Estefanía de Hohenzollern-Sigmaringen

Estefanía de[4] Hohenzollern-Sigmaringen(Estefanía Josefa Federica Guillermina Antonia; 15 de xunetu de 1837 - 17 de xunetu de 1859) foi la reina consorte del rei Pedro V de Portugal, per espaciu d'un añu.

Estefanía de Hohenzollern-Sigmaringen
Consorte de portugal (es) Traducir

18 mayu 1858 - 17 xunetu 1859
Vida
Nacimientu Krauchenwies[1]15 de xunetu de 1837[2]
Nacionalidá Bandera de Reinu de Prusia Reinu de Prusia
Reinu de Portugal
Muerte Lisboa17 de xunetu de 1859[2] (22 años)
Sepultura Panteón de los Braganza (es) Traducir
Causa de la muerte Difteria
Familia
Padre Carlos Antonio de Hohenzollern-Sigmaringen
Madre Princess Josephine of Baden
Casada con Pedro V de Portugal (1858 – 1859)[3]
Hermanos/es
Pueblu House of Hohenzollern-Sigmaringen (en) Traducir
Dinastía de Braganza
Estudios
Llingües falaes alemán
francés
italianu
inglés
portugués
Oficiu consorte
Llugares de trabayu Lisboa
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Krauchenwies, Sigmaringen, yera la fía mayor del príncipe Carlos Antonio de Hohenzollern-Sigmaringen, xefe de la Casa de Hohenzollern-Sigmaringen, y la so esposa, la princesa Josefina Federica de Baden. Los sos güelos maternos yeren el Gran Duque Carlos II de Baden, y Estefanía de Beauharnais, princesa de Francia.

Tuvo cinco hermanos, incluyendo al que se convertiría nel primer rei de la dinastía Hohenzollern de Rumanía, Carlos I, el so hermanu mayor, Leopoldo, asocedió al so padre y convirtióse en príncipe de Hohenzollern-Sigmaringen, y la so hermana menor, la madre del rei Alberto I de Bélxica, María Luisa, condesa de Flandes, casada col príncipe Felipe, conde de Flandes.

Recibió, naturalmente, educación católica.

Cuando Estefanía tenía once años, el so padre abdicó los sos derechos al principáu en nome del rei de Prusia, y camudóse cola so familia al Palaciu Jägerhof en Düsseldorf, onde creció metanes formosos xardinos. Foi artísticamente formada, ente otros, por Heinrich Mücke na pintura y Clara Schumann nel pianu.

Matrimoniu editar

 
Estefanía de Hohenzollern-Sigmaringen.

Estefanía #casar col rei Pedro V de Portugal por poderes el 29 d'abril de 1858 na Catedral de Santa Eduvigis de Berlín, onde'l noviu tuvo representáu pol so hermanu'l príncipe Leopoldo. El conde de Lavradio, Francisco de Almeida Portugal, foi responsable del contratu de matrimoniu. El 3 de mayu, Estefanía partió de Düsseldorf, col so hermanu Leopoldo y el representante de Prusia Rodolfo de Stillfried-Rattonitz, llegaron en tren a Oostende, onde encetaron el barcu de vapor "Mindelo" a Plymouth, Inglaterra. La corbeta "Bartolomé Díes #tar esperando pa dir a la so nueva patria.

Llegaron al Tayo'l 17 de mayu de 1858, a bordu de la corbeta "Bartolomé Díes". El pintor João Pedroso retrató la so llegada, y anguaño la imaxe ta presente nel Palaciu de Ajuda. A otru día, el 18 de mayu na Ilesia de Santu Domingu, en Lisboa, Estefanía #casar col rei Pedro V, convirtiéndose asina en reina consorte de Portugal.[5]

Tanto la novia y el noviu taben a unos meses de cumplir el so ventenuu primer cumpleaños. Pasaron la so lluna de miel en Sintra, pasiando coyíos del brazu pelos montes, repetidamente.

Pedro V, pa impresionar al so consorte, nun reparó en gastos na decoración de les habitaciones del Estefanía nel Palaciu de les Necesidaes. Ordenó traer de París los muebles, llámpares, alfombres y teles de tapicería y cortinados.

Formosa y educada, Estefanía escribió cartes íntimes a la so madre en francés. Nuna, critica l'alta sociedá portuguesa: "#Los portugueses tienen el sentíu de luxu y la pómpara, pero non de la dignidá".[6] Anque sentía pruyimientu de les veres del Rin y nun-y gustaba'l calor y la aridez de Lisboa, Estefanía escribió qu'apreciaba Sintra y Mafra. La compañía del so suegru Fernandu II, nun lu prestaba.

 
Llegada d'Estefanía a Lisboa, a bordu de la corbeta "Bartolomé Dias" por João Pedroso.

Caridá editar

Xunto col so home, Estefanía fundó dellos hospitales ya instituciones de beneficencia, lo que-y valió un gran halo de popularidá ente #los portugueses de tolos enclinos #políticu y #social.

L'Hospital de Doña Estefanía, en Lisboa, foi llamáu asina nel so honor.

Muerte editar

Sicasí, poco tiempu dempués, ella careció de difteria y morrió un añu más tarde en Lisboa a la edá de 22. La enfermedá fuera contraida mientres una visita a Viendas Novas.[7]

La muerte d'Estefanía dexó bien ablayáu non yá el rei, sinón tamién el pueblu polo xeneral, que desenvolvió por ella un gran ciñu. Por cuenta de la so muerte prematura, la pareya nun tuvo fíos. Ello ye que l'autopsia revelaría que la reina morriera virxe.

El so cuerpu foi soterráu nel Panteón de los Braganza nel interior de la Ilesia de San Vicente de Fora en Lisboa.

Pedro nunca se casó de nuevu y morrió de #cólera dos años dempués, el 11 de payares de 1861. Foi asocedíu pol so #nuevu hermanu Luis.

Distinciones honorífiques editar

  •   Dama gran cruz de la Orde de La nuesa Señora de la Concepción de Villaviciosa (Reinu de Portugal).


Predecesor:
Fernando de Saxonia-Coburgu-Gotha
(Como Príncipe consorte de Portugal)
 
Reina consorte de Portugal

1858-1859
Socesor:
 

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 12 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 136131832. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p10175.htm#i101749. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Dulcie M. Ashdown, Victoria and the Coburgs (London, U.K.: Robert Hale, 1981), page 150.
  5. Stephanie Prinzessin von Hohenzollern-Sigmaringen
  6. Cita
  7. Infopedia