Cratogeomys castanops

especie de mamíferu

La Cratogeomys castanops ye una especie de royedor de la familia de los geómidos. Habita en pacionales del suroeste de los Estaos Xuníos y del norte de Méxicu.

Cratogeomys castanops
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Rodentia
Familia: Geomyidae
Xéneru: Cratogeomys
Especie: C. castanops
Baird (1852)
Distribución
Sinonimia
Pappogeomys castanops
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Machos y femes adultos miden ente 14 a 21 cm de llargor cabeza-cuerpu; la cola dende 5 hasta 10 cm. La pelame dorsal ye un amiestu de pelos negros y caneles, ente que la rexón ventral ye parda con gris. La cola ye cuasi esnuda con dellos pelos, cola punta desnuda. Los llaos cimeros de les pates son blancos. Delles subespecies presenten manches blanques distribuyíes por tol cuerpu.

Prefier suelos arenosos nidios d'árees planes y márxenes de ríos onde construyir el so sistema de galeríes soterrañes, que puede tener un llargor d'hasta 76 m. Los montículos de tierra de les sos galeríes pueden algamar hasta 1 m de diámetru. Aliméntase de raigaños de plantes ensundioses y de yerbes y carbes. Paez que tienen dos periodos de reproducción al añu, unu pel hibiernu y otru pel branu.

Distribúyese l'el norte de l'Altiplanicie Mexicana, dende'l norte de los estaos de San Luis Potosí, Zacatecas y Durango, nes márxenes del Ríu Bravo, hasta'l sur de Kansas y Colorado, n'Estaos Xuníos.

Reconócense 18 subespecies (15 d'elles atópense en Méxicu).

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar