Día Internacional escontra la Corrupción

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes decide que se proclame'l 9 d'avientu Día Internacional escontra la Corrupción

Día Internacional escontra la Corrupción
Periodu de celebración 9 d'avientu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]
Día Internacional escontra la Corrupción

Celebración editar

EL 31 d'ochobre de 2003, Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 58/4 "decide que, con cuenta d'aumentar la sensibilización respeuto de la corrupción, según del papel que puede desempeñar la Convención pa combatila y prevenila, proclámese'l 9 d'avientu Día Internacional escontra la Corrupción".[1]

Tema pa 2014: Ruempe la cadena de la corrupción
La corrupción ye un complexu fenómenu social, políticu y económicu, qu'afecta a tolos países. Por exemplu, socava les instituciones democrátiques al aburuyar los procesos eleutorales, malvar l'imperiu de la llei y crear atolladeros burocráticos, que la so única razón de ser ye la de solicitar sobornos. Tamién atrofia los cimientos del desenvolvimientu económicu, yá que desalienta la inversión estranxera direuta y a les pequeñes empreses nacionales resúlta-yos de cutiu imposible superar los gastos iniciales» riquíos pola corrupción.
El 31 d'ochobre de 2003, l'Asamblea Xeneral aprobó la Convención de les Naciones Xuníes contra la corrupción, qu'entró a valir n'avientu de 2005, y pidió al Secretariu Xeneral que designara a la Oficina de les Naciones Xuníes contra la Droga y el Delitu (UNODC) como la secretaría pa la Conferencia de los Estaos Partes de la Convención 58/4.
Pa crear conciencia contra esta llácara y espublizar el pervalible papel de la Convención a la de lluchar contra ella y prevenila, l'Asamblea tamién designó'l 9 d'avientu como Día Internacional escontra la Corrupción.

Sábese que nos países nos que se perciben altos niveles de corrupción, l'ingresu per cápita ye menor; la distribución del ingresu ye más inxusta; hai baxos niveles d'inversión estranxera y nacional, según baxos niveles de crecedera económica. El grau de desenvolvimientu d'un país ta rellacionáu negativamente colos niveles de perceición de la corrupción, polo que podemos dicir qu'ésta ye una de les carauterístiques del subdesarrollu.

La corrupción fai que se destinen recursos públicos a proyeutos nos qu'hai más probabilidaes de llograr un beneficiu personal, meyor conocíos como "elefantes blancos", a cuenta de les prioridaes del desenvolvimientu del conceyu, del estáu o del país. Estos "paquidermos" non solamente alloñen recursos de les necesidaes reales d'inversión, sinón que col enfotu d'arriquecimientu, los sos promotores suelen transgredir normes de seguridá y de proteición al ambiente, causando perdes adicionales pa la sociedá y pal ecosistema.

El relajamiento nes normes xurídiques promueve la corrupción, favorez el fraude, el fuximientu fiscal y la crecedera d'economíes informales. La corrupción tamién manca a los sistemes de procuración y impartición de xusticia y amenorga polo xeneral la calidá de los servicios públicos. La corrupción non solamente xenera más corrupción, sinón que promueve la impunidá y llinda la capacidá de los gobiernos pa combatila, creando un círculu viciosu que de nun detenese, puede crecer y volvese incontrolable.

Temes del Día Internacional escontra la Corrupción editar

Añu Tema
2014 Ruempe la cadena de la corrupción
2013 Cero corrupción - 100% Desarrollu
2012 Actúa dende güei contra la corrupción
2011 Actúa dende güei contra la corrupción
2010 "Corrupción - la to NUN cunta"
2009 "Corrupción - la to NUN cunta"
2008 "Corrupción - la to NUN cunta"
2007 "Corrupción - la to NUN cunta"
2006 "Tu puedes parar la corrupción"
2005 "Tu puedes parar la corrupción"
2004 "Cola corrupción, toos paguen"

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.

Congresu de les Naciones Xuníes sobre Prevención del Delitu y Xusticia Penal

Publicaciones n'inglés