El Campo de Peñaranda

El Campu de Peñaranda ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Intégrase dientro de la contorna de la Tierra de Peñaranda. Pertenez al partíu xudicial de Peñaranda.[3]

El Campo de Peñaranda
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de El Campo de Peñaranda (es) Traducir Luis Pinto Rodero
Nome oficial Campo de Peñaranda, El (es)[1]
Códigu postal 37317
Xeografía
Coordenaes 40°59′01″N 5°15′00″W / 40.983611111111°N 5.25°O / 40.983611111111; -5.25
El Campo de Peñaranda alcuéntrase n'España
El Campo de Peñaranda
El Campo de Peñaranda
El Campo de Peñaranda (España)
Superficie 45.2 km²
Altitú 838 m[2]
Demografía
Población 263 hab. (2023)
- 153 homes (2019)

- 108 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 5,82 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
elcampodepenaranda.es.tl
Cambiar los datos en Wikidata

El so términu municipal ta formáu pola llocalidá d'El Campu de Peñaranda y polos despoblados de Aldeayuste y Riolobos, ocupa una superficie total de 45,20 km² y según los datos demográficos recoyíos pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 271 habitantes.

Historia editar

La so fundación remontar a la repoblación efectuada polos reis de Lleón na Edá Media, quedando integráu nel cuartu de Villoria, dientro de la xurisdicción de Salamanca y el Reinu de Lleón, denominándose entós a cencielles El Campo.[4] Cola creación de les actuales provincies en 1833, El Campo quedó encuadráu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa, formando parte del partíu de Peñaranda de Bracamonte,[5] llocalidá de la que coyó'l so apellíu pa nun confundise con otres llocalidaes de la provincia como El Campu de Ledesma.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica d'El Campo de Peñaranda ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Nucleos de población editar

El conceyu estremar en dellos nucleos de población, que teníen la siguiente población en 2015 según l'INE.[6]

Nucleu de población Población
El Campu de Peñaranda 278
Riolobos 0
Aldeayuste 0

Monumentos y llugares d'interés editar

Ilesia parroquial de La nuesa Señora de l'Asunción editar

Na plaza, güei pavimentada, álzase la ilesia, dedicada a l'Asunción de La nuesa Señora, que la da prestancia y centralidad. Pol so altor y sobremanera pola so torre sobresal y puede acolumbrase dende tola contorna.

L'esterior ye de lladriyu, construcción típica d'estes tierres. Son interesantes los dos portaes, bien bella la empobinada escontra'l norte, güei por cierto ensin usu, y en parte cubierta pola Capiya de l'Anunciación, construyida nel sieglu XVIII, toa ella de piedra arenisca. Tien muncho más interés el so interior qu'oldea cola cencellez esterior.

Resuelve l'espaciu interior en tres naves separaes por arcos carpaneles y columnes renacentistes con fuste acanaláu y nel terciu baxu rellenu de medios caños. Los capiteles con volutes y tema floral nos cuatro ángulos. Paez que foi realizada por Martín Navarro ente 1560 y 1570.

La torre y la sacristía fueron construyíes por Juan Burgueño a finales del mesmu sieglu XVI (1594). Destaquen en dambes cornises con modillones escaleriformes que dan cierta gracia y ruempen la monotonía.

L'interior de la ilesia ta cubiertu por bóvedes de lunetas y arestes.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/campo-de-penaranda-el-id37077.
  3. Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro d'Estudios Salmantinos: contornes históricu y actual_de_l.html?id=wZQtAQAAIAAJ Les contornes históricu y actual de la provincia de Salamanca (en castellanu), páx. 157. Consultáu'l 9 de payares de 2011. «Al mio pensar la Tierra de Peñaranda entiende los siguientes términos municipales: Peñaranda, Cantaracillo, Aldeaseca de la Frontera, Paradinas de San Juan, Rágama, Zorita de la Frontera, El Campu de Peñaranda, Villar de Gallimazo, Ventosa del ríu Almar, Alconada, Nava de Sotrobal, Bóveda del ríu Almar, Mancera de Abajo, Macotera y quiciabes, Santiago de la Puebla, Salmoral y Malpartida, que tán a caballu ente la Tierra de Peñarada y la Tierra d'Alba; ente que al mio paecer, Tordillos y Alaraz pertenecen de llenu a la Tierra d'Alba, a pesar de la so adscripción al partíu xudicial de Peñaranda, fechu alministrativamente recién pero que puede influyir enforma na conciencia de los habitantes d'estos pueblos, que formaron parte, hasta 1833, de la Tierra, del Ducáu y del partíu d'Alba»
  4. Mínguez, José María (Coord.) (1997). Historia de Salamanca. II Edá Media. Salamanca: Centru d'Estudios Salmantinos. Páx. 267
  5. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  6. Institutu Nacional d'Estadística. «Nomenclátor: Población del Padrón Continuo por Unidad Poblacional». Consultáu'l 23 de xineru de 2016.

Enllaces esternos editar