común pa les muyeres de la so xeneración, entá ye más nel ámbitu d'influencia hispánica. Fía de los postreros colonos españoles en Cuba, perteneció a una familia con recursos económicos (probe) que-y dexó recibir una escelente y cosmopolita formación. Realizó los sos estudios secundarios en Nueva York, a onde tornaría en 1925 a realizar el bachilleratu n'Artes de la Universidá de Columbia. Ente 1928 y 1931 estudió arquiteutura y diseñu de muebles col arquiteutu Henri Rapin en París, faciendo cursos d'historia d'arquiteutura y d'arte, lo mesmo que de teoría d'arquiteutura na École de Beaux Arts, d'Estética na Sorbonne y cursos d'Arte nel Muséu del Louvre. En belles Artes.

En 1939 tornó a Cuba, onde empezó a diseñar muebles y a sopelexar al traviés de les sos conferencies nuevos conceutos d'arquiteutura y diseñu. Realizó'l diseñu de muebles pa residencies, hospitales, escueles y clubes de L'Habana, ente ellos los de dos cases pilotos del Bancu Mendoza.

El so inconformismu, llevar siempres a nuevos horizontes, nuevos aprendizaxes, interesándose poles teoríes y práutiques de la Bauhaus, polo que buscó nel Black Mountain College, en Carolina del Norte, Estaos Xuníos a Josef Albers con quien estudió diseñu básicu y de muebles nel branu de 1934. Dende entós va caltener una amistá de tola vida con Albers y la so familia, que van visitar Méxicu en munches ocasiones.

En 1940 por cuenta de la so participación na fuelga en Cuba se exilió en Méxicu, onde afitó la so residencia, con viaxes intermitentes especialmente a Cuba y Nueva York. En Méxicu conoció a quien va ser el so maríu, el pintor y conocedor del arte popular, Xavier Guerrero. Con Xavier Guerrero llograron aunir mutuos intereses, tantu na meyora del habitar pa toles persones y el so compromisu políticu cola izquierda. En 1939 va conocer y va faese amiga de Hannes Meyer y la so familia que se treslladaren a Méxicu pa collaborar col gobiernu de Lázaro Cárdenas.[3]

Obres editar

En 1935 por cuenta de la so participación na fuelga en Cuba se exilió en Méxicu, onde afitó la so residencia, con viaxes intermitentes especialmente a Cuba y Nueva York. En Méxicu conoció a quien va ser el so maríu, el pintor y conocedor del arte popular, Xavier Guerrero. Con Xavier Guerrero llograron aunir mutuos intereses, tantu na meyora del habitar pa toles persones y el so compromisu políticu cola izquierda. En 1939 va conocer y va faese amiga de Hannes Meyer y la so familia que se treslladaren a Méxicu pa collaborar col gobiernu de Lázaro Cárdenas.

El trabayu de Clara Porset enfocar nel diseñu de muebles nos que conxugaren l'astracción y l'arte popular. En 1941 participó del concursu Organic Design for Home Furnishing entamáu pol MOMA de Nueva York ganando unu de los premios. En 1948 participó n'otru concursu del muséu pa el New York Prize Design for Modern Furniture, que nun ganó pero aun así una siella d'estructura de baniella y texíu de blima foi escoyida pal catálogu.

En Méxicu va impartir cursos en distintes universidaes como la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu, y va ser collaboradora de revistir Espacios dende'l so primer númberu en 1947. Arriendes de un viaxe a Nueva York en 1946 empieza a diseñar muebles pa Artek-Pascoe.

La década de los cincuenta atopar dafechu reconocida y trabayando cola mayoría de los arquiteutos renombraos de Méxicu. En 1950 diseñó los moblames pa los proyeutos de trés de los arquiteutos más importantes nesi momentu, pa la casa Prieto López de Luis Barragán, pa la casa propia de Max Cetto diseñó una butaca y pal conxuntu Presidente Alemán de Mario Pani el moblame básicu que consistió nuna mesa de comedor y la siella, muebles de la sala con texíu d'algodón (Celotex), que darréu seríen de tule y palma, un sofá-cama, sielles d'enclín graduable y armarios modulares. Van Siguir collaboraciones con Juan Sordu Madaleno nel diseñu interior y moblame del cine Paris (1954), con Enrique Yañez diseña la receición del Centru médicu Nacional (1951-1961), la receición, biblioteca y residencies d'internos del Hospital La Raza (1954) y los muebles de la so propia casa en Xardinos de Pedregal y nuevamente pa Barragán va diseñar los muebles de la casa Gálvez (1955).[4]

El trunfu de la Revolución cubana llevará-y trabayar nuevamente nel so país, Fidel Castro encargó-y el moblame de les principales instituciones educatives de Cuba, como'l de la ciudá Escolar Camilo Cienfuegos pa 5000 alumnos (1960), la Escuela Nacional d'Arte, la Escuela de Danza Moderna y la Escuela d'Artes Plástiques de L'Habana de los arquiteutos Ricardo Porru, Vittorio Garatti y Roberto Gottardi (1961-1965) y el de la rectoría de la Universidá de L'Habana (1962). Pela so parte Ernesto Che Guevara encargólu (1962) el proyeutu pa la fundación de la primer escuela de diseñu en Cuba, lo que lu llevó a viaxar pel mundu pa conocer les escueles de diseñu de mayor prestíu. Foi nomada la primer direutora de la institución (anguaño Institutu Cimeru de Diseñu Industrial –ISDI), cargu al qu'arrenunció en 1963.

En 1952 entamó nel Muséu de Belles Artes de la ciudá de Méxicu la esposición L'arte na vida diaria. Esposición d'oxetos de bon diseñu fechos en Méxicu onde enseñó lo más destacao del diseñu industrial y artesanal del país.

Nos sos trabayos la influencia de Xavier Guerrero tien fundamentalmente dos vertientes, la materialidá de la cultura popular y l'inspiración nel arte pre-cortesiano.

En 1969 fundóse la carrera de diseñu industrial na Escuela d'Arquiteutura de la Universidá Autónoma de Méxicu na que'l so direutor y fundador Horacio Durán convidar a impartir un seminariu sobre diseñu industrial que va caltener hasta la so muerte. Nos sos últimos años, cuando yá nun podía dir a la universidá, los estudiantes diben a la so casa a tomar clases

Clara Porset morrió a los 86 años, donando los sos bienes, archivu y biblioteca a la Facultá d'Arquiteutura de la UNAM. En 1992, 11 años dempués de la so muerte, la carrera de diseñu industrial creó'l Premiu Beca Nacional de Diseñu Industrial Clara Porset.[5]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Artists of the World Online. Identificador AKL Online de artista: 42100828. Apaez como: Clara Porset. DOI: 10.1515/AKL. Llingua de la obra o nome: alemán. Data d'espublización: 2009. Editorial: K. G. Saur Verlag. ISSN: 2750-6088.
  2. URL de la referencia: https://undiaunaarquitecta.wordpress.com/2015/04/11/clara-porset-1895-1981/.
  3. SALINAS FLORES, Oscar (2001). Clara Porset. Una vida inquieta, una obra singular.. Méxicu: Facultá de pintura, Universidá Nacional Autónoma de Méxicu.
  4. MALLET, Ana Elena; SALINAS FLORES, Oscar (2006). Clara Porset’s Design. Creating a Modern Mexico. Méxicu. Muséu Franz Mayer, Espardimientu Cultural Centru de Investigación de Diseñu Industrial, UNAM y Turner.
  5. Muxí, Zaida (11 d'abril de 2015). «Clara Porset 1895-1981». Consultáu'l 14 d'ochobre de 2016.

Enllaces esternos editar