Clarissa Pinkola Teas

Clarissa Pinkola Teas (27 de xineru de 1945Gary (es) Traducir) ye una escritora y doctora analista junguiana y post-trauma d'Estaos Xuníos. Ye conocida como escritora poles sos obres Muyeres que cuerren colos llobos (1993) y El xardineru fiel (2003).

Clarissa Pinkola Teas
Vida
Nacimientu Gary (es) Traducir27 de xineru de 1945[1] (79 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estudios
Estudios St. Joseph's High School (en) Traducir
Colorado Heights University (en) Traducir
Union Institute & University (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu psicóloga, poetaescritora
Premios
clarissapinkolaestes.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Doctorar n'estudios interculturales y psicoloxía clínica, dedicándose a la enseñanza y a la práutica privada de la psicoloxía. Foi direutora executiva del C. G. Jung Center for Education and Research.

Exerció como especialista en recuperación postrauma dientro de la psicoloxía clínica por 41 años. Empezó trabayando na psicoloxía postraumática mientres 1960 nun hospital de veteranos de guerra n'Hines, Illinois, asistiendo a sobrevivientes de la guerra de Vietnam que presentaben condiciones físiques y psicolóxiques adverses.

Foi dempués d'esi periodu, yá en 1970, cuando empezó a impartir talleres d'escritura en prisiones como la penitenciaría pa homes de Colorado, y la prisión federal pa muyeres en Dublin, California, ente otros centros del suroeste d'Estaos Xuníos.

Sirvió de sofitu a muyeres que perdieron a los sos fíos, a persones sobrevivientes de desastres naturales y de crímenes familiares. Atendió a familiares y sobrevivientes de la masacre de Columbine de 1999 a 2003, y sigue trabayando con persones del atentáu del once de setiembre de 2001, en Nueva York.

Teas recibió numberosos premios y reconocencies a lo llargo de la so vocación per parte de diverses instituciones y comunidaes. Ente ellos el Keeper of the Lore (Guardián de la Tradición) pol so trabayu como contable y el so trabayu como escritora. El premiu Gradiva, per parte de l'Asociación Nacional pa la meyora del psicoanálisis (Y.O).

Tamién recibió'l Premiu de l'asociación de prensa católica pol so trabayu escritu y el Premiu Les Primeres, por ser "la primera nel so tipu", per parte de l'Asociación Méxicu-americana de muyeres, en Washington, D.C. Nel añu 2006 foi añadida al salón femenín de la fama en Colorado, que fai reconocencia a toles muyeres axentes de cambéu que llogren influencia ya impautu internacional al traviés del so trabayu.

Conocer internacionalmente pol so llibru Muyeres que cuerren colos llobos, obra qu'empecipió en 1971 y a la que dedicó más de venti años. Foi traducida a 18 idiomes y foi por esta obra que recibió'l Premiu d'Honor Abby y el premiu Gradiva de la "National Association for the Advancement of Psychoanalysis".

Obres editar

  • The Gift of Story: A Wise Tale About What is Enough (Ballantine, 1993, Estaos Xuníos)
  • The Faithful Gardener: A Wise Tale About that Which Can Never Die (Harper San Francisco, 1996, Estaos Xuníos)
  • Women Who Run With the Wolves: Myths and Stories of the Wild Woman Archetype (Ballantine, 1992/1996, Estaos Xuníos)
  • Untie the Strong Woman: Blessed Mother's Immaculate Love for the Wild Soul (Sounds True Books, HC, Estaos Xuníos, payares de 2011)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Internet Speculative Fiction Database. Identificador ISFDB de autor: 30448. Apaez como: Clarissa Pinkola Estés. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. URL de la referencia: https://www.cogreatwomen.org/project/clarissa-pinkola-estes/.

Enllaces esternos editar