Dibuxu animáu

(Redirixío dende Dibuxos animaos)

Un dibuxu animáu (Conocíu como caricatura o dibujitos en zones de Hispanoamérica, monito animáu (Chile), comiquitas (Venezuela), muñequitos (Colombia) o col anglicismu cartoon) ye una categoría dientro de les obres d'animación que se refier a aquelles secuencies visuales realizaes en dos dimensiones. Consígense dibuxando secuencialmente cada fotograma que componen a les obres, xenerando una secuencia y representación d'imáxenes en movimientu. Ye la téunica d'animación más antigua y conocida, denomada como animación 2D, animación tradicional o animación clásica. Estremar de la Gráficos 3D por ordenador animación en 3D principalmente pola forma de producción.

Dibuxu animáu
animated film by fabrication method (en) Traducir
película de animación (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Videu sobre'l dibuxu animáu
How Animated Cartoons Are Made (1919) (n'inglés)

Tamién s'utiliza pa denominar a les películes que tán feches para Televisión, igualmente esíbense como llargumetraxes nos cines, hasta que se ven munches vegaes en pantalles d'Ordenador, distribuyíes per Internet.

Los dibuxos animaos, encaxaos dientro de l'animación clásica, recoyeríen l'animación total (cuadru a cuadru), por fases y por tresparencies, anque popularmente el términu tamién recueye téuniques d'animación de stopmotion y similares. El primer llargumetraxe d'animación, L'Apóstol, atribúyese-y al cariturista arxentín Quirino Cristiani, por aciu la téunica de retayos, encaxando más nel stopmotion, un caballu.

El procesu de l'animación tradicional editar

Storyboard editar

Pa filmar o producir una película, ye necesariu tener una guía pa tener en cuenta lo que se debe y nun se debe faer mientres el trabayu. Esta guía ye'l storyboard, un desglose gráficu de lo que va ser la película o videu final pero dibuxáu y coles anotaciones necesaries pa cada escena que se filme o grabe.

El storyboard sirve de prueba o conceutu y constitúyese d'imáxenes y testos, similar a una tira risible xigante. Los dibuxos son fechos a mano alzada y de forma rápida, como apuntes, porque los cuadros son munchos.

El storyboard facilita y dexa al equipu d'animación planiar l'acción de los personaxes, allugaos según la composición que ta señalada nesta pieza de mano. Tamién asisten a tol equipu que participa de la filmación, como los artistes que pinten los fondos, quien resuelven qué pintar y n'ónde dexar espacios por que se asitien los personaxes.

Los artistes de storyboard axúntense regularmente col direutor, y el so trabayu puede pasar por socesives correiciones, hasta que se-yos aprueba la versión final.

En publicidá, los storyboards sirven por que'l veceru apruebe un anunciu antes de filmalo. Esti compendiu de dibuxos y notes trabayar col equipu que filmará l'anunciu, la producción y el creativu, quien concibió la idea. El día de la filmación sirve de guía al direutor pa faer tomar y a los actores (si hai) pa faer el so trabayu. A diferencia del storyboard pa guiones cinematográficos, estos storyboards son más detallaos y curioso coloriaos. Esto fai namái con fines de presentación pal veceru.

Animatic editar

 
Exemplu de cómo ocho imáxenes, superponiéndose en llazu zarráu y repitiéndose una y otra vez, dan llugar a un dibuxu animáu.

Nos empiezos de l'animación foi llamáu Leica reel por cuenta de que la lente que s'usaba pa esti fin yera de la firma alemana Leica. El animatic o previsualización realízase primero que'l verdaderu procesu de rodaxe empiece. Un animatic ye una pieza audiovisual, na que s'axunten les imáxenes del storyboard cola pista d'audiu preliminar, de manera sincronizada. La reproducción d'esta especie d'esbozu de la pieza final sirve al equipu p'atopar fallos na duración o composición de les escenes y nel guión. vuelve correxise'l storyboard o a grabar l'audiu, si ye necesariu, pa crear un nuevu animatic. Les socesives revisiones del animatic eviten tener qu'editar les escenes más tarde, cuando yá tean rodaes, y que se realice trabayu de más, daqué bien costosu na animación o nel rodaxe final.

Diseñu y timing editar

Una vegada aprobáu'l animatic, únviense los storyboards a los departamentos de diseñu. Ellí los diseñadores de personaxes preparen fueyes de modelos (model sheets) pa cada unu de los personaxes más importantes, y pa los demás elementos visuales del filme. Estes fueyes documentan l'apariencia de cada personaxe dende una variedá d'ángulos de vista, y les sos poses más comunes, por que los distintos artistes qu'intervienen nel proyeutu trabayen de manera consistente. Delles vegaes realícense inclusive pequeñes escultures o maquetes pa que l'animador vea al personaxe en trés dimensiones. Coles mesmes, los artistes de fondos realicen un trabayu similar colos distintos escenarios, y los direutores d'arte y los estilistes de color determinen l'estilu del dibuxu y los esquemes de colores a emplegar.

En paralelu al diseñu, el direutor de timing, que de cutiu puede ser el direutor xeneral, determina esautamente qué poses, dibuxos y movimientos de los llabios van precisar pa cada cuadru. Créase una fueya d'esposición (exposure sheet o X-sheet, pa embrivir), que ye una tabla que contién un desglose de l'acción, el diálogu y el soníu, pa cada cuadru de l'animación, y sirve como guía a los animadores. Si amás el filme tien una fuerte base musical, créase tamién una chigre sheet, que ye otra fueya de formatu tabular qu'amuesa la rellación ente l'acción en pantalla, el diálogu y les notes musicales.

Layout editar

La etapa de layout empieza una vegada que'l diseñu completóse. Esti procesu ye análogu a la división en planos d'una película filmada de la realidá. Ye equí cuando los artistes de layout de fondos determinen l'ángulu y la posición de la imaxinaria cámara, d'ónde provién la lluz y cómo se proyeuten les solombres. Los artistes de layout de personaxes determinen les principales poses que van tener los personaxes en cada escena, y de caúna van faer un dibuxu.

Los dibuxos de layout se esparcen sobre'l animatic, emplegando la X-sheet como guía.

Animación editar

Nel procesu d'animación tradicional, empieza dibuxándose en fueyes de papel, furáu pa encaxar nes barres de los sos escritorios (peg bars), de cutiu utilizando llapiceros de color. Un animador de bona categoría dibuxa los cuadros clave d'una escena, emplegando los layouts como guía. Dibuxa los cuadros abondos pa describir l'acción.

La duración tener en cuenta enforma por estos primeros animadores; cada cuadru tien que coincidir esautamente cola pista de soníu nel momentu que apaez; d'otra forma, notaríase una discrepancia ente lo que se ve y lo que s'oi, que puede ser una distracción pa l'audiencia. Por casu, nes grandes producciones, faise un gran esfuerciu en faer coincidir el diálogu cola boca de los personaxes que lu executen.

L'animador primariu (llamáu key animator o lead animator) prepara entós una prueba a llápiz (pencil test), que ye una versión preliminar de la escena animada. Cada cuadru clave fotográfiase o escania y sincronizar cola pista d'audiu preliminar. Se previsualiza asina l'animación completa, y l'animador puede ameyorala antes de pasala a los asistentes d'animación, quien añeden el detalle y completen los cuadros entemedios ente clave y clave. El trabayu de los asistentes d'animación revísase, vuelve faese una prueba a llápiz, vuelve correxise, hasta que pasa nuevamente a manes del animador líder, quien lo aprueba xunto col direutor. Nel mundu de l'animación hai personaxes que lleguen a destacar unos más qu'otros; pola fama que se-y da per parte del estudiu que lu dirixe y el consumu xeneráu polos sos fans. D'alcuerdu a un ranking que se realizó los personaxes animaos más famosos son: Mickey Mouse, Bugs Bunny, Scobby Doo, Goku, Pokémon, los Simpson, la pantera rosa, ente otros.

Películes de dibuxos animaos editar

L'animación ye la téunica que s'emplega pa realizar películes de dibuxos animaos. Una persona llamada animador dibuxa les imáxenes claves qu'amuesen les partes principales de l'acción,ya indica el númberu de viñetes necesaries p'amosar en cada fase de movimientos ente una imaxe clave y la siguiente. Pa llograr un movimientu d'un segundu precísense 24 viñetes que realicen diversos dibuxantes llamaos intermediarios.La mayor parte de los fondos dibuxar por separáu y los dibuxos individuales qu'amuesen en movimientu pondrán sobre'l llugar fayadizu del fondu fotografiar pa formar la película. A lo último, la película proyeutar a 24 viñetes per segundu pa provocar la sensación de movimientu continuu. Anguaño, los animadores pueden utilizar ordenadores p'acelerar el procesu de dibuxu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar