La corteza de quina, tamién llamada corteza xesuita o corteza peruana, ye'l nome históricu del remediu más celebráu, específicu pa evitar toles formes de la malaria.

Etimoloxía editar

Dio esti nome porque se llogró de la corteza de delles especies del xéneru Cinchona, de la familia Rubiaceae, afayaes n'ocasiones distintes y orixinaria de les rexones orientales de los Andes de Perú, descrites ya introducíes per primer vegada por sacerdotes Xesuites faciendo trabayu misional en Perú. Otros términos que refieren a la preparación y la so fonte son, "árbol Xesuita", "polvu Xesuita" y "Pulvis Patrum". Ye patrimoniu natural y símbolu patriu de Perú, presente na Bandera Oficial del Estáu Peruanu y el so escudu nacional.

Historia editar

Enantes, la corteza, preparada con distintes fórmules, usábase como un sicotrópicu, pero nel sieglu XIX y empiezos del sieglu XX, la collecha natural d'inmenses cantidaes constituyó la base de la producción d'alcaloides de cinchona. Esta industria asocedió principalmente n'Alemaña, y los plantíos holandeses y ingleses de cinchona Xava, Ceylon y la India yeren les principales fontes que suplía la materia primo. El principiu activu básicu, la quinina, sintetízase agora químicamente. El términu quinina vien de ghina o quina-quina, ye'l nome que los indíxenes peruanos dáben-y a la corteza, que significa medicina de medicines o corteza de corteces.

La hestoria de la corteza de cinchona, que data más de 300 años, influyó a la farmacopéa, botánica, medicina, comerciu, química teórica y práutica, y a l'agricultura tropical. Escontra 1650, el médicu Sebastiano Báu declaró: "esta corteza resultó ser más preciosa pa la humanidá que tol oru y plata que los españoles sacaren de Perú. De lo que s'aplica la frase acuñada faen dellos sieglos a nivel mundial "Vale un Perú" como significáu de la so gran riqueza natural y cultural d'esti país, yá que los antiguos peruanos yá utilizaben la quina pa la cura de la malaria o paludismu.

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar