Babe

película de 1995 dirixida por Chris Noonan

Babe ye una película familiar de 1995, dirixida por Chris Noonan. Narra la hestoria d'un gochu que quier ser un perru pregueru. Pa la realización de la película recurrir a más de 500 animales entrenaos por 59 persones. Aparte, creáronse minuciosos retruques animatrónicas de los animales vivos pa delles escenes.

Babe
Datos
Títulu orixinal Babe (en)
Xéneru cine de comedia, película basada nuna obra lliteraria y cine dramáticu
País d'orixe Australia y Estaos Xuníos
Estrenu 1995
7 avientu 1995 (Alemaña)
Idioma orixinal inglés
Duración 92 min
Llugar de la narración Australia
Rodaxe Australia
Color en color
Ficha téunica
Direición Chris Noonan
Producción Bill Miller y George Miller
Guión George Miller
Chris Noonan
Música Nigel Westlake
Fotografía Andrew Lesnie
Edición Marcus D'Arcy
Repartu James Cromwell, Magda Szubanski, Brittany Byrnes, Tina Lifford[2], Patrika Darbo[2], Paul Goddard[2], Marshall Napier[2], Ross Bagley[2] y Rosanna Huffman[2]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Kennedy Miller Mitchell (en) Traducir
Distribuidora Universal Studios
Recaldación 36 776 544 AU$ (Australia)
254 100 000 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[5]
FSK FSK 0 (es) Traducir
Babe Babe: Pig in the City
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

La película ta basada nel llibru The Sheep-Pig (conocíu como Babe: The Gallant Pig nos EE.XX.) de Dick King-Smith, que más tarde dio llugar a una secuela llamada Babe: Pig in the City.

Argumentu editar

Babe, un llechón güérfanu, ye escoyíu pa un concursu de "aldovinar el pesu" nuna feria del condáu. El granxeru ganador, Arthur Hoggett, llevar a la so casa y déxa-y quedar se con una border collie llamada Fly, el so compañeru Rex y los sos cachorros, nel establu.

Un coríu llamáu Ferdinand, canta como gallu, espierta a les persones por que la consideren útil y evite que lo coman, decide convencer a Babe por que lo ayudar a destruyir el nuevu espertador qu'amenacia la so misión. A pesar de tener ésitu nesto, espierten a Duquesa, la gata de los Hoggetts, y nel tracamundiu por fuercia destrúin la sala de tar. Rex instrúi severamente a Babe pa caltenese alloñáu de Ferdinand (agora un fuxitivu) y de la casa. Dalgún tiempu dempués, cuando los cachorros de Fly poner a la venta, Babe pregúnta-y si puede llamala "ma".

La Navidá trai una visita de los parientes de los Hoggetts. Babe ye cuasi escoyíu pa la cena de Navidá, pero escueye un coríu dempués de que Hoggett coménta-y a los so esposa Esme que Babe puede traer un premiu pa xamón na próxima feria del condáu. El día de Navidá, Babe xustifica la so esistencia al sollertar a Hoggett sobre'l lladrones d'oveyes que roben oveyes d'unu de los campos. A otru día, Hoggett ve a Babe ordenar les pites, dixebrando les marrones de les blanques. Impresionáu, llevar al campu y déxa-y intentar y afalar les oveyes. Afalaos por una oveya mayor llamada Maa, les oveyes cooperen, pero Rex ve les aiciones de Babe como un insultu a los perros pregueros y enfréntase a Fly nuna llucha feroz por afalar a Babe. Él mánca-y la pata y por fuercia muerde la mano de Hoggett cuando trata d'intervenir. Rex ye encadenáu a la casa de perros, amordazáu y sedáu, dexando'l trabayu de llendo d'oveyes a Babe.

Una mañana, Babe espertar colos berros de les oveyes y atopa a trés perros atacándoles. Anque llogra estornalos, Maa ye mortalmente firida y muerre como resultáu. Hoggett llega y, creyendo que Babe matar, preparar pa dispara-y. Fly ta tan ansiosa por saber si ye culpable o inocente que, en llugar de llatir órdenes a les oveyes, fála-yos pa pescudar qué asocedió. Al enterase de la verdá, llate pa distrayer a Hoggett y retrasar hasta que Esme menta que la policía diz que perros selvaxes tuvieron matando oveyes nes granxes vecines y pregúnta-y por qué va usar la escopeta. Cuando Esme dir de viaxe, Hoggett inscribe a Babe pa una competencia llocal de llendo d'oveyes. Como ta lloviendo la nueche anterior, Hoggett dexar qu'ente a la casa. Sicasí, Duquesa gatuñar cuando trata de falar con ella, polo que Hoggett la confina darréu fuera. Cuando vuelve entrar, vengar de Babe al revelar que los humanos comen gochos. Espantáu, sale corriendo a la tenada y entérase de qu'esto ye ciertu. A la mañana siguiente, Fly afaya que Babe escapóse. Ella y Rex sollerten a Hoggett y toos lo busquen. Rex atopar nun campusantu y Hoggett llevar a casa. Sicasí, inda ta desmoralizado y niégase a comer. Hoggett da-y un tragu d'un biberón, cántalu "Si tuviera pallabres" y baillar un slide pa él. Esto restaura la fe de Babe nel ciñu de Hoggett y empieza a comer nuevamente.

Na competencia, Babe atopar coles oveyes que va tar afalando, pero ignoren los sos intentos de falar con elles. Como Hoggett ye criticáu polos xueces asoraos y fechu risión pol públicu por usar un gochu en llugar d'un perru, Rex cuerre de regresu a la granxa pa preguntar a les oveyes qué faer. Dan-y una contraseña secreta, primero sacando la promesa de que les tratará meyor d'equí p'arriba. Él torna a tiempu pa tresmitir la contraseña a Babe, y les oveyes agora siguen les sos instrucciones ensin problemes. Metanes l'aclamación del ensame, recibe unánimemente'l puntaje más altu. Mientres se sienta al llau del granxeru, Hoggett allabar diciendo, "Yá quedu, puercu. Yá quedu".

Repartu editar

  • Roscoe Lee Browne como'l Narrador.
  • James Cromwell como Arthur Hoggett, el granxeru. Ye conocíu polos animales como "L'Amu". A diferencia de la so esposa, el señor Hogget ye capaz de ver lo pervalible que ye Babe pa la granxa. Ye un home de poques pallabres; ello ye qu'a la fin de la película, el Narrador indícanos que, na so vida, Arthur foi'l concursante que menos faló mientres los torneos de llendo.
  • Christine Cavanaugh como Babe, el gochín.
  • Miriam Margolyes como Fly, la Border Collie del señor Hoggett. Como madre d'una camada de cachorros, ye'l primera animal de la granxa en considerar a Babe como unu más de la familia. Al igual que Rex, ve a les oveyes como inferiores y considerar los animales más estúpidos de la granxa. A pesar d'esti convencimientu, pide ayuda a les oveyes cuando'l señor Hoggett cree que Babe mató a Maa.
  • Hugo Weaving como Rex, el principal perru pastor del señor Hoggett y padre de los cachorros de Fly. Cuando Babe empieza a realizar llabores de llendo, Rex siente celos pol gochín y rensía contra Fly por animar a Babe. Finalmente, ayuda a Babe a ganar el tornéu de llendo pidiendo ayuda a les oveyes de la granxa Hoggett.
  • Miriam Flynn como Maa, una vieya oveya na granxa Hoggett. Maa esmolezse enforma por Babe y nun quier que creza y actúe como los perros, a quien considera "llobos" xabaces. Amuésalu que les oveyes van faer cualquier xera si él pidir atentamente. Muerre tres un ataque de perros caleyeros.
  • Danny Mann como Fernando, una oca. La so medrana a volvese inútil na granxa y a que por ello, comer, volver daqué neuróticu. Como resultancia, canta toles mañanes al espuntar el sol. Faise amigu de Babe y convencer por que destruya l'espertador.
  • Magda Szubanski como Esmé Hoggett, la esposa de Arthur Hoggett. Siempres se refier al so home como "Hoggett". Allegrar al saber que'l so home ganó a Babe na feria, yá que pretende sirvilo como cena de Navidá.
  • Russi Taylor como Duquesa, la gata de la señora Hoggett. Xusto cuando Babe empieza a entrenase como perru pastor, ella lo desmorona al dici-y que los humanos tienen gochos namái pa come-y los. A diferencia de los demás animales de la granxa, cuando ella ta falando de "l'Ama" ta refiriéndose a la señora Hoggett.

Comentarios editar

Babe foi filmada en Robertson, Nueva Gales del Sur, Australia. Anque los allugamientos y l'estilu pastoral de la película son claramente británicu/australianos, munchos fragmentos de la película fueron doblaos del acentu australianu al estauxunidense pa una mayor aceptación per parte del mercáu d'esi país.[6][7]

Banda Sonora editar

La banda sonora orixinal foi compuesta por Nigel Westlake ya inclúi el cantar "If I had words", interpretada por Yvonne Keeley y Scott Fitzgerald. Pa la tema principal Westlake compunxo una adautación de la Sinfonía Non. 3 de Camille Saint-Saëns. Les lletres de los cantares fueron escrites por Jonathan Hodge.

Crítica editar

Babe foi un ésitu de crítica. Na actualidá ostenta un 98% d'aprobáu na páxina Rotten Tomatoes y un 100% d'aprobáu na páxina Top Critics, polo que ye una de les películes meyor valoraes en dambes páxines. Tamién foi un ésitu de taquilla, recaldando 254.134.910 $ en tol mundu.

Foi nomada a siete Óscar, incluyendo'l Oscar a la Meyor película y Meyor actor de repartu (James Cromwell). Ganó'l premiu a los Meyores efeutos visuales, ganando a la película Apollo 13. En 2006 el American Film Institute asitió a Babe nel puestu númberu 80 de les películes estauxunidenses más inspiradores (AFI).

Referencies editar

  1. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  3. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20110218045303/http://film.vic.gov.au/resources/documents/AA4_Aust_Box_office_report.pdf. Data de consulta: 4 ochobre 2023.
  4. Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 7 marzu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/88447. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  6. The Biography Channel. «Famous Animals from the Movies» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'avientu de 2008. Consultáu'l 6 de xineru de 2009.
  7. La Stampa (4 de xunetu de 1991). «NEGLI STUDI DI HOLLYWOOD Animali sul set: star y vittime Da Rin Tin Tin almaialino Babe, al delfino Flipper» (italianu). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de febreru de 2009. Consultáu'l 6 de xineru de 2009.

Enllaces esternos editar