Diego Manuel Béjar

escritor español

Diego Manuel Béjar (1973) ye un entamador altamente rellacionáu con Internet y la cultura LGTB, creador del portal Chueca.com. Anguaño ye direutor de Looping Media, empresa responsable de les redes sociales UniversoGay.com y Geomundos.com, l'espaciu cultural La salita de les lletres y los sellos editoriales Stonewall (especializada en lliteratura LGTB) y Chute. Na so faceta d'escritor, publicó rellatos en distintes antoloxíes y una novela. Ta consideráu como unu de Los 100 gais del añu 2000 (revista Zero, 2001) y unu de los 25 gais con más poder.[2]

Diego Manuel Béjar
Vida
Nacimientu 1973[1] (50/51 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritorempresariu
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Nació n'Asturies en 1973, morando principalmente en Xixón, onde amás de desenvolver la so afición pola informática y conocer Internet interesar pol mundu de la comunicación, participando dende moza en proyeutos de prensa, radio, televisión ya inclusive una pequeña incursión nel mundu del cine como guionista y direutor de Susan, curtiumetraxe que sería estrenáu (fora de concursu) nel Festival Internacional de Cine de Xixón en 1996. Como programador desenvolvió delles aplicaciones de dominiu públicu, especialmente videoxuegos.

Afincar en Madrid en 1997, una selmana dempués de cumplir los 24 años, onde primero trabayó nun provisor d'Internet local y darréu, como analista/programador y al traviés d'una consultora, na Direición Xeneral d'Informática Presupuestaria del Ministeriu de Facienda. Estos trabayos yeren compaxinaos con múltiples collaboraciones en revistes, trabayos como asesor de la Cámara d'Inventores y col desenvolvimientu, dende un ordenador allugáu nel so cuartu, del so propiu proyeutu de rede de portales que sería conocíu como The Plaf! Company. Ente estos portales, que la so xestación empecipiar cuando inda vivía n'Asturies, acabó destacando especialmente Chueca.com[3] como'l primer portal gai n'español, teniendo cierta repercusión nel añu 1999 la creación de la so propia axencia de noticies y canal de radio online, según darréu una canal de televisión online. The Plaf! Company, que tamién cuntaba con otros portales como Danzadera (el primer redireccionador de web n'español), Hispachat (rede de chat) y GenteHispana (el portal de contactos gratuitos más popular nel so momentu), foi adquirida nel añu 2000 por Ya.com.

Anguaño ye Direutor Xeneral en Looping Media S.L., de la que ye sociu mayoritariu. Looping Media xestiona les redes sociales Geomundos.com y UniversoGay.com, según les editoriales Stonewall, especializada en lliteratura LGTB, y Chute. Tamién foi fundador de les empreses de publicidá Geomail S.L. (dedicada a permission marketing con microsegmentación, con 900.000 usuarios rexistraos) y Geopromos S.L. (publicidá online basada en resultaos por aciu afiliación), formando parte de la xestión de les mesmes.

Geomundos.com ye un portal d'ociu onde los usuarios pueden crease un perfil y chatear cola so propia semeya, consiguir accesu a internet gratis, publicar anuncios por pallabres y el so propiu blogue con galeríes de semeyes y direutoriu de miembros, descargar aplicaciones gratuites, xugar online, unviar postales... N'ochobre de 2006 llanzó una plataforma de fidelización por puntos, conocida como puntos Geomundos,[4] cuntando nuna primer fase con más de 50 formes de ganar puntos, incluyendo marques piqueres del sector, que pueden trocase nun catálogu con más de 100 regalos distintos. Un añu más tarde los puntos Geomundos partieren más de 2.500 regalos.

En payares de 2007 llanza'l portal UniversoGay.com,[5] empobináu al públicu LGTB de fala hispana. Esti proyeutu consiste nuna rede social basada en chat, contactos, foros y blogues interconectaos ente sigo por un únicu sistema de perfiles con semeyes, axenda y mensaxería interna. D'esta manera, dende chat, foros y contactos puedes alcontrar perfiles d'usuarios, dende los perfiles ves si l'usuariu ta conectáu al chat y los sos blogues. UniversoGay tamién fai un enfoque importante nos conteníos, onde un equipu propiu de periodistes y collaboradores, incluyendo destacaes personalidaes del mundu de la cultura y l'ociu, faen un trabayu importante tanto a nivel informativu (plural, críticu y reivindicativu) como a nivel d'ociu y entretenimientu (cine, música, teatru, llibros...), incluyendo reportaxes y entrevistes. Antes de llegar al primer añu de vida, el portal yá se consolidó como'l segundu mayor portal de conteníu editorial (non sexual) de temática gai n'Español, dándose la paradoxa de que'l líder actual ye Chueca.com, creáu por él mesmu en 1.997 y vendíu años dempués a Ya.com. En 2011, cuando Universu Gai cunta con más d'un millón de visites mensuales, llánzase una versión móvil que, sol eslogan de "Equí y agora", dexa a los usuarios alcontrar perfiles, locales y eventos que s'atopen cerca del so allugamientu personal.

N'ochobre de 2009 abre al públicu'l chigre Enguedeyo,[6] empobináu a un públicu absolutamente mistu pretendiendo dar cabida a tou tipu de xente al marxe d'estereotipos y poses, retomando l'espíritu de diversión y de fiesta de los años 80. Llíu pasa a convertise na representación física d'Universu Gai, siendo llugar d'alcuentru de munchos de los sos collaboradores, según escritores, actores, músicos... Ente los sos eventos figuren proyeiciones de curtios y entregues de premios lliterarios. El chigre cierra un añu más tarde, en plenu apoxéu, nun clima marcáu pol acoso policial a establecimientos de Chueca, sumiendo coles mesmes que dellos locales míticos como La Troje y BAires. Ensin sabelo nesi momentu, esti chigre y la so combinación d'ociu y cultura sería'l xerme d'otru proyeutu: la editorial Stonewall. Anguaño Llíu ye una fiesta itinerante.

En 2011 anuncia la creación del so propiu sellu editorial: Stonewall.[7] Trátase d'una editorial empobinada a cultura LGTB na que prima'l conteníu sobre valores económicos, de manera que nun se garantiza una frecuencia de publicación de llibros, pero sí la calidá de los que se publicar. Los trés primeros llibros apaecen nes llibreríes mientres el mes de setiembre. La editorial tamién cunta con distribución n'Arxentina, Méxicu, Colombia y Estaos Xuníos, ente otros países.

Un añu más tarde anuncia la creación del sellu editorial Chute,[8] sol eslogan "llibros atrevíos pa llectores inquietos". De temática xeneral y buscando el nichu alternativu a la "lliteratura de consumu", el primer llibru salió a la venta en marzu de 2013.

A finales de 2013 abre La salita de les lletres,[9] un pequeñu espaciu cultural nel céntricu Barriu de les Lletres de Madrid, empobináu a tou tipu d'actividaes culturales: presentaciones, talleres, cursos, microteatro...

Como escritor, publicó dos talos rellatos nes antoloxíes Nocturnabilia (ed. Stonewall, 2012) y Tiempu al tiempu (ed. Stonewall, 2013), según la novela Cómo seducir a un hetero (ed. Stonewall, 2014).[10]

En 2016 crea la compañía de teatru Esa Xente,[11] cola qu'estrena delles obres de teatru nes qu'exerz tantu d'autor como de direutor, toes d'estilu risible. Ente elles Cómo seducir a un hetero, el monólogu, que tuvo segunda temporada en 2017 (ocho meses en cartel) y pieces de microteatro como La negociación.

Amás d'apaecer en diversos medios de comunicación a cuenta de la so actividá empresarial y el so compromisu colos derechos humanos, especialmente no relativo al activismu LGTB, cuenta col honor de ser consideráu unu de Los 100 gais del añu 2000 (revista Zero, 2001) y unu de los 25 gais con más poder (diariu El Mundo, 2006 y 2009). Tamién foi nomáu a los premios TECNET pola so trayeutoria profesional (Grupu Allegría Comunicación, 2003) y participó como ponente en dellos eventos, siempres rellacionaos con internet, medios de comunicación y activismu LGTB, incluyendo foros de FITUR LGTB y l'Universidá Complutense.

Referencies editar

Enllaces esternos editar