Comisión Nacional del Mercáu de Valores

La Comisión Nacional del Mercáu de Valores (CNMV) ye un organismu dependiente de la Secretaría d'Estáu d'Economía y Sofitu a la Empresa del Ministeriu d'Economía y Competitividá, fundáu en 1988, encargáu de la supervisión de los mercaos de valores n'España.

Comisión Nacional del Mercáu de Valores
organismo público en España (es) Traducir, agencia reguladora financiera (es) Traducir y registration authority (en) Traducir
Llocalización
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
ConceyuBandera de la Ciudá de Madrid Madrid
Sede calle de Edison (es) Traducir
Direición España
Coordenaes 40°26′23″N 3°40′49″W / 40.439602°N 3.680315°O / 40.439602; -3.680315
Comisión Nacional del Mercáu de Valores alcuéntrase n'España
Comisión Nacional del Mercáu de Valores
Comisión Nacional del Mercáu de Valores
Comisión Nacional del Mercáu de Valores (España)
Historia
Fundación1988
Organigrama
Presidente Rodrigo Buenaventura
Participación empresarial
Organización matriz Secretaría de Estado de Economía y Apoyo a la Empresa (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El presidente ye Sebastián Albella y la vicepresidenta ye Ana María Martínez-Pina, que fueron nomaos nos sos cargos el 25 de payares de 2016.[1]

Oxetivu y funciones editar

El so oxetivu ye velar pola tresparencia d'estos mercaos y la correuta formación de precios nos mesmos, según la proteición de los inversores. Nel exerciciu d'estes competencies recibe un importante volume d'información, gran parte de la cual ta contenida nos sos rexistros oficiales y ye de calter públicu.

L'acción de la CNMV como órganu de control céntrase principalmente sobre:

Sobre ellos la Comisión exerz una supervisión de calter prudencial buscando garantizar la seguridá de les sos transaiciones y la solvencia del sistema. Tamién al traviés de l'Axencia Nacional de Codificación de Valores, asigna'l códigu ISIN con validez internacional a toles emisiones de valores que se realicen n'España.

Cifres económiques editar

La Comisión Nacional del Mercáu de Valores mientres el 2007 llogró 22,65 millones d'euros de beneficios. Mientres el 2006 los beneficios xubieron a 13,72 millones, según les cuentes añales del supervisor publicaes nel Boletín Oficial del Estáu (BOE).

Actividá internacional editar

L'actividá internacional de la CNMV ta centrada na so participación tantu nes instituciones qu'arrexunten a los reguladores y supervisores de valores - Organización Internacional de Comisiones de Valores (OICV) y el Comité Européu de Reguladores de Valores (CESR) - como naquellos grupos de trabayu con un componente intersectorial - JOINT FORUM y 3L3 - qu'arrexunten los sectores de banca, valores y seguros nel ámbitu mundial y européu, respeutivamente.

La CNMV realiza tamién una importante xera asesora y d'asistencia a les autoridaes españoles na so participación nes instituciones de la Xunión Europea: asina, asiste regularmente, como asesora de la Direición Xeneral de l'Ayalga y Política Financiera, al Comité Européu de Valores y, conxuntamente cola mentada Direición Xeneral, participa na revisión del derechu societario y del mercáu de valores comuñal.

Coles mesmes, empresta asistencia téunica a la Comisión Europea na evaluación de los sectores financieros de países candidatos a integrase na Xunión Europea.

Nel ámbitu iberoamericanu, la CNMV collabora estrechamente col Institutu Iberoamericanu del Mercáu de Valores (IIMV) na xera d'impulsar el progresu y la modernización de los mercaos de valores n'Iberoamérica desenvolviendo programes de formación y cooperación.

La CNMV participa, amás, nel Mercáu Ibéricu de la Lletricidá (MIBEL) - que se constituyó por aciu alcuerdu robláu ente España y Portugal en 2004-, y na Organización pa la Cooperación y el Desarrollu Económicu (OCDE), en que los sos trabayos sobre Principios de Gobiernu Corporativu vien collaborando bien viviegamente.[2]

Estructura editar

La CNMV consta básicamente d'un Conseyu, un Comité consultivu, y un Comité executivu. Amás, hai trés direutores xenerales: unu de supervisión d'entidaes, otru de supervisión de mercaos y otru de serviciu xurídicu.

Conseyu de la CNMV editar

Composición actual (2017)

Sebastián Albella Amigu

Ana María Martínez-Pina García

Conseyeros/as Juan Manuel Santos-Suarez Márquez
Beatriz Gloria Viana Miguel
Ángel Benito Benito
Subgobernador del Bancu d'España: Javier Alonso Ruiz-Ojeda
Secretaria xeneral de l'Ayalga y Política Financiera: Emma Navarro Aguilera

José Miguel Martínez Gimeno

La CNMV ta rexida por un Conseyu, al que correspuende l'exerciciu de toles competencies.

El Conseyu ta compuestu polos siguiente miembros:

  • Un Presidente y un Vicepresidente, que van ser nomaos pol Gobiernu, a propuesta del Ministru d'Economía, ente persones de reconocida competencia en materies rellacionaes col mercáu de valores.
  • El Direutor Xeneral de l'Ayalga y Política Financiera y el Subgobernador del Bancu d'España, que van tener el calter de Conseyeros natos.
  • Trés Conseyeros, nomaos pol Ministru d'Economía ente persones de reconocida competencia en materies rellacionaes col mercáu de valores.
  • El Secretariu, con voz pero ensin votu, el Direutor Xeneral del Serviciu Xurídicu.

El mandatu del Presidente, del Vicepresidente y de los Conseyeros non natos tien una duración de cuatro años, al términu de los cualos va poder ser anováu per una sola vegada.

El Conseyu tien, ente otres, les siguientes facultaes:

  • Aprobar les Circulares a que se refier l'artículu 15 de la Llei 24/1988 de 28 de xunetu.
  • Aprobar el Reglamentu de réxime Interior de la CNMV.
  • Aprobar los anteproyeutos de presupuestos de la Comisión.
  • Constituyir el Comité executivu, egulado nel artículu 18 de la Llei del Mercáu de Valores.
  • Nomar y cesar a los Direutores Xenerales y direutores de Departamentu, a propuesta del Presidente.
  • Aprobar los informes añales a los que se refier l'artículu 13 de la Llei 24/1988, de 28 de xunetu, y l'artículu 4.3 d'esti Reglamentu.
  • Aprobar añalmente una Memoria sobre la función supervisora de la CNMV.
  • Alzar al Gobiernu, pa la so aprobación, les cuentes añales del exerciciu económicu.
  • Aprobar o proponer toos aquellos asuntos que llegalmente correspuéndan-y.

Presidentes de la CNMV editar

Vicepresidentes de la CNMV editar

Historia editar

Según la mesma web de la entidá, foi creada pola Llei 24/1988, del Mercáu de Valores, que supunxo una fonda reforma d'esti segmentu del sistema financieru español. Les Lleis 37/1998 y 44/2002 vinieron actualizar l'anterior, estableciendo un marcu regulador afechu a les esixencies les de la Xunión Europea, aparente pal desenvolvimientu de los mercaos de valores españoles na redolada europea, ya incorporando nueves midíes pa la proteición de los inversores.[6]

El 23 de mayu de 2008 l'entós vicepresidente segundu y ministru d'Economía, Pedro Solbes, anunciaba na Comisión d'Economía y Facienda del Congresu que l'Executivu entamaba una reordenación de les competencies en materia de supervisión ya inspeición sobre'l sistema financieru, en llinia con alcordar díes antes polos ministros de Finances de la Xunión Europea (ECOFIN).

El proyeutu contemplaba dixebrar la supervisión de la solvencia de la de los comportamientos y práutiques nos mercaos y, según esplicó Solbes, tenía por oxetu ameyorar la eficacia na vixilancia de la solvencia y competitividá de los intermediarios financieros y de la tresparencia de los mercaos nos qu'actúen.

Ello supondría los tresformamientu de la CNMV, en desterciu de la Direición Xeneral de Seguros (DGS), que les sos funciones seríen asumíes por un nuevu organismu (la Comisión Nacional de Servicios Financieros), que xixilaría a los inversores, a los aseguraos y a los aforradores.

El Bancu d'España, dedicar a asegurar la solvencia non yá namái de bancos y caxes, sinón tamién del restu d'entidaes financieres, incluyíes aseguradores ya instituciones d'inversión.[7]

Pero cuasi un añu y mediu dempués del anunciu, el 19 de setiembre de 2009, un periódicu dixital faise ecu de qu'apenes queda la previsión de que la llei sobre unificación de supervisores financieros llegue al Parllamentu a empiezos de 2010, y nin los grupos parllamentarios, nin los sindicatos nin los organismos afeutaos tienen na so axenda pel momento la reforma de la supervisión.

Según esplicaron fontes del Ministeriu d'Economía, la reestructuración de la supervisión va tener qu'esperar a que se tome una decisión na Xunión Europea, onde s'estudia l'asuntu con vistes a adoptar un modelu común que podría ser más similar al actual que al que contempla dos supervisores o “twin peaks”.[7]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar