Corral de Calatrava

conceyu de la provincia de Ciudá Real (España)

Corral de Calatrava ye un conceyu español de la provincia de Ciudá Real, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha, concretamente na contorna natural del Campo de Calatrava. Dixebrar 18 km de la capital. Tien 148,77 km² con una población de 1.135 habitantes (INE 2015) y una densidá de 7,73 hab/km².

Corral de Calatrava
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
ProvinciaBandera de Provincia de Ciudad Real provincia de Ciudá Real
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Corral de Calatrava (es) Traducir Jesús David Marín Morales
Nome oficial Corral de Calatrava (es)[1]
Códigu postal 13190
Xeografía
Coordenaes 38°51′31″N 4°04′51″W / 38.858611111111°N 4.0808333333333°O / 38.858611111111; -4.0808333333333
Corral de Calatrava alcuéntrase n'España
Corral de Calatrava
Corral de Calatrava
Corral de Calatrava (España)
Superficie 148.77 km²
Altitú 660 m
Llenda con Alcolea de Calatrava
Demografía
Población 1113 hab. (2023)
- 545 homes (2019)

- 578 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.23% de provincia de Ciudá Real
0.05% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 7,48 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
corraldecalatrava.net
Cambiar los datos en Wikidata

Llendes editar

Llenda al noroeste con Los Pozuelos de Calatrava, al norte con Alcolea de Calatrava, al nordeste cola capital provincial, al este con Cañada de Calatrava, al sureste con Caracuel de Calatrava, al sur con Puertollano, Argamasilla de Calatrava, Villamayor de Calatrava y Almodóvar del Campo y al oeste con Cabezarados y Abenójar.

Demografía editar

Evolución demográfica de Corral de Calatrava
19911996200120042006201320152016
1,3481,1001,2831,2621,2781,1411,1351,150
(Fonte: INE)

Historia editar

La villa de Corral de Calatrava foi antigua población romana conocida depués col nome de Dar Albacar que l'académicu manchegu don Inocente Hervás y Buendía traduz como corralada o ferraderu de vaques mientres la dómina árabe.

En cuanto al orixe del pueblu de Corral de Calatrava y el so nome hai que remontase a los sieglos XIII y XIV, cuando surdió como puebla de Corral de Caracuel, dientro de la Encomienda de Caracuel, allugada xunto al castiellu de Caracuel, asitiada xunto a una corrolada que sirvía de ferraderu de vaques y que dio nome al llugar.

A finales del sieglu XIV, Corral recibió'l beneficiu de Villa, pero nun sería hasta 1822 cuando se produció la separación de los términos municipales con Caracuel de Calatrava. Esta división favoreció notablemente al pueblu de Corral pos llogró la mayor parte de la superficie a partir, 14.700 hectárees; correspondió-y el castiellu de Caracuel, la Encomienda d'Herrera y la Corral de Caracuel, dambes coles meyores tierres de la contorna pa campera y ganáu.

Mientres los sieglos XVII y XVIII reparar na llocalidá una enorme desigualdá na distribución de la tierra y el ganáu, que s'atopaba en manes de la Orde de Calatrava y la Ilesia y de una minoría de propietarios, coles mesmes el desenvolvimientu d'otres actividaes complementaries de servicios o de la industria nun foi l'alternativa pa la mayoría de la población.

 
Ilesia de La nuesa Señora de l'Anunciación.

Nel sieglu XIX producióse un fechu históricu que modificó la estructura social de la llocalidá, la desamortización que supunxo la venta en pública puya de 9.596,91 hectárees, que fueron recayer nun númberu pequeñu de compradores de Corral de Calatrava, pero tamién madrilanos, menos importantes en númberu pero non menos importante na inversión realizada. Esta desamortización provocó una mayor concentración de la tierra que nun facilitó la modernización de l'agricultura y supunxo un grave desequilibriu social ente propietarios y xornaleros, obligaos a trabayar so perdures condiciones lo que provocaría dempués enormes choques sociales.

La llegada del sieglu XX nun supunxo pa Corral de Calatrava novedaes importantes, pos la estructura socioeconómica siguió siendo similar: eminentemente agrícola, llatifundios, dalguna industria de tresformamientu del vinu, aceite y fábrica de lladriyos "La Teyera" fundada pol matrimoniu formáu por José Carazo Herrera (Cabezarados, 1898) y Manuela Cid Carrión (Corral de Calatrava, 1900).

Solo a partir de la década de 1920 notóse una cierta meyora nel sector comercial y nel amenorgamientu del índiz d'analfabetismu. La Guerra Civil y la dictadura franquista posterior nun ameyoraron sensiblemente la estructura socioeconómica de la llocalidá. Solo nes últimes décades de la dictadura déxase sentir una meyora nos niveles d'alfabetización, del pasu de la miseria a una probeza más soportable y la meyora de los equipamientos ya infraestructures de la llocalidá.

L'efectu más negativu d'esi sieglu foi ensin dala dulda la perda notable de población. Dende 1900 y hasta 1999 la llocalidá perdió 867 habitantes, el 38,86% de la población, asitiándose na actualidá en 1.135 habitantes (INE 2015).

Instalaciones deportives editar

El conceyu ye unu de los pocos de toa Castiella-La Mancha que dispón d'un circuitu de velocidá, totalmente homologado y preparáu pa competiciones de motociclismu: Minimotos, MiniGP, Pitbikes, Supermotard y automovilismu: karts d'arriendu p'aficionaos con toles midíes de seguridá, karts de competición con 6 velocidaes y frenos a les 4 ruedes de profesionales que pueden venir y entrenar pa competiciones cimeres (Fórmula BMW, Fórmula 3, etc.).

Estos karts son auténticos vehículos de competición/escuela que dexen tener prestaciones y sensaciones bien paecíes a una Fórmula 1. D'estes categoríes van salir pilotos preparaos pa competiciones cimeres (Moto3, Moto2, MotoGP, Fórmula 3, GP3, Fórmula 2, GP2, Fórmula 1, Le Mans que representen a Corral de Calatrava y al restu de la rexón).

Tamién esti circuitu ta habilitáu pa concentraciones de tunning, automóviles clásicos, conciertos de música nocherniegos, perfeccionamiento de conducción y control del automóvil en situaciones estremes a particulares, tou nun enclave natural perfectu.

Fiestes editar

El día 24 de xineru tien llugar el día de la patrona del conceyu, La nuesa Señora de la Paz. Llevar a cabu la procesión cola imaxe de la Virxe la cual sale de la ermita a que da nome. Fai un curtiu percorríu pol pueblu acompañada de les autoridaes, del cura, del hermanu mayor y de los hermanos que deseyen asistir, amás de les persones que fueren nomaes: neñu y neña del añu, mozos del añu y matrimoniu del añu, ensin escaecer tampoco a tou aquel que quiera formar parte de dicha procesión. Como parte de les fiestes tamién tien llugar una verbena, a parte d'actos que pueden variar col tiempu.

El Antroxu. Sigue calteniéndose la carpa de les fiestes trescurríes en xineru, en dicha carpa realiza'l pregón. Corral de Calatrava cunta con una peña bastante destacable: La Peña Mazcarada, que desfiló a lo llargo de munchos años na provincia de Ciudá Real llogrando unes resultaos bastante bonos, ganando premios en numberoses ocasiones por cuenta de la so orixinalidá, diversión, bones sensaciones ente la xente, yá que tresmiten allegría y bon ambiente demostrando que-yos gusta lo que faen y que van participar non a ganar, demostrando la humildá que al pueblu caracteriza. Amás, tamién cunta con otres peñes, pero nesta ocasión solo desfilen nel pueblu al tratase más bien de charangues, comparses o peñes menos numberoses o a cencielles xuníes nel pueblu pa esta ocasión.

El día 15 de mayu celebra la festividá de San Isidro. Por cuenta de esta festividá tien llugar la romería del pueblu. Esta fecha ye importante nos calendarios de numberosos pueblos por cuenta de que San Isidro celebrar en forma de romería en cantidá de sitios aprovechando'l bon tiempu de les feches y yá que ye'l patrón de los llabradores.

N'agostu celebra la Selmana Cultural. En 2012 celebróse la edición númberu 34. Una selmana qu'empieza col maratón popular. Tamién se realiza'l famosu ChooRock al cual asistieron grandes grupos como Extremoduro o El Chico Amperio, esposiciones, mercadín solidariu, ruta cicloturista, senderismo nocherniegu, día infantil, teatru, actuaciones circenses, etc. y como fin de fiestes, el día del flamencu, que ye'l día nel que la xente más s'iguar y al cual asistieron estrelles como José Mercé, El Porti o Quintín Zamora; y unos de los actos más famosos ye'l día de les migues nel que les peñes entren a concursu poles miga que cocinen y tamién pola so orixinalidá, etc.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar