Comisión Colombiana del Espaciu

La Comisión Colombiana del Espaciu-CCE ye un ente de consulta, coordinación y planificación de la política espacial nacional de Colombia y foi creada pol Decretu Presidencial 2442 del 18 de xunetu de 2006. Ye considerada la puerta d'accesu por que Colombia fortaleza la conocencia sobre la Tierra y l'espaciu esterior, por aciu l'usu de teunoloxíes modernes que dexen, per una parte la conectividad y comunicación con tol territoriu nacional emplegando direuta ya indireutamente les teunoloxíes espaciales de telecomunicaciones, según la implementación y aprovechamientu de teunoloxíes aplicaes al navegación terrestre, aérea, fluvial y marítima; y por otra l'usu d'información proveniente de sensores remotos pa la observación de la Tierra, de manera tal qu'aumenten la productividá, eficiencia y competitividá de los distintos sectores de la economía que demanden información geoespacial. Ta conformada por una plenaria, una secretaria executiva, grupos de trabayu y comités téunicos. La plenaria ye presidida pol vicepresidente de la república siendo este'l máximu órganu de decisión y coordinación.

Comisión Colombiana del Espaciu
organismu públicu
Llocalización
Direición Colombia
Coordenaes 4°38′N 74°05′W / 4.64°N 74.08°O / 4.64; -74.08
Comisión Colombiana del Espaciu alcuéntrase en Colombia
Comisión Colombiana del Espaciu
Comisión Colombiana del Espaciu
Comisión Colombiana del Espaciu (Colombia)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La secretaría executiva tien como funciones ellaborar y presentar propuestes en función de los oxetivos de la comisión; entamar, coordinar y desenvolver les xuntes téunicu y plenariu, amás de coordinar y articular el trabayu de los distintos miembros d'esta. El Institutu Xeográficu Agustín Codazzi exerció la Secretaría Executiva d'esta comisión dende la so creación nel 2006, por trés periodos consecutivos (cada periodu ye de 2 años), hasta l'añu 2012. Dende'l 2013 la Fuercia Aérea Colombiana tomó'l so llugar en dicha secretaría.[1]

Los grupos de trabayu al añu 2013 yeren:

  • Observación de la Tierra
  • Navegación Satelital
  • Astronáutica, Astronomía y Medicina Aeroespacial
  • Telecomunicaciones
  • Gestión de la Conocencia y l'Investigación
  • Infraestructura Colombiana de Datos Espaciales
  • Asuntos Políticos y Llegales
  • Cooperación Internacional

Proyeutos editar

Llibertá 1 foi un CubeSat, un tipu de picu-satélite d'investigación "El primer satélite colombianu puestu n'órbita", foi construyíu y ensamblado por un equipu d'investigadores integráu por profesores estudiantes de la Escuela de Ciencia Exactes ya Inxeniería y del Observatoriu Astronómicu de la Universidá Sergio Arbolea, tenía los siguientes componentes: Dos sistemes de comunicaciones: Unu pa tresmitir y otru pa recibir, un sistema de suministru d'enerxía, una antena desplegable, un sistema d'orientación rotacional qu'usa Magnetu-torqueadores, boards multifuncionales que contienen una variedá de sensores. Tresmitió datos telemétricos importantes sobre'l so estáu y funcionamientu.

Foi llanzáu al espaciu el martes 17 d'abril de 2007, a la 1:46 a.m, xunto con otros 14 satélites, a bordu del cohete Dnepr-1 dende'l cosmódromo de Baikonur, en Kazajstán y va tar orbitando la tierra mientres otros 6 años y depués se desintegrará al entrar a l'atmósfera terrestre.

Referencies editar

  1. «Fuercia Arérea Colombiana Secretaría Executiva». Fuercia Aérea Revista Aeronáutica (270):  páxs. 16-18. Xineru-Marzu de 2013. 

Enllaces esternos editar