Édith Lucie Bongo Ondimba (10 de marzu de 1964Brazzaville – 14 de marzu de 2009Rabat) foi una médica, y la Primer Dama de Gabón como la muyer de Presidente Omar Bongo de 1990 a 2009.

Edith Lucie Bongo
Vida
Nacimientu Brazzaville10 de marzu de 1964
Nacionalidá Bandera de Gabón Gabón
Bandera d'El Congu El Congu [1]
Muerte Rabat14 de marzu de 2009[2] (45 años)
Causa de la muerte cáncanu
Familia
Padre Denis Sassou-Nguesso
Casada con Omar Bongo
Hermanos/es Denis-Christel Sassou Nguesso (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu médica
Creencies
Relixón islam
Partíu políticu Partido Democrático Gabonés (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Fía del Presidente de Congo Denis Sassou Nguesso, el so matrimoniu col presidente Bongo foi en 1990, dizse que políticamente un exemplu de cooperación ente los dos países según Reuters.[3]

Édith Bongo yera médica, especializada en pediatría, con estudios en sida/VIH como focu principal. Ayudó a crear un foru pa primeres dames pa lluchar contra sida y fundó asociaciones pa persones y neños vulnerables con incapacidaes.

En 2009, foi hospitalizada en Rabat, Marruecos. Y el 14 de marzu de 2009, finó nel hospital, cuatro díes dempués del so 45º cumpleaños. La declaración qu'anunció'l so decesu nun especificaba la causa de muerte o la naturaleza de la so enfermedá. Nun apaeciera en públicu alredor trés años precedentes a la so muerte.[3] Dempués del funeral estatal en Libreville, Gabón, los sos restos llevar a Edu, el pueblu natal del so padre en Congo del norte pa un tradicional Mbochi entierru tribal nel campusantu familiar ellí'l 20 de marzu de 2009. L'entierru, nacionalmente televisáu en Gabón y Congo, foi asistíu polos Presidentes Bongo, Sassou Nguesso, y polos presidentes de Benín, República Centroafricana, República Democrática de Congo, Togu y Guinea Ecuatoriales.

Siguiendo la so muerte, anunciar na Tv gabonesa el 6 de mayu de 2009 que Omar Bongo temporalmente "suspendía les sos actividaes" como Presidente pa "recuperar fuercia y restu". L'anunciu acentuó que Bongo fuera fondamente afeutáu pola enfermedá y muerte de la so muyer. El Pte. Bongo morrió un mes más tarde el 8 de xunu de 2009, tres meses dempués de la muerte de Edith, nuna clínica en Barcelona, España.[4]

Referencies editar

Enllaces esternos editar