Virginia Oldoini

(Redirixío dende Condesa de Castiglione)

Virginia Oldoini, Condesa de Castiglione (22 de marzu de 1837Florencia – 28 de payares de 1899I Distritu de París) foi una aristócrata y axente secretu italiana, célebre por ser amante del emperador Napoleón III de Francia. En parte foi responsable de la unificación italiana, por cuenta de la influencia qu'adquirió sobre l'emperador. Foi tamién una significativa figura na temprana hestoria de la fotografía como modelu y collaboradora del fotógrafu Pierre-Louis Pierson.

Virginia Oldoini
Vida
Nacimientu Florencia22 de marzu de 1837[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 marzu 1861 -  28 payares 1899)
Muerte I Distritu de París28 de payares de 1899[2] (62 años)
Sepultura Cementeriu de Père-Lachaise
Familia
Casada con Francesco Verasis Asinari
Pueblu Oldoini (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[3]
italianu[3]
Oficiu modelu, fotógrafa, cortesanaespía
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Nacida'l 22 de marzu de 1837 en Florencia como Virginia Elisabetta Lluisa Carlotta Antonietta Teresa Maria Oldoini, yera fía del marqués spezzino, Filippo Oldoini, y de la marquesa Isabella Lamporecchi, miembros de la nobleza menor de la Toscana. Virginia recibió una esmerada educación, podía falar cuatro llingües fluidamente y apoderaba la música y la danza. Llueu destacó pol so notable guapura ente'l restu de mozos aristócrates, polo que foi conocida como «La Perla d'Italia», anque na so redolada familiar moteyar «Nicchia».

En 1854, con diecisiete años, casóse con Francesco Verasis Asinari, conde de Castiglione y de Costigliole, doce años mayor qu'ella, que amosóse dende un primer momentu como una persona fría, de calter reserváu, bien distintu de la condesa. A ella encantáben-y les fiestes y los viaxes, y amosábase con un calter allegre y disipao. Tuvieron un únicu fíu llamáu Giorgio que morrería de viruela a temprana edá ensin algamar l'adolescencia. Adulces les diferencies de calter fuéron-yos dixebrando.

Virginia siguió allegando a fiestes y bailles, ensin la compañía del so home. Ellí coincidió con un primu so, el conde de Cavour, primer ministru del rei Víctor Manuel II de Cerdeña y El Piamonte. Cavour propunxo utilizar los servicios de la so prima pa consiguir la unificación d'Italia, buscando influyir nel emperador francés, Napoleón III, por que se enfrentara a Austria y que esta abandonara los territorios ocupaos n'Italia. Si El Piamonte llograr, la casa de Saboya imponer en tol territoriu italianu. Yera sabíu qu'a Napoleón III gustáben-y les muyeres formoses, polo que convencieron a la condesa por que se dirixiera a París en calidá de «espía», pa «aconseyar» al emperador de que-y convien atacar al enemigu austriacu. Pa esti plan tamién cuntaron col conde. Dambos parten para París xunto col so fíu.

Misión en París editar

 
Condesa de Castiglione pintada en París, 1862 por Michele Gordigiani

La condesa empezó les sos aventures nel escenariu internacional el día de Navidá de 1855, cuando llegó a París col so home Francesco y el so fíu Giorgio. Al paecer, taben ellí pa devolve-y una visita a la prima de la condesa, Maria Walewska, que'l so fíu, el conde Alexandre Colonna-Walewski, yera tamién fíu de Napoleón Bonaparte. Sicasí, tres esta escusa atopaba la verdera causa del viaxe de los Castiglione a la capital francesa: l'alcuentru ente Virginia y Napoleón III.

Los bien rellacionaos Castiglione nun esperaron enforma pa ser llevaos a la Corte. En pocos díes, fueron presentaos a Napoleón III y a la so esposa Eugenia, nun baille imperial. Les entraes de la condesa a les fiestes y bailles convertir en lleenda. Siempres tarde, faía que'l so home escoltar a una esquina del salón onde reparaba la gran atención que la so presencia producía. Ellí, esperaba a que los anfitriones realizaren les presentaciones y emocionábase solo cuando l'emperador o la emperatriz saludar. Llegóse-y a conocer como la Muyer del Amor Imperial».

Na ficción editar

La vida de la condesa foi desenvuelta en 1942 nel filme italianu La contessa Castiglione y en 1954 nel francu italianu La Contessa di Castiglione, siendo interpretada nesti postreru por Yvonne De Carlo.

Distinciones honorífiques editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 10355884. Apaez como: Virginia Oldoini. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. 3,0 3,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar