Columbina passerina

especie de páxaru

La tortolita azul, cococha o columbita común [1] (Columbina passerina) ye una especie d'ave columbiforme de la familia Columbidae. Ye una pequeña palombu tropical del Nuevu Mundu que s'atopa en Bermudes, sur d'Estaos Xuníos, Méxicu, el Caribe y Suramérica, tan al sur como'l nordeste de Brasil.

Columbina passerina
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Columbiformes
Familia: Columbidae
Xéneru: Columbina
Especie: C. passerina
(Linnaeus, 1758)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Son pequeños, de non más de 17 cm de llargu; el so pesu ye de normal de 32 g. Los adultos tienen el plumaxe del llombu de color gris marrón, con pintes negres. Tienen una apariencia escamada del pechu a la cabeza. La cola ye marrón pel centru, con bandes negres nos llaos y puntes blanques. El picu ye naranxa tisnáu de negru. En vuelu, les sos ales amuesen, per debaxo, una coloración castaña.

El machu adultu tien la cabeza, el pescuezu y el pechu arrosaos, el banduyu rosa llisu y la nuca azul, ente que la fema y los xuveniles tienen la cabeza, el pescuezu y el pechu de color gris claru y la nuca gris.

Faen un reclamu nidia: ua-ap.

Dieta editar

Ye granívora, A pesar que tamién s'alimenta d'inseutos y Culiebres Pequeñes.

Historia natural editar

Habita espacios abiertos, y montes. Constrúi el so Nial sobre árboles y pon dos güevos blancos. Tien vuelu rápidu y direutu, con batíos regulares y ocasionales rabotaes, carauterísticos de los palombos polo xeneral.

Subespecies editar

Conócense 18 subespecies de Columbina passerina:[2]

Notes y referencies editar

  1. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J (1998). «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Cuarta parte: Pterocliformes, Columbiformes, Psittaciformes y Cuculiformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 45 (1):  páxs. 87-96. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_45_4_cuarto1.pdf.  Consultáu'l 27 de setiembre de 2015.
  2. Zoonomen. «Birds of the World -- current valid scientific avian names.» (inglés). Consultáu'l 15 de Xunu de 2009.
  • BirdLife International (2008). Columbina passerina. En: UICN 2008. Llista Roxa d'Especies Amenazaes UICN. Consultáu'l 31 d'avientu de 2008.
  • "National Geographic" Field Guide to the Birds of North America ISBN 0-7922-6877-6
  • Handbook of the Birds of the World Vol 4, Josep del Hoyo editor, ISBN 84-87334-22-9
  • "National Audubon Society" The Sibley Guide to Birds, × David Allen Sibley, ISBN 0-679-45122-6

Enllaces esternos editar