Ibrahim Badamasi Babangida (17 d'agostu de 1941Minna) foi l'octavu presidente de Nixeria y el primeru del réxime militar autodenominado Conseyu de Gobiernu de les Fuercies Armaes de Nixeria que siguió al Conseyu Supremu Militar de Nixeria de Muhammadu Buhari.

Ibrahim Babangida
presidente de la Organización para la Unidá Africana

3 xunu 1991 - 29 xunu 1992
Yoweri Museveni - Abdou Diouf
8. Presidente de Nixeria

27 agostu 1985 - 26 agostu 1993
Muhammadu Buhari - Ernest Shonekan
Chief of Army Staff (en) Traducir

xineru 1984 - agostu 1985
Mohammed Inuwa Wushishi - Sani Abacha
Vida
Nacimientu Minna17 d'agostu de 1941[1] (82 años)
Nacionalidá Colony and Protectorate of Nigeria
Second Nigerian Republic
First Nigerian Republic
Federation of Nigeria
Bandera de Nixeria Nixeria
Familia
Casáu con Maryam Babangida
Estudios
Estudios Nigerian Defence Academy (en) Traducir
Armed Forces Command and Staff College, Jaji (en) Traducir 1977)
United States Army Armor School (en) Traducir 1973)
Indian Military Academy (en) Traducir 1963)
National Institute for Policy and Strategic Studies (en) Traducir 1980)
Llingües falaes inglés[2]
Gbagyi (en) Traducir
idioma ḥausa
Pidgin nigeriano (es) Traducir
Oficiu militarpolíticu
Premios
Serviciu militar
Graduación xeneral
Lluchó en Guerra civil de Nixeria
Creencies
Relixón islam
Partíu políticu Partido Democrático Popular (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Llegó al cargu por aciu un golpe d'Estáu el 27 d'agostu de 1985 y tuvo nel cargu hasta 27 d'agostu de 1993, cuando, metanes un clima de protestes motiváu pola illegalización de los partíos opositores, designó como socesor a Ernest Shonekan, quien de la mesma sería derrocáu'l 17 de payares de 1993, por un gobiernu militar autu-proclamáu de transición a la democracia.

Biografía editar

Primeros años editar

Babangida nació na ciudá de Manni, el 17 d'agostu de 1941, nel senu d'una familia musulmana, perteneciente a la etnia gwari. Nun se sabe onde realizó los sos estudios primarios, pero sábese que cursó na Escuela Militar de Kaduna y dempués nuna Academia Militar na India.[4]Darréu, ingresó a les Fuercies Armaes de Nixeria el 10 d'avientu de 1962, desempeñando funciones alministratives mientres el réxime militar d'Olusegun Obasanjo.[5] Foi oficial mientres la Guerra de Biafra (1967-1970) y foi comandante cimeru na Academia de Defensa de Nixeria ente 1970 y 1972.

Rol en golpes d'estáu y xuntes militares editar

Babangida paticipó na xunta militar de 1975 na que Murtala Mohammed va permanecer nel poder hasta'l so asesinatu en 1976 nun fallíu golpe d'Estáu, dempués de lo que Obasanjo asume'l poder por aciu otra xunta militar, y en 1983 foi unu de los responsables del golpe d'estáu que derrocó al presidente Shehu Shagari, siendo asocedíu pol xeneral Muhammadu Buhari. Depués d'ello, Babangida foi miembru del Conseyu Militar Supremu y Comandante en xefe del Exércitu de Nixeria.[4]

Golpe d'Estáu y Gobiernu editar

A pesar de que cooperó por que Buhari asumiera la presidencia de Nixeria, el 27 d'agostu de 1985, lideró un golpe d'estáu, derrocando a Buhari, tomando'l control del país ya instaura el Conseyu de Gobiernu de les Fuercies Armaes (AFRC). Mientres el so réxime inicial, buscóse la estructuración de les instituciones polítiques del Estáu, como l'ingresu de Nixeria a la Organización pa la Cooperación Islámica en 1986, la convocatoria a eleiciones municipales en 1987, la creación d'un testu constitucional que confirmaba la formación de Nixeria como un Estáu federativu, eleiciones a les Asamblees de los Estaos en 1990, y la formación d'una asamblea federal en 1992. Por cuenta de les violentes protestes de 1987, Babangida dexa la creación de dos partíos políticos: el Partíu Socialdemócrata (SDP) y la Convención Nacional Republicana (NRC).

En 1990, Babangida sufrió un fallíu golpe d'estáu, nel cual toma represalies, ordenando la execución de 69 militares, y l'arrestu y tortura de numberosos civiles que supuestamente sofitaron el golpe. Esi mesmu añu realizaron les primeres eleiciones municipales, na que participaron los dos únicos partíos políticos del país y al añu siguiente fíxose lo mesmo, tantu pa cargos de gobernadores y parllamentarios de l'Asamblea Llexislativa de Nixeria. Sicasí, nes eleiciones presidenciales que se diben a realizar en 1992 y que se suponía que diba ser una transcisión a la democracia, retardar a 1993. Esi mesmu añu, Badangida esllee la AFRC y créase el Conseyu Nacional de Transcisión. El 12 de xunu de 1993, pierde ante'l so opositor, el socialdemócrata Moshood Abiola, pero negar a aceptar la so derrota y suspende el procesu de transcision, lo que xenera una serie de protesta, y al saber que Abiola tenía sofitu tanto civil como militar, arrenunciu a la presidencia'l 26 d'agostu d'esi mesmu añu.[4]

Discutinios editar

Casos de Corrupción editar

Tres diverses investigaciones, pudo comprobase que Babangida realizó un blanquio capital de $12 billones de dólares, al traviés de los beneficios petroleros a partir de la Guerra del Golfu. Tamién se supo, per parte de Sahara Reporters, que mientres el so réxime llegó a tar al cargu de numberoses empreses ya industries del país, ente elles la posesión del 65% de les aiciones de Fruitex International London Limited, una compañía petrolera, allugada nel Golfu Pérsicu y el 24% de Globacom, la compañía de telecomunicaciones más grande de Nixeria. Hasta agora, envalórase que'l so patrimoniu ye de $50 billones de dólares.[6]

Conflictos relixosos editar

Mientres el so gobiernu, hubo diverses conflictos y confrontaciones ente cristianos y musulmanes, estos postreros, siendo sofitaos por Babangida, a quién se-y acusó d'afala-yos a instaurar la Llei Sharia nel norte del país (mayoritariamente musulmán) y la islamización de tol país. Tamién se-y acusó de poner a musulmanes nortizos en puestos clave de gobiernu y del exércitu, con cuenta de permanecer nel poder, ensin la medrana de ser derrocáu por dalgún altu mandu d'aquelles instituciones yá mentaes.

Familia editar

Babangida casóse con Maryam Babangida el 6 de setiembre de 1969 y dambos llegaron a tener 4 fíos. Maryam finó'l 27 d'avientu de 2009, por cuenta de que carecía cáncer d'ovarios.[6]

Historial militar editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Dictionary on African Biography. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2012.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1991-27926.
  4. 4,0 4,1 4,2 «Biografia de Ibrahim Babangida» (castellanu). Consultáu'l 19 de xineru de 2017.
  5. «Biography of Ibrahim Babangida; Former Military Head of State of Nixeria; Niger State Celebrity.». Consultáu'l 19 de xineru de 2017.
  6. 6,0 6,1 «Ibrahim Babangida Net Worth And Biography | Constative.com» (inglés). Consultáu'l 20 de xineru de 2017.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Muhammadu Buhari
 
Xefe d'Estáu de la República Federal de Nixeria
(Conseyu de Gobiernu de les Fuercies Armaes)

19851993
Socesor:
Ernest Shonekan