Cortes de Lleón[1] ye la denominación historiográfica tantu de les xuntes de les Cortes privatives del reinu de Lleón, cualesquier que fora la ciudá onde tuvieren llugar, como de les xuntes de les posteriores Cortes de la Corona de Castiella que tuvieron llugar na ciudá de Lleón. Según UNESCO ye'l trubiecu del parllamentarismu mundial.

Cortes de Lleón
Datos xenerales
Estáu Plantía:Xeodatos Reinu de Lleón
Cambiar los datos en Wikidata

Les primeres que se celebraron facer según la tradición de los Concilios de Toledo del reinu visigodu, polo qu'en realidá yeren más bien concilios eclesiásticos con participación civil (como'l Concilio de Lleón o Cortes de Lleón de 1020, con Alfonso V de Lleón), o bien una xunta ampliada del aula regia. Ente les que cita la documentación tán les Cortes de Lleón de 1037, con Fernando I de Lleón.

Les de mayor importancia política fueron les Cortes de Lleón de 1135 (tamién llamaes «Concilio de Lleón»), «nes qu'Alfonso VII foi proclamáu Emperador. Asistieron los arzobispos, obispos, abás, condes, príncipes y duques del Reinu, y particularmente consten los nomes de Reinar Doña Berenguela, de la Infanta Doña Sancha, del Rei de Navarra D. García, del Rei moru Zafadola y de los condes de Barcelona y Tolosa y otros de Gascuña y de Francia que daben paries al Emperador, y reconocíense polos sos vasallos».[2]

Les primeres que tuvieron componentes de los trés «brazos» (nobleza, cleru y «común» de les ciudaes), y que polo tanto fueron les primeres Cortes puramente felicidaes, fueron les Cortes de Lleón de 1188. Al añu siguiente hai constancia d'unes Cortes de Lleón de 1189, de les que «hai vaga noticia», y años dempués unes Cortes de Lleón de 1208, toes elles con Alfonso IX. Tamién hubo convocatories de Cortes del reinu de Lleón n'otres ciudaes, como Benavente.

Yá colos reinos de Castiella y Lleón xuníos na Corona de Castiella, volvió haber una convocatoria de Cortes na ciudá de Lleón, les Cortes de Lleón de 1342. De les Cortes de Lleón de 1349 recuéyese que fueron particulares d'esi reinu.

Nun tienen de confundir se coles Cortes de Castiella y Lleón, institución llexislativa de la Comunidá Autónoma actual.

Referencies editar

  1. Noménclator ALLA Páxina 11.
  2. Colmeiro, Introducción a Cortes de Lleón y Castiella.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar