Glen David Brin (6 d'ochobre de 1950Glendale) ye un científicu y escritor de ciencia ficción d'Estaos Xuníos ganador de los premios: Hugo, Locus, Campbell y Nébula de la ciencia ficción.

David Brin
Vida
Nacimientu Glendale6 d'ochobre de 1950[1] (73 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estudios
Estudios Institutu de Teunoloxía de California
Universidá de California en San Diego
(1978 - 1981) Philosophiæ doctor
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu astrónomu, astrofísicu, novelista, escritor, guionista, escritor de ciencia ficciónfísicu
Trabayos destacaos Marea estelar (es) Traducir
El cartero (es) Traducir
Tierra (es) Traducir
Premios
Xéneru artísticu ciencia ficción
IMDb nm0109432
davidbrin.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Glen David Brin, nació na ciudá de Glendale, California el 6 d'ochobre de 1950. A los 23 años (1973) graduar en Ciencies de l'Astronomía nel Institutu de Teunoloxía de California. Na Universidá de San Diego realizó una Maestría en Física Aplicada (1978) y un Doctoráu en Filosofía (1981). Tien la so residencia nel sur de California onde vive colos sos fíos. La so obra foi bastante prolífica; ye conocíu a nivel mundial sobremanera pola saga de les noveles sobre la La elevación de los pupilos.

Les sos obres editar

La elevación de los pupilos editar

La elevación de los pupilos ye una saga de noveles, que s'empecipió col títulu Navegante solar (1980) En dichu títulu presentábase un universu onde había una cultura intergaláutica basada en que races sapientes bien antigües alzaben de forma artificial a races non sapientes (pero nel estragal de la intelixencia) convirtiéndose estes nueves races nos "pupilos" de les antigües. Presenta un universu onde esta cadena de pupilu/tutor desenvolvióse a lo llargo d'eones. Al paecer, la Tierra ye una esceición, pos los humanos nun tienen tutor conocíu y aseguren habese eleváu a sigo mesmos, idea xulgada risible pola civilización galáctica. Lo que llibró a la humanidá de convertise en neñina d'otra especie más antigua foi que sieglos antes del contautu empezaren a alzar a los chimpancés y a los delfines, de cuenta que fueron aceptaos como una especie tutora.

Nesti contestu narra una espedición realizada dende la Tierra unos años dempués del primer contautu colos estraterrestres; pa esplorar la posibilidá de qu'esista una forma de vida y amás intelixente, na superficie del Sol.

Marea estelar editar

Más palantre escribe la novela Marea estelar (1983), onde la primer nave estelar tripulada por delfines, pupilos de los humanos, fai un descubrimientu que desencadena una crisis política, relixosa y militar qu'afecta a tola civilización.

Otres noveles editar

Darréu, dientro d'esta saga edítase The Uplift War (1987), onde de forma paralela a los sucesos acaecíos en Marea estelar y de resultes d'estos, una raza tutora invade una colonia humana compuesta por humanos y neo-chimpancés.

Van Tener que trascurrir 8 años hasta que Brin continua dicha saga con Petón brillosu (1995) onde xunto a La mariña del infinitu (1996) y Les llendes del cielu (1998) retoma la narración de les peripecies de la nave de neo-delfines Streaker y de un grupu de renegaos alienígenas nun mundu prohibíu Jijo Amás d'estos títulos darréu nun llibru recopilatorio de rellatos denomináu Horizontes alloñaos, esbilla los dos últimos capítulos conocíos d'esti universu, xunto con otros grandes autores, como un llibru homenaxe a los llectores de ciencia ficción. Tamién sacó más tarde una guía ilustrada sobre esti universu.

Otres noveles de Ficción editar

  • El carteru (1985, afecha na película The Postman) novela ambientada nel norte de los Estaos Xuníos d'América, que tres una guerra mundial (química, nuclear, bacteriolóxica...) y un iviernu nuclear narra la hestoria d'un home, sobreviviente del exércitu, que por cuenta de diversos acontecimientos empecipia una revolución ente los pocos sobrevivientes pa crear de nuevu un Estáu.
  • Tierra (1990). En forma d'alvertencia de lo que puede llegar a pasanos si siguimos cola nuesa manera de vida, Brin, narra la hestoria ambientada na tercer década del sieglu XXI, presentando un planeta superpobláu, en cantu de la fame, que sufre los primeros efeutos del calentamientu global (el monte del Amazones, ye cuasi una alcordanza, países como Bangladex o ciudaes como Venecia sumieron ente la crecida del mar, se deshiela Groenlandia) y cómo la civilización ta en cantu de colapsu tres la tercer guerra mundial contra Suiza y una nueva teunoloxía basada nel usu de furacos de viérbene pa llograr enerxía que queda fora de control.
  • Tiempos de gloria (1993).
  • Xente de folla (2002). Novela interesada que pola so factura recuerda a llibros como Blade Runner, amuesa un mundu onde la teunoloxía dexa a les persones realizar copies de sí mesmes temporales pa realizar ciertes xeres, esistiendo asina dos mundos, unu'l de los seres de carne auténticu, y el mundu de les copies, seres con vides programaes de dacuando solo unos díes, que como neurones, antes d'acabar les sos vides descarguen les sos alcordances nel ser humanu orixinal.

Los sos rellatos curtios fueron axuntaos en:

Otros de los bien conocíos trabayos de David Brin ye El trunfu de la Fundación (1999), desenvuelve'l llexendariu universu d'Isaac Asimov la Saga de la Fundación. Escribió'l guión pal videoxuegu Ecco el delfín: defensor del futuru.

Escribió una serie d'artículos de crítica sobre series de ciencia ficción y fantástica, incluyendo Star Wars, y El señor de los aniellos. En Star Wars Brin centrar no que llamó l'axenda de George Lucas, describiendo como él vio les bases del universu de Star Wars como fondamente antidemocrátiques. Esti ensayu inspiró un llibru en forma d'alderique: Star Wars el xuiciu que s'enfrentó en manera "defensa vs enxuiciamientu" al testimoniu, que toma una docena de políticos y filosóficos y narraciones, los cargos contra l'universu de Star Wars. Brin tamién criticó The Lord of the Rings al señor de los aniellos, la so devoción incondicional a una tradicional estructura social elitista, la so descripción positiva de la masacre de les fuercies opuestes, y la so romántica visión del mundu escontra'l pasáu.

Ensayos editar

  • La Sociedá Tresparente: ¿La teunoloxía oblíganos a escoyer ente privacidá y llibertá? (1998) ISBN 0-7382-0144-8 - ganó'l Premiu Llibertá de Discursu de l'Asociación Americana de Biblioteques
  • Star Wars nel banquín: Ciencia Ficción y Fantasía Alderica, Escritores del Cine de Ciencia Ficción más populares de tolos tiempos (2006) ISBN 1-932100-89-X
  • Dellos trabayos científicos fueron llanzaos nos años trescurríos dende'l so trabayu de doctoráu y posdoctorado en física espacial, los estudios cometarios óptica, y la nave de diseñu pal California Institute Space.

Brin consulta y fala d'una amplia variedá de grupos comenenciudos nel futuru, que van dende les axencies del Departamentu de Defensa y la CIA pa Procter & Gamble, SAP, Google y otres grandes corporaciones. Tamién foi un participante nos discutinios na Mesa Redonda de Filantropía y otros grupos que busquen la solución innovadora de la solución de los enfoques.

Premios editar

Premios
Añu Novela Premiu
1983 Marea estelar
1984 Marea estelar
1986 El carteru
1988 The Uplift War

Referencies editar

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0109432. Data de consulta: 13 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. URL de la referencia: https://nebulas.sfwa.org/nominees/david-brin/.
  4. URL de la referencia: https://www.comic-con.org/awards/inkpot. Data de consulta: 28 xunetu 2021.

Enllaces esternos editar