Pedro del Barrio Junco y Espriella

Pedro del Barrio Junco y Espriela (1682Carranzo – fecha desconocida) foi un políticu asturianu que gobernó la provincia del Nuevu Reyno de Lleón de 1740 hasta 1746 y de 1752 a 1757 per segunda vegada, foi tamién gobernador interín de la provincia de Texas de 1748 hasta 1750.

Pedro del Barrio Junco y Espriella
Gobernador de Texas novohispano (es) Traducir

1748 - 1751
Francisco García Larios - Jacinto de Barrios y Jáuregui
Vida
Nacimientu Carranzo1682
Muerte fecha desconocida
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Pedro de Barrio Junco y Espriela nació en 1682, en Carranzo, Llanes (Asturies, España). Yera fíu de Felipe de Barrio Junco y Espriella y Ana María Noriega Rubín de Celis. Tenía un hermanu, Nicolás de Junco y Espriela, Caballeru de Calatrava.[1]

En 1740, la corona española nomar gobernador de la provincia del Nuevu Reyno de Llión, Nueva España (güei Nuevo León, Méxicu), un gobiernu qu'abandonó en 1746. Dos años dempués, el 3 de xunu de 1748, foi nomáu gobernador interín de Texas. Negar a los intereses españoles na Misión de San Xavier del Bac y opúnxose, ensin ésitu, pa desenvolver la misión nel llugar qu'escoyeren los flaires. Sicasí, en xunu de 1749, Junco y Espriella faló con Juan Galván, un esplorador que dirixó la misión de San Xavier del Bac, pa escurrir un plan pa entamar la espedición nel valle de San Javier (San Gabriel). Personalmente, investigó'l valle pa decidir cómo llevar a cabu la espedición. El 28 d'agostu, dempués de tornar de la so espedición, Barriu decidió escoyer el teniente Galván pa dirixir un nuevu grupu de soldaos a San Javier. El so gobiernu foi arbitrariu, y en dalgún puntu, mandó encarcelar al primera gobernante de San Antonio, pero esti encarcelamientu duró poco tiempu. Foi removíu del puestu de gobernador a finales de 1750, por cuenta de qu'optó por ignorar el decretu real que prohíbía la so participación nel comerciu illegal colos franceses y l'esistencia de los xuegos d'azar. Investigar los cargos nel so contra y resultó ser participe de los mesmos.

Foi nomáu gobernador de Nuevo León per segunda vegada, en 1752 hasta 1757. Más tarde desempeñóse como alcalde provincial de la Santa Hermandá de la Nueva España. El 27 de marzu de 1765, Junco y Espriella foi nomáu capitán del presidiu d'El Paso del Norte, (güei Ciudad Juárez, Méxicu). Nun se conoz el llugar y la fecha na que morrió, pero sí qu'en 1767 concluyó en vida la obra de la so casa en Cardosu (Llanes), pueblu natal de la so madre.

Vida personal editar

Pedro de Barrio Junco y Espriela taba casáu con María Antonia Rodríguez, y tuvieron dos fíos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar