Les Dances del lleón (舞獅, wǔshī) son una forma de baille tradicional de la cultura china practicaes por daquién qu'asonsaña los movimientos del lleón, carauterizáu d'esti animal de africa

Disfraz del Lleón de Sur Foshan shi 佛山獅 baillando na celebración del Añu Nuevu Chinu en Nueva York.

El vestuariu de lleón solía ser remanáu por un solu baillarín, pero rares vegaes podía dir moviendo y solmenando la cabeza y remanando los quexales y güeyos, polo que na actualidá ye remanáu por un par de baillarinos, formando unu d'ellos la cabeza y les pates delanteres, y l'otru el llombu y les pates traseres del animal. L'empléu d'un par de baillarinos ye vistu perfeccionáu nes esposiciones acrobátiques chines, colos dos baillarinos que formen un equipu que mueve al animal ente les plataformes elevaes móviles. Sicasí, la forma de danza que se ve con mayor frecuencia nes comunidaes chines d'ultramar, ye'l lleón sureñu, nel que los pasos aniciar nos movimientos del kung-fu, polo que se riquir que los danzarinos tengan una sólida postura de caballeru, que tienen de caltener mientres tola danza. El baille tradicionalmente ye acompañáu por un tambor, unu o dellos pares de platillos y un gong; los dueños de les cases o locales comerciales que la comparsa de danzarinos visita acostumen a quemar petardos, representando la próxima bona suerte. Nos díes del Añu Nuevu Llunar Chinu los prauticantes de les distintes escueles d'artes marciales de China salen a les cais a saludar coles sos dances a los vecinos, que reciben la visita del lleón asitiando na puerta de la so vivienda o establecimientu comercial un sobre coloráu con dineru nel so interior, acompañáu d'una llechuga. Ésta simboliza llarga vida y riqueza, bonos badagüeyos pal añu, yá que la so pronunciación cantonesa Sang Choy, tien un soníu bien similar a estes pallabres. La forma de presentar el donativo pa los danzarinos depende del grau de dificultá que'l donante deseyar imponer, y esto tien rellación direuta cola cantidá de dineru qu'ésti dona, yá que cuando los premios son mayores, les dificultaes tamién. Nel sur de China non yá báillase la danza del lleón, conocida en cantonés como Mou Si, sinón que tamién esisten les dances del Piyao y del Keilon.

Esisten distintos mitos sobre l'orixe de la Danza del lleón, pero nengunu d'ellos tien rexistros históricos reales. Acordies con una de les lleendes, hai enforma tiempu tras apaeció un lleón nun pueblu y causó grandes estroces a la población y a los animales domésticos. Un espertu peleador de kung-fu supo del lleón y llegó al pueblu col enfotu de matalo. Él lluchó sangrientamente col lleón en trés causes pero nun consiguió matalo. Poro, entrenó a dalgunos de los aldeanos en Kung-Fu col enfotu de matar al lleón. Unos meses más tarde, xubió colos aldeanos entrenaos y consiguieron acabar con él. Los aldeanos, col fin de festexar el trunfu del bien contra'l mal o de los homes contra'l lleón (Yin y yang) crearon esti baille popular, la Danza del lleón. Otra versión del orixe d'esti baille foi que'l rei de la Dinastía Qing, viera un lleón de baille n'unu de los sos suaños y ordenólu entós a los guardias del palaciu a baillar acordies con lo que viera nos sos suaños dempués de qu'él s'espertó.Una última versión del orixe d'esta danza, ye qu'un Nien aterraba a los residentes d'una villa, ellos pidiéron-y ayuda a un lleón pero l'animal foi ganáu nel intentu. Ante esta derrota, los habitantes construyeron un disfraz xigante de lleón, el Nien al velo, fuxó. A partir d'ende, realízase esta danza pa estornar a los malos espíritus y evitar la entrada de la mala fortuna. Amás non solo hai un tipu de danza del lleón, sinón qu'hai dos: Lleón del Norte y del Sur.Son les Dances Nortiza y Suriega estremaes no estético y nel conteníu. Mientres el Lleón del Norte usar en Circos y Feries como entretenimientu, el Lleón del Sur caltién un toque más Marcial y ye utilizáu pa rindir homenaxes en celebraciones importantes.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Pa más información: