La concencia (del llatín conscientia, «conocencia compartida», y ésti de cum scientĭa, «con conocencia», el mesmu orixe que tien consciencia, ser conscientes d'ello) defínese, en términos xenerales, como'l conocencia qu'un ser tien de sigo mesmu y de la so redolada. Tamién puede referise a la moral o a la receición normal de los estímulos del interior y l'esterior per parte d'un organismu.

Conciencia
cualidad moral (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Esiste alderica sobre en qué consiste esautamente la conciencia. Nel área de la intelixencia artificial trabayóse la idea de crear máquines o programes abondo complexos como pa dar llugar a una conciencia artificial, pero dalgunos negaron la posibilidá de qu'un ordenador pueda dar llugar a daqué genuinamente indistinguible d'una conciencia.

La prueba de Turing (test de Turing), propuesta en 1950, enceta esi problema, hasta l'actualidá (2016

) nengún programador consiguió con ésitu superar satisfactoriamente esta prueba (magar un bot conversacional bautizáu como Eugene Goostman de 2014, llogró engañar gran parte d'un xuráu d'humanos que fueron usaos pa dicha prueba). Sicasí, l'oxetivu de dichu exame nun ye qu'un programa tenga conciencia, sinón que nos faiga creer que la tien.

Términu editar

El términu concencia utilizar pa distintos aspeutos:

  • El primeru y d'usu más estensu, referir a la captación, reconocencia del sentíu y la relevancia de cualquier aspeutu de la realidá o d'unu (a) mesmu (a). El términu concencia nun tien por qué ser a cencielles intelectual. Dientro del mesmu podemos estremar dos aspeutos importantes:
    • El psicolóxicu: referir a la perceición d'un oxetu, situación o d'unu mesmu, polo qu'esti actu de conciencia puede confundise col de autoconciencia.
    • El gnoseológico-metafísicu: La gnoseoloxía ye la caña de la filosofía qu'estudia l'orixe, la naturaleza y les llendes de la conocencia humana polo xeneral. La so denominación remontar a la antigua Grecia, onde filósofos ocupáronse d'estudiar cuestiones de la vida de los seres humanos. Puede definise como la teoría xeneral de la conocencia, que se reflexa na concordanza del pensamientu ente'l suxetu y l'oxetu. Nesti contestu, l'oxetu ye daqué esternu a la mente, una idea, un fenómenu, un conceutu, etc. L'oxetivu de la gnoseoloxía ye cavilgar sobre l'orixe, la naturaleza o la esencia, y les llendes de la conocencia, del actu cognitivu (aición de conocer), pol suxetu.
      La metafísica ye una caña de la filosofía qu'estudia la naturaleza y la realidá, amás d'aquellos aspeutos de la realidá que son inaccesibles a la investigación científica, esto ye, lo inmaterial. Según Immanuel Kant, una afirmación metafísica produzse cuando se trabar los combates ensin fin de la razón y para Aristóteles, metafísica ye la filosofía que trata les causes primeres encetando tamién la teoloxía y cosmoloxía. Tou esto engloba el significáu de gnoseológico-metafísicu, que podemos definir como la dependencia de la conciencia n'el mesmu suxetu o'l mesmu Yo.
  • El segundu ye la reconocencia d'aquello que ta bien y de lo que ta mal. Dende un sentíu moral, tamién podemos falar de la toma de conciencia social o política, que puede definise como la conocencia que tien una persona sobre los demás integrantes de la so comunidá; y la concienciación ecolóxica, que ye l'aceptación y l'intentu por camudar los aspeutos negativos producíos pol ser humanu na naturaleza.

Conciencia n'humanos editar

Na especie Homo sapiens, la conciencia implica dellos proceso cognitivos interrellacionaos. Traducir del griegu sy‧néi‧dē‧sis, de syn -'con'- y éi‧dē‧sis -'conocencia'-, de cuenta que significa co-conocencia, o conocencia con unu mesmu. Conciencia referir al saber de sigo mesmu, a la conocencia que l'humanu tien de la so propia esistencia, estaos o actos. Conciencia aplicar a lo ético, a los xuicios sobre'l bien y el mal de les nueses aiciones. Una persona cloroformizada repon la conciencia al cesar los efeutos del anestésicu. Una persona "de conciencia recta" nun comete actos socialmente reprobables.

La conciencia en psiquiatría puede tamién definise como l'estáu cognitivu non astractu que dexa la interactuación, interpretación y asociación colos estímulos esternos, denominaos realidá. La conciencia rique del usu de los sentíos como mediu de conectividad ente los estímulos esternos y les sos asociaciones.

Los humanos adultos sanos tienen conciencia sensitiva y conciencia astracta, anque tamién el pensamientu astractu presentar n'otres especies animales, hasta un puntu que debe clarificarse.[1][2] Filósofos como Aristóteles afirmaron y trataron de demostrar que'l ser humanu ye un animal racional a diferencia de los demás. [ensin referencies]

Conciencia n'animales editar

El 7 de xunetu de 2012, científicos prominentes de distintes cañes de les neurociencies, ente ellos David Edelman del Institutu de Neurociencia en La Jolla, California; Philip Low de la Universidá de Stanford y Christof Koch del Institutu de Teunoloxía de California, diéronse cita na Universidá de Cambridge pa celebrar la Conferencia Conmemorativa Francis-Crick,[3] la cual trató sobre la conciencia n'humanos y animales. .Al rematar les conferencies roblóse, en presencia de Stephen Hawking, la Cambridge Declaration On Consciousness[4] (Declaración de Cambridge sobre la Conciencia[5]), que resumió los afayos más importantes de la investigación ellí espuesta y aldericada:

"Decidimos llegar a un consensu y faer una declaración pal públicu que nun ye científicu. Ye obviu, pa toos nesti salón, que los animales tienen conciencia, pero nun ye obviu pal restu del mundu. Nun ye obviu pal restu del mundu occidental nin l'alloñáu Oriente. Nun ye daqué obviu pa la sociedá."
Philip Low, na presentación de la Declaración de Cambridge sobre la Conciencia, 7 de xunetu de 2012

Dellos estudios falaron d'altos niveles de conciencia en delles especies d'animales, comparándolos con niveles humanos.[6][7][8][9][10]

Conciencia na intelixencia artificial editar

Esisten duldes sobre la naturaleza de la conciencia y como se rellaciona ella cola intelixencia artificial; y nun se sabe con seguridad si la conciencia como fenómenu cognitivu ye namái la resultancia de la complexidá computacional (o neuronal nos seres vivos), y/o ye un fenómenu emerxente de la interaición de la materia.

Roger Penrose ocupóse del problema de la realidá física de la intelixencia y analizó diverses pretensiones teóriques per parte de la intelixencia artificial d'asemeyar o construyir artefautos que tengan dalgún tipu de conciencia.[11][12] Penrose clasifica les postures actuales ante la cuestión de si la conciencia ye o non computable algorítmicamente:

A. Tou pensamientu ye un procesu de computación, esto ye, en particular la perceición d'unu mesmu y la autoconciencia son procesos emerxentes que son resultáu direutu de la computación o algoritmu fayadizos.
B. La conciencia ye una consecuencia del tipu d'aición física qu'asocede nel celebru, y anque cualquier aición física puede asemeyase apoderada al traviés de medios computacionales, el fechu de que se lleve a cabu un procesu de simulación computacional del celebru nun portaría, por sigo mesmu, l'apaición auténtica de la autoconciencia.
C. La realización de cierta actividá física nel celebru ye lo que lleva a l'apaición de la autoconciencia nel ser humanu; sicasí, anque pue ser reproducida artificialmente, dicha aición nun puede asemeyase algorítmicamente.
D. La conciencia de tipu humanu nun puede entendese puramente en términos físicos, computacionales o científicos d'otru tipu.

El puntu de vista D claramente niega la posibilidá de comprensión científica de la conciencia. Munchos investigadores del campu de la intelixencia artificialsobremanera los más optimistes sobre los sos llogros, xuntar a la postura A. John Searle sería más bien un partidariu de la postura B, y el mesmu Penrose argumentó fuertemente nel so trabayu pola postura C, rellacionándola con dellos otros problemes abiertos de la física como la teoría cuántica de la gravedá.

Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Daido Ubalde, Soko. La marisma dorada.
  • Penrose, Roger, La Nueva Mente del Emperador, Mondadori, 1991, ISBN 84-397-1786-5.
  • Penrose, Roger, Les solombres de la mente: escontra una compresión científica de la consciencia, Editorial Crítica, 1996, ISBN 84-7423-771-8.

Conciencia y fenomenoloxía

  • Husserl, Edmund, Idees Relatives a una Fenomenoloxía Pura y una Filosofía Fenomenológica, Trad. José Gaos, Fondu de Cultura Económica, Méxicu, 1967, 1986, ISBN 84-397-1786-5.
  • Ponty, Merleau, Fenomenoloxía de la perceición , París: Gallimard, 1945., ISBN 84-397-1786-5.

Enllaces esternos editar