Cuarta República Francesa

(Redirixío dende Cuarta República francesa)

La Cuarta República Francesa desenvolver en Francia ente 1946 y 1958. En munchos sentíos foi una reedición de la Tercer República, qu'esistió antes de la Segunda Guerra Mundial y careció munchos de los mesmos problemes, como la curtia duración de los gobiernos, que complicó'l desenvolvimientu de polítiques públiques. Francia adoptó la Constitución de la IV República el 13 d'ochobre de 1946, repitiendo l'esquema heredáu de la Tercer República: un Presidente con pocu poder políticu y un Primer Ministru en quien se concentraba'l mandu direutu, xunto con un Parllamentu capaz de retirar l'enfotu nel Primer Ministru de manera bien senciella, col fin de controlar les sos funciones.

Gobiernu provisional de la República francesa
Cuarta República Francesa
(de 1946 a 1958)
Quinta República Francesa
réxime republicanu en Francia
Bandera de Francia Emblema nacional de Francia
Himnu nacional La Marsellesa
Alministración
Capital París
Forma de gobiernu República parllamentaria
Llingües oficiales francés
Xeografía
Coordenaes 48°52′00″N 2°19′59″E / 48.866666666667°N 2.3330555555556°E / 48.866666666667; 2.3330555555556
Economía
Moneda franco francés (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Fixéronse dellos intentos pa reforzar al executivu y evitar la situación d'inestabilidá que se produció antes de la guerra, pero la inestabilidá siguió precisamente pola medrana de los parllamentarios franceses a una Presidencia demasiáu fuerte, y la Cuarta República vio frecuentes cambeos de gobiernu ente 1946 y 1958, llegando cuasi a tener un Primer Ministru distintu cada añu.

Historia editar

Robert Schuman foi Presidente del Conseyu en 1947 como miembru del Mouvement Républicain Populaire (MRP), dempués ministru de finances, ministru de xusticia y ministru d'asuntos esteriores (1948-1952), cargu que lu llevó a ser el mayor negociador francés de los trataos roblaos ente'l final de la Segunda Guerra Mundial y el principiu de la Guerra Fría, (Conseyu d'Europa, OTAN, CECA, etc).

El 9 de mayu de 1950, Schuman dirixir a más de doscientos periodistes pa presentar una declaración preparada xunto a Jean Monnet, que ye consideráu como la primer propuesta oficial pa la construcción d'una Europa integrada y que se conoz a partir d'esa fecha como la Declaración Schuman.

Anque la Cuarta República tuvo marcada por un gran crecedera económicu y una sustancial meyora nel nivel de vida de la población, el réxime recuérdase sobremanera pola fracasada defensa de dos de les colonies franceses: Indochina y Arxelia. L'alternanza de primeros ministros asocedía amás ente líderes de bien distintos partíos, dende los radicales herederos de la Tercer República, hasta los exluchadores de la resistencia del MRP, inclusive entren al gobiernu socialistes de la SFIO y la UDSR, dedicándose estos grupos a emitir alternativamente votos de censura pa esaniciase del gobiernu ente sigo. L'ineficaz sistema siguió dende 1946 pero ensin muncho convencimientu la Primera Guerra d'Indochina hasta la so derrota decisiva en Dien Bien Phu en 1954, lo cual traxo un armisticiu robláu pol gobiernu de Pierre Mendès-France nel cual reconocíase de fechu la independencia total de Vietnam. El fracasu francés n'Indochina xeneró otru inmediatu cambéu de gobiernu cuando'l parllamentu francés emitió un votu de censura contra Mendès-France, aumentando la inestabilidá.

La rebelión n'Arxelia empezó pocu dempués de la independencia indochina. El gobiernu francés tuvo un ésitu inicial y consiguió controlala, pero los métodos de tortura utilizaos polos militares franceses y les fuercies de seguridá causaron un terrible escándalu al faese públicos na metrópolis. Los problemes d'inestabilidá ya ineficacia de la Cuarta República llegaron al so visu en 1958, cuando'l gobiernu en París suxurió de secute que quería axustar colos nacionalistes arxelinos pa llegar a un alcuerdu que terminara la rebelión, alternativa qu'ofendía fondamente a los Pieds-Noirs (franceses residentes n'Arxelia) y al propiu exércitu francés.

Na llamada Crisis de Mayu, dellos elementos derechiegos del exércitu, dirixíos pol Xeneral Jacques Massu tomaron el poder en Arxel y amenaciaron con un ataque de tropes paracaidistes sobre París sacantes que Charles de Gaulle, l'héroe de la Segunda Guerra Mundial, punxérase al mandu de la República.

La opinión popular nun amosaba simpatía masiva escontra De Gaulle pero tampoco allampaba enllargar una llegalidá republicana ineficiente; la clase política refugó tajantemente la esixencia de los golpistes d'Arxelia pero llueu se plegaron a los sos deseos ante'l sofitu del exércitu metropolitanu a De Gaulle y l'indiferencia mayoritaria de la población civil escontra la suerte de la Cuarta República. De Gaulle aceptó la invistidura de Xefe de gobiernu pero cola condición de que s'aprobara una nueva constitución que creara una poderosa presidencia. Una vegada más el parllamentu francés tuvo de vencer a esta presión, ante l'amenaza d'una rebelión militar masiva, y cuando se realizaron estos cambeos nació la Quinta República.

Primeros ministros editar

Primeros Ministros mientres la Cuarta República Francesa
Primer Ministru Empiezu Partíu
Paul Ramadier 22 de xineru de 1947 SFIO
Robert Schuman 24 de payares de 1947 MRP
André Marie 26 de xunetu de 1948 Radical
Robert Schuman 5 de setiembre de 1948 MRP
Henri Queuille 11 de setiembre de 1948 Radical
Georges Bidault 28 d'ochobre de 1949 MRP
Henri Queuille 2 de xunetu de 1950 Radical
René Pleven 12 de xunetu de 1950 UDSR
Henri Queuille 10 de marzu de 1951 Radical
René Pleven 11 d'agostu de 1951 UDSR
Edgar Faure 20 de xineru de 1952 Radical
Antoine Pinay 8 de marzu de 1952 CNIP
René Mayer 8 de xineru de 1953 Radical
Joseph Laniel 27 de xunu de 1953 CNIP
Pierre Mendès-France 18 de xunu de 1954 Radical
Edgar Faure 23 de febreru de 1955 Radical
Guy Mollet 31 de xineru de 1956 SFIO
Maurice Bourgès-Maunoury 12 de xunu de 1957 Radical
Félix Gaillard 6 de payares de 1957 Radical
Pierre Pflimlin 13 de mayu de 1958 MRP
Charles de Gaulle 1 de xunu de 1958 UNR

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar