Raimundo IV de Tolosa

militar francés (1045–1105)

Raimundo IV de Tolosa (circa década de de 1040Toulouse – 22 de xunu de 1105Citadel of Tripoli (en) Traducir), tamién conocíu como Raimundo de Saint-Gilles, conde de Tolosa, marqués de Provenza y unu de los cabezaleros más importantes de la Primer Cruzada y primer conde de Trípoli. Fíu del conde Ponce de Tolosa y d'Almodis de la Marca, asocedió al so hermanu, Guillermu IV como conde de Tolosa.

Raimundo IV de Tolosa
Vida
Nacimientu Toulousecirca década de de 1040
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia
Muerte Citadel of Tripoli (en) Traducir22 de xunu de 1105 (54/64 años)
Familia
Padre Ponç II de Tolosa
Madre Almodis de la Marca
Casáu con unknown of Provence (en) Traducir [1]
Mathilde de Hauteville (en) Traducir (1080 – )[2]
Elvira Alfónsez, condesa de Tolosa (es) Traducir (1094 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Tolosa (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu feudatariu
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Según fontes armenies, Raimundo perdiera un güeyu nuna pelegrinación anterior a Xerusalén, pero lo más probable ye qu'esta afirmación referir al fechu de que yera ciegu d'un güeyu (monoculus). Lluchara na Reconquista española antes de 1096, y foi'l primeru en xunise a la Cruzada dempués del sermón realizáu pol papa Urbanu II nel Conceyu de Clermont.

Casar en trés causes, y foi escomulgáu por dos de diches bodes, dáu'l grau de consanguinidá esistente coles esposes. La so primer esposa yera al empar prima so, y madre del so fíu Beltrán. La so segunda muyer, Matilde, fía del rei Roger I de Sicilia. La tercer esposa llamábase Elvira y yera fía illexítima del rei Alfonso VI de Llión y hermana entera de la condesa de Portugal Teresa de Llión, y colla tuvo a Alfonso Xordán.

La cruzada editar

Raimundo yera fondamente relixosu y deseyaba morrer en Tierra Santa, de cuenta que cuando se realizó'l llamamientu pa la cruzada foi de los primeres en responder. Yera'l más vieyu y el más ricu de los cruzaos; abandonó Tolosa en 1096 con un gran exércitu y acompañáu de la so muyer Elvira, el so fíu Beltrán y Ademar, obispu de -y Puy, legáu papal. Llegaron hasta Dirraquio y darréu al este de Constantinopla, idéntica ruta a la siguida por Bohemundo de Tarento. A finales d'abril de 1097 yá en Constantinopla, foi l'únicu cruzáu que se negó a rindir vasallaxe a Alejo I Comneno, en cuenta de ello fixo xuramentu d'amistá, y ufiertó-y el so ayuda contra Bohemundo, enemigu tantu de Raimundo como d'Alejo.

Tuvo presente nel sitiu de Nicea, según na batalla de Dorilea en 1097, pero onde llevó a cabu la so meyor actuación foi na toma de Antioquía. Los cruzaos creyeron que los turcos selyúcides fuxeren de la ciudá, motivu pol que Raimundo unvio'l so exércitu pa ocupala, con ello ofendió a Bohemundo que quería la ciudá pa él. Mentanto la ciudá, nun fuera abandonada polos turcos y tuvo que ser conquistada polos cruzaos, conquista que pudo ser realizada en xunu de 1098 dempués d'un llargu sitiu nel que los entueyos dientro del exércitu cruzáu fueron enormes. Raimundo conquistó'l palatium Cassiani (entós palaciu del Emir) y la torre que s'asitiaba sobre la puerta de la ponte. Al poco tiempu los cruzaos quedaron sitiaos de la mesma dientro de la ciudá por Kerbogha, mientres esti segundu sitiu Raimundo atopábase enfermu, pero los sos siguidores llevaron a cabu una intensa actividá espiritual que desaguó nel descubrimientu de la Llanza Sagrada per parte d'un monxu llamáu Pedro Bartolomé.

 
Rutes de los líderes de la Primer Cruzada. Raimundo IV de Tolosa siguió'l trayeutu marcáu en mariellu, dempués el naranxa, y a partir de Constantinopla el colloráu.

El milagru del descubrimientu de la Llanza alzó la moral de los cruzaos, y pa la so sorpresa pudieron ganar a Kerbogha nuna batalla pela rodiada d'Antioquía. La Llanza pasó a ser una reliquia ente los siguidores de Raimundo, a pesar del escepticismu de Ademar y l'incredulidá de Bohemundo que vía nello una burlla. Ello ye que el monxu Pedro Bartolomé tuvo que soportar delles pruebes pa demostrar la veracidá del descubrimientu, pruebes que-y dexaron tales mancadures que morrió a los pocos díes. Raimundo negar a apurrir a Bohemundo la parte de la ciudá que conquistara, recordándo-y que tenía d'apurrila al emperador bizantín Alejo I, tal que xurara al rindi-y vasallaxe. Con tou esto nun tardaron en surdir reñedielles y lluches abiertes ente los partidarios d'unu y del otru, en parte pola veracidá de la Llanza y en parte pola posesión de Antioquía.

La mayor parte de los caballeros menores según los soldaos d'a pies, queríen siguir el so camín escontra Xerusalén, polo que consiguieron convencer a Raimundo por que los conduxera hasta ellí na seronda de 1098. Raimundo siguió llevando a cabu l'asediu de la ciudá de Ma’arrat al-Numan anque dexó un pequeñu destacamentu de les sos tropes en Antioquía, onde se quedó Bohemundo. Ademar muríó en Antioquía, y Raimundo col prestíu que-y diera'l descubrimientu de la Santa Llanza pasó a ser el nuevu xefe de la Cruzada. Esta xefatura nun apoderó a Bohemundo, qu'al poco de la partida de Raimundo nun duldar n'espulsar el so destacamentu de la ciudá en xineru de 1099. Raimundo, al igual que fixera Balduino en Edesa y agora Bohemundo empezó a buscar una ciudá pa sigo mesmu, partió de Ma’arrat que conquistara n'avientu de 1098 pa introducise nel emiratu de Trípoli, empecipiando l'asediu d'Arqa en febreru de 1099, polo que paez col fin de crear un territoriu independiente al sur de Antioquía pa llindar no posible el poder de Bohemundo, torgando la so espansión escontra'l sur.

L'asediu de Arqa, ciudá asitiada fora de Trípoli, resultó más llargu de lo esperao. Sicasí, Raimundo conquistó la ciudá de Hisn al-Akrad, una fortaleza que dempués se convertiría nel famosu castiellu de Krak de los Caballeros, el so obstinación en conquistar Trípoli retrasó la marcha escontra Xerusalén, de cuenta que tol sofitu que consiguiera tres tomar de Antioquía perder. Finalmente aceptó siguir escontra Xerusalén y empezó la partida'l 13 de mayu de 1099, dempués d'un asediu de dellos meses la ciudá cayó en manes de los cruzaos el 15 de xunetu. Ufiertóse-y la corona del nuevu reinu de Xerusalén, lo que refugó yá que nun taba d'alcuerdu en gobernar la ciudá na que Xesús sufriera. Dixo que se respigaba solo de pensar en que se-y pudiera llamar “Rei de Xerusalén”; tou paez indicar que Raimundo sabía que la ufierta nun yera sinceru, nin siquier deseyáu, y con tan hábil respuesta pretendía evitar que Godofredo de Bouillón fuera fechu rei; sicasí, este, más arteru inda, respondió d'igual manera autodenominándose Sancti Sepulchri advocatus, pero siendo de fechu el rei del nuevu reinu. Tamién ye perfectamente posible que deseyara siguir col asediu de Trípoli en cuenta de permanecer en Xerusalén. Sicasí, amosóse renuente a apurrir la Torre de David en Xerusalén, torre que conquistara colos sos homes dempués de tomar de la ciudá y que solo con grandes dificultaes Godofredo de Bouillon consiguió reponer.

 
Ciudadela de Raimundo de Tolosa en Trípoli (El Líbanu).

Raimundo tamién participó na batalla de Ascalón, que tuvo llugar al poco tiempu de tomar de Xerusalén, na que foi ganáu un exércitu proveniente d'Exiptu, Raimundo quería ocupar Ascalón para él, en cuenta de apurrilo a Godofredo, y ente tanta disputa Ascalón llibrar de ser conquistada, lo que nun se realizaría hasta 1153. Más tarde, Godofredo tamién lu culparía de nun poder conquistar Arsuf. Darréu, Raimundo dirixir al norte y la so primer aición foi contra Bohemundo, nel iviernu de 1099-1110, conquistando Laodicea (diba poco tiempu Bohemundo tomar a los Bizantinos). Dende Laodicea Raimundo dirixir a Constantinopla, onde s'alió con Alejo I, el mayor enemigu de Bohemundo, yá que daquella este intentaba espandir el so Principáu de Antioquía a cuenta de territorios bizantinos y la rocea de dellos nobles Cruzaos.

Raimundo, yá en Constantinopla, xunir a la llamada Cruzada de 1101, cruzada que foi un fiascu al ser dafechu ganaos n'Heraclea (Anatolia). Raimundo xunto con dalgunos otros nobles cruciaos consiguió escapar y volver a Constantinopla. En 1102 viaxó en barcu dende dicha ciudá hasta Antioquía, onde foi prindáu por Tancredo, agora rexente, mientres Bohemundo taba prisioneru de los turcos, consiguiendo que Tancredo lliberar dempués de prometer que nun intentaría más conquistes ente Antioquía y Acre. Al poco de ser lliberáu, rompió la so promesa y atacó la ciudá de Tartus. Construyó un castiellu nel Monte Pelegrín (al que se conocía como Sangils, contraición del nome de Raimundo) col fin d'atacar dende él la ciudá de Trípoli. Nel so ataque Alejo I ayudó a Raimundo, yá que prefería un estáu aliáu, pa permediar l'estáu contrariu de Antioquía.

En 1105 el cadí de Trípoli con tola so guarnición ataca y ambura el castiellu del Monte Pelegrín onde'l mesmu Raimundo sufri graves quemadures que-y causarán la muerte cinco meses dempués nuna bederre agonía. Asocedió-y el so sobrín Guillermo Xordán, quien en 1109 y cola ayuda del rei Balduino I de Xerusalén, consiguió conquistar la ciudá de Trípoli y establecer l'El Condao del mesmu nome. Esi mesmu añu, Guillermo Xordán foi depuestu pol fíu mayor de Raimundo, Beltrán, y el condáu permaneció en manes de los herederos del conde de Tolosa a lo llargo de tol sieglu XII.

Raimundo ye unu de los personaxes más revesosos de la Primer Cruzada y tamién unu de los más importantes, l'únicu que tuvo al altor de Bohemundo, aquél a quien, sobremanera, los tafur víen como caudiellu (pueblu baxu de la Cruzada, que tomaron el nome, irónicamente, de la pallabra armenia que significa rei). Les cróniques contemporánees, la propaganda normanda y la historiografía moderna, non siempres-y fixeron xusticia. Tamién ye una desaxeración la calificación de ser el príncipe más destacáu de la caballería cristiana. La crónica que Raimundo de Aguilers, un oficial de Raimundo de Tolosa, escribió sobre les Cruzaes, tou ello dende'l puntu de vista del so Señor, nun resulten bien fiables al ser un panexíricu más qu'un rellatu oxetivu.

Referencies editar

Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p2025.htm#i20249. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. 2,0 2,1 Identificador de persona en The Peerage: p2025.htm#i20249. Data de consulta: 14 avientu 2020.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Guillermu IV
Condáu de Tolosa
 

1092-1105
Socesor:
Beltrán
Predecesor:
Beltrán I
Condáu de Provenza
1085-1105
Socesor:
Beltrán
Predecesor:
-
Condáu de Trípoli
 

1102-1105
Socesor:
Guillermo Xordán
Predecesor:
Guillermu IV
Conde de Rouergue
 

1094-1105
Socesor:
Alfonso Xordán