Ernest Shonekan

políticu nixerianu (1936–2022)

Ernest Adegunle Oladeinde Shonekan (9 de mayu de 1936Lagos – 11 de xineru de 2022Lagos) foi un abogáu, industrial y políticu de Nixeria, presidente interín del so país ente'l 26 d'agostu y el 17 de payares de 1993.

Ernest Shonekan
Presidente de Nixeria

26 agostu 1993 - 17 payares 1993
Ibrahim Babangida - Sani Abacha
Vida
Nacimientu Lagos9 de mayu de 1936
Nacionalidá Bandera de Nixeria Nixeria
Muerte Lagos[1]11 de xineru de 2022[2] (85 años)
Familia
Casáu con Margaret Shonekan
Estudios
Estudios Escuela de negocios de Harvard (es) Traducir
CMS Grammar School, Lagos (en) Traducir
Universidá de Londres
Universidá de Harvard
Igbobi College (en) Traducir
Oficiu políticuabogáu
Premios
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Oloye Shonekan asumió la presidencia de Nixeria'l 26 d'agostu de 1993, cola bendición d'Ibrahim Babangida, xefe d'Estáu de Nixeria mientres la dictadura militar. La nación taba moviéndose gradualmente escontra un estancamientu. Shonekan decidió la cancelación de les eleiciones del 12 de xunu, la mayoría de les potencies occidentales impunxeron sanciones económiques a Nixeria obligando al presidente recular na so decisión.

La inflación yera incontrolable y la mayoría de les inversiones estranxeres non petroleres sumieron. Los problemes políticos siguieron. El ganador de les eleiciones del 12 de xunu prometió oponese al gobiernu interín. Los partidarios de la democracia nel suroeste de Nixeria, la rexón de Shonekan, considerar una torga nel camín de la nación escontra la democracia, la xusticia social y la meyora del bienestar de la xente. Mientres los sos pocos meses nel poder, intentó crear un nuevu calendariu pa la torna democrática, ente que'l so gobiernu viose atrabancáu por una fuelga de trabayadores.

Shonekan lliberó a presos políticos deteníos por Babangida. Trató d'establecer un calendariu pa la retirada de les tropes de la misión de caltenimientu de la paz de ECOMOG en Liberia. El gobiernu tamién empecipió una auditoría de les cuentes de NNPC, el xigante petroleru, una organización que tenía munches eeficiencias operatives. L'alministración de Shonekan presentó un proyeutu de llei pa derogar trés importantes decretos draconianos del gobiernu militar.

El so control sobre los militares viénose embaxo con tái midíes. N'última instancia'l ministru de Defensa dirixó un golpe militar y tomó el control del poder en payares de 1993, a solo unos meses de l'alministración.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://guardian.ng/news/former-nigerian-leader-ernest-shonekan-is-dead/. Data de consulta: 11 xineru 2022.
  2. Data de consulta: 11 xineru 2022. URL de la referencia: https://www.channelstv.com/2022/01/11/former-nigerian-leader-ernest-shonekan-dies-at-85/.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Ibrahim Babangida
 
Presidente de la República Federal de Nixeria

1993
Socesor:
Sani Abacha