Entrevista de Montoire

La Entrevista de Montoire foi un alcuentru realizáu'l 24 d'ochobre de 1940 ente'l mariscal francés Philippe Pétain y el dictador alemán Adolf Hitler mientres la Segunda Guerra Mundial na estación de tren de Montoire-sur-le-Loir, llocalidá francesa asitiada nel departamentu de Loir-et-Cher.

L'alcuentru fuera preparáu pol ministru francés d'Asuntos Esteriores y xefe de gobiernu de la Francia de Vichy, Pierre Laval, y l'embaxador alemán en Vichy, Otto Abetz, en coordinación con Hitler y el ministru alemán d'Asuntos Esteriores, Joachim von Ribbentrop, pa sentar les bases de les rellaciones futures ente'l Tercer Reich y la Francia de Vichy. El día anterior, 23 d'ochobre, Hitler celebrara la Entrevista d'Hendaya col dictador español Francisco Franco, y proyeutóse que, aprovechando la rede ferroviaria ente Hendaya que pasaba per Montoire-sur-le-Loir, nesa llocalidá podríen axuntase Hitler y Pétain.

Eleición del llugar editar

La estación de tren de Montoire-sur-le-Loir foi escoyida por cuenta de la so cercanía cola llinia ferroviaria principal París-Burdeos-Hendaya, amás de qu'a cuatro quilómetros de la estación topaba'l túnel ferroviariu Saint-Rimay, aptu pa guarecer el tren oficial de Hitler en casu d'ataque aereu. Depués de la entrevista, reforzóse'l túnel con planches de cementu pa tresformalo en cuartel de campaña de Hitler, unu de los cuasi venti recintos similares edificaos n'Alemaña y na Europa ocupada polos nazis, pero'l túnel de Saint-Rimay enxamás foi utilizáu por Hitler.

Entrevista y resultaos editar

 
Apertón de manes ente Philippe Pétain y Adolf Hitler el 24 d'ochobre de 1940 en Montoire. Al centru l'intérprete de Hitler, Schmidt, al estremu derechu von Ribbentrop.

Al llegar Hitler cola delegación alemana, foi recibíu nel andén de la estación pol mariscal Pétain, saludándose dambos líderes con un apertón de manes. De momentu pasaron dambos al vagón personal de Hitler, onde se realizó la entrevista, ensin que se caltuvieren rexistros escritos d'ella.

La entrevista realizar con traductores oficiales, col solu intercambiu de pallabres ente Pétain y Hitler. Anque nun se caltuvieron rexistros escritos de la conversación, los testimonios posteriores de Pétain amosaron que'l mariscal francés aceptara "dientro del honor... entrar nel camín de la collaboración" cola Alemaña nazi. En tantu tres l'armisticiu francu-alemán de xunu de 1940 yá s'instalara una "comisión conxunta" francu-alemana p'aldericar la solución de cuestiones polítiques y económiques tres el fin de les hostilidaes, Hitler aportunó en que fora dicha «comisión d'armisticiu» la canal pol cual tresmítanse les solicitúes franceses al Gobiernu alemán, evitando comunicaciones o pidimientos por aciu l'embaxador Abetz.

En tal sentíu, Hitler nun ufiertó concesión concreta dalguna a Pétain y el vieyu mariscal francés tampoco llogró impresionar al Führer cola so fama de veteranu de la Primer Guerra Mundial y vencedor de Verdún. Magar Pétain manifestara'l so presto por un "alcuentru ente soldaos", yá en Montoire abstener de pallabres amistoses escontra'l Tercer Reich y amosó que la intransixencia hitleriana torgaba una normalización de les rellaciones francu-xermanes.

Según el testimoniu verbal del traductor alemán de Hitler, Paul-Otto Schmidt, Pétain ufiertó'l sofitu de la Francia de Vichy p'acciones militares de la Exa contra'l Reinu Xuníu, pero esta ufierta nun recibió entusiasmu dalgunu per parte de Hitler. El dictador alemán aceptaba sicasí les ufiertes franceses d'aumentar el grau de collaboración no político y económico; en virtú d'ello, la Francia de Vichy apurrió a Alemaña les reserves d'oru de Bélxica que se topaben curiaes nel África Occidental Francesa.

En cuenta de esta entrega, Hitler aceptó lliberar dellos cientos d'oficiales franceses prisioneros por que guarnieren la colonia francesa africana del Chad contra incursiones britániques, anque ensin afitar fecha pa ello. Pétain llegara a Montoire con un conxuntu de pidíos bastante concretos y que yeren base de la propaganda de la Francia de Vichy escontra la so población: la lliberación de delles decenes de miles de prisioneros de guerra franceses (mayormente reclutes entá reteníos n'Alemaña pa trabayos forzaos), faer más fluyíu'l tránsitu de persones y bienes pola "llinia de demarcación" (la "frontera interna" impuesta pola Wehrmacht ente la Francia de Vichy y la Francia ocupada dende xunetu de 1940), según dexar la reinstalación del Gobiernu francés en Versalles si ye que non en París. Toos estos pidíos fueron rápido refugaos por Hitler. Asina, Pétain terminó la entrevista ensin resultaos práutiques qu'ufiertar a Francia, polo cual la resultancia final faltó enforma d'un trunfu diplomáticu francés anque sirvió p'acreditar la severidá que l'Alemaña nazi amosaría escontra los franceses.

La única concesión concreta de los alemanes foi devolver a Francia los restos del Duque de Reichstadt, el fíu de Napoleón Bonaparte muertu en Viena en 1832, por que fueren treslladaos a París, lo que se cumplió'l 15 d'avientu de 1940.

Consecuencies editar

Magar el mariscal Pétain esperaba qu'una conversación "ente soldaos" dexara afitar definitivamente les condiciones de paz ente Francia y Alemaña y solliviara la difícil situación francesa, Adolf Hitler solo quería asegurar que la Francia de Vichy caltuviera la collaboración político y económico colos nazis, sofitara ensin reserves la esplotación económica de Francia per Alemaña y, sobremanera, protexera militarmente'l imperiu colonial francés contra ataques del Reinu Xuníu o de los «franceses llibres» (aforrando esti trabayu a la Wehrmacht), pero ensin que'l Gobiernu de Pétain llograra pagu dalgunu por toos estos servicios.

De la mesma, Hitler nun amosaba interés en que la Francia de Vichy participara de nuevu na guerra, nin siquier en calidá de simple subordinada d'Alemaña, por cuando ello implicaba un rearmamientu francés que nun convenía al Reich y que podría causar fuertes rocees na Italia fascista, considerada entá por Hitler como un aliáu bastante más pervalible que Francia.

A la fin, Hitler refugó conceder les solicitúes franceses y primió exitosamente a que Pétain aceptara la collaboración colos nazis como única política a siguir per parte del Gobiernu de Vichy. Magar Pétain esperaba que la so fama y prestíu internacional sirvieren pa llograr meyores na situación político y económico francesa (y ello ufiertara la propaganda de Vichy a los franceses), el poderíu bélicu alemán exacerbó la posición de Hitler de nun conceder meyora dalguna a la Francia vencida y asegurar la so completa subordinación a Alemaña col menor costu posible pal Reich.

L'ausencia de llogros efectivos pa Francia en Montoire dio a Pétain una xustificación pa marxinar a Pierre Laval, partidariu de la collaboración ensin reserves col nazismu, apuntando Pétain que tan estrema posición resultaba tan humillante como inservible. Otra manera, Laval y los sos partidarios resaltaron que la entrevista de Montoire yera una gran manifestación de la potencia alemana qu'obligaría a los collaboracionistes franceses a executar una política totalmente pronazi.

Ver tamién editar

Referencies editar