Gregorio II. (Roma, ¿? – 11 de febreru de 731) foi'l papa nᵘ 89 de la ilesia católica de 715 a 731.

Gregorio II
89. Papa

23 mayu 715 - 11 febreru 731 (Gregorianu)
Constantín - Gregorio III
Cardenal

711 -
Vida
Nacimientu Roma669
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Muerte Roma11 de febreru de 731[1] (61/62 años)
Sepultura basílica de San Pedru
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
Oficiu bibliotecariu, sacerdote católicuescritor
Llugares de trabayu Roma
Santoral
11 de febreru
Creencies
Relixón Ilesia Católica[3]
Cambiar los datos en Wikidata

Nacíu en Roma nel senu de la familia Savelli, foi escoyíu'l 19 de mayu de 715 en permaneciendo cuarenta díes vacante'l solio papal.

La Ilesia proclamó-y santu y dedíca-y el día 5 de xunu.

Papáu editar

En 718, encargaría al ermitañu Petronax, la reconstrucción de l'Abadía de Montecasino que fuera destruyida polos lombardos nel añu 584. El 15 de mayu de 719 ordenó a San Bonifacio la misión d'evanxelizar Alemaña.

Escontra'l 722 l'emperador bizantín Lleón III, el Isaurio publicó un edictu prohibiendo'l cultu de les imáxenes sagraes y ordenando la so destrucción. Nel 727 l'emperador convidó a Gregorio II a xuntase a felicidá corriente iconoclasta amenaciando al papa cola so destitución inmediata en casu contrariu. El pontífiz opónse y respondió escomulgando al representante del emperador n'Italia, l'exarca de Rávena, animando amás a los romanos a dexar de pagar los tributos imperiales.

La respuesta del emperador foi ordenar al exarca de Rávena la marcha sobre Roma al mandu de les tropes imperiales aparcaes n'Italia. Esta decisión provocó una balasma que tuvo de resultes la muerte del exarca, la eleición d'un duque y la proclamación de Roma como república. El papa pidió ayuda a Liutprando, rei de los lombardos, quien aprovechó la ocasión pa faese con Rávena nel 728, dempués de lo que intentó que'l papa reconociera la so conquista dexando -y el territoriu de Sutri. La negativa papal a felicidá conquista fai que, en 729, Liutprando dirixir a Roma col enfotu de conquistala. El papa pide, en devanéu, ayuda al rei francu Carlos Martel polo que tuvo qu'entrevistase col rei lombardu a quien convenció por que llevantara el sitiu de la ciudá reconociéndo-y a cambéu los territorios conquistaos.

Esi mesmu añu, Gregorio II convocó un concilio nel que condergó la iconoclasia

Referencies editar

  1. dellos autores (2000). «Enciclopedia dei Papi» (italianu).
  2. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.
  3. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: gregii. Data de consulta: 16 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Constantín I
 
Papa

715-731
Socesor:
Gregorio III