Entrala ye un conceyu de la provincia de Zamora,[3] na comunidá autónoma de Castiella y Lleón, España.

Entrala
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Entrala (es) Traducir Fernando Gomez Segurado
Nome oficial Entrala (es)[1]
Códigu postal 49721
Xeografía
Coordenaes 41°25′52″N 5°45′17″W / 41.4312°N 5.7547°O / 41.4312; -5.7547
Entrala alcuéntrase n'España
Entrala
Entrala
Entrala (España)
Superficie 10 km²
Altitú 699 m[2]
Llenda con Morales del Vino, El Perdigón y Zamora
Demografía
Población 138 hab. (2023)
- 85 homes (2019)

- 71 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 13,8 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Llocalización editar

Ta allugáu sobre un ribazu qu'apodera'l valle del Duero, nun terrén apoderáu por magres y cantares que dexaron el cultivu de los tradicionales viñeos d'esta Tierra del Vinu.

Forma parte de la contorna de la Tierra del Vinu, llindando'l so términu municipal al norte con Zamora, al sur con El Perdigón, al este con Morales del Vino y al oeste con Tardobispo. Aportar pola ZA-305, popularmente conocida como la Calzada de Peñausende.

Topónimu editar

El nome del pueblu provién posiblemente de ser la entrada a Zamora, l'últimu pueblu pol que se pasa na Vía de la Plata antes de llegar a la capital.

Historia editar

Mientres la Edá Media la llocalidá quedó integrada nel Reinu de Lleón, siendo repoblada polos sos monarques.

Darréu, na Edá Moderna, Entrala formó parte del Partíu del Vinu de la provincia de Zamora, tal que reflexaba en 1773 Tomás López en Mapa de la Provincia de Zamora.

Asina, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá caltener na provincia zamorana, dientro de la Rexón Lleonesa,[4] integrándose en 1834 nel Partíu Xudicial de Zamora.[5]

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica d'Entrala ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Patrimoniu editar

Al pie de la carretera de San Marcial, na plaza, atópase la ilesia, que puede considerase como la edificación más notable del pueblu.

La Ilesia Parroquial de La nuesa Señora de l'Asunción sospriende por "coqueta" nel sentíu de que ye de construcción recién, anque suple esa falta d'historia con materiales y diseñu bien acorde a la redolada. El Retablu mayor ye del XVIII, y conformar un Cristu flanqueado de les imáxenes de San Joaquín y Santa Ana. Nel altar llateral derechu atopamos a San Antonio de Padua y San Antonio Abá del XVIII, y nel llateral esquierdu a Santa Águeda y Santa Bárbara.[6]

Al pie de la ilesia, atópase una cruz de granitu de bella factura del sieglu XVI aproximao.

L'Arquiteutura rural caltener en dellos puntos concretos del pueblu onde guapes cases antigües conviven con xalés de nueva construcción, ya inclusive con edificios d'orixinal decoración esterna. Coles mesmes, como en tolos pueblos de la zona, la so carauterística común son les numberoses bodegues, delles públiques.[6]

Gastronomía editar

Como elementu estrella de la gastronomía llocal hai que señalar el tradicional cocíu, al que se suman platos específicos como'l bacaláu con pataques y los guisos derivaos de los productos de matanza.

Fiestes editar

Les fiestes patronales celebrar a mediaos d'agostu, en redol a la Festividá de L'Asunción de La Virxe, con un programa variáu qu'inclúi actividaes deportives, conciertos y espectáculos musicales, ritos relixosos y alcuentros gastronómicos populares.

Coles mesmes, el Domingu de Pascua ye otra fecha relevante pa los munícipes, que celebren una procesión y un baille-orquesta en sesión diurna.

Referencies editar

Enllaces esternos editar