Diferencies ente revisiones de «Grupu parllamentariu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m YoaR treslladó la páxina "Grupu parlamentariu" a "Grupu parllamentariu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
El '''grupu parlamentariuparllamentariu''' ye un tipu d'órganu parlamentariuparllamentariu destináu a arrexuntar a los miembros d'una Asamblea según la so afinidá partidista, coordinar les sos actuaciones y participar na dirección de la [[institución]] en cuestión. Tamién se denomina '''bloque''', '''fracción parlamentariaparllamentaria''' o '''bancada'''.
 
== Regulación per país ==
=== Unión Europea ===
{{AP|Grupos políticos del Parllamentu Européu}}
Los [[grupos políticos del Parllamentu Européu]] son similares a los grupos parlamentariosparllamentarios. Pa consiguir sofitu económicu o xunise a comités, un grupu tien de cuntar con siquier 25 [[eurodiputáu|eurodiputáos]] de siete Estaos de la Unión Europea.
 
=== N'España ===
{{AP|Grupu parlamentariuparllamentariu (España)}}
La figura del grupu parlamentariuparllamentariu presentar n'ensame d'instituciones públiques españoles, como'l [[Congresu de los Diputaos]], el [[Senáu d'España|Senáu]] y les [[parlamentosparllamentos autonómicos españoles|asamblees autonómiques]] o [[Alministración local d'España|locales]].
 
Les condiciones pa formar un grupu parlamentariuparllamentariu tán recoyíes nel reglamentu del [[Congresu de los Diputaos]] y son les siguientes:
 
* Ríquense siquier 15 diputaos o 10 senadores pa formar grupu parlamentariuparllamentariu.
* En casu de nun algamar dichu mínimu, una formación política puede formar grupu parlamentariuparllamentariu a partir de 5 diputaos, siempres y cuando se tener un 15% de los votos correspondiente a les [[circunscripción electoral|circunscripciones]] onde se presentara candidatura o un 5% de los votos nel conxuntu de la nación.
* En nengún casu pueden constituyir Grupu ParlamentariuParllamentariu separáu Diputaos que pertenezan a un mesmu partíu. Tampoco van poder formar Grupu ParlamentariuParllamentariu dixebráu los Diputaos que, a la de les eleiciones, pertenecieren a formaciones polítiques que nun s'hayan engarráu ante l'electoráu.
 
Les formaciones polítiques que nun cumplan estes condiciones pasen a formar parte del [[Grupu mistu|Grupu Mistu]].
 
Sicasí, en delles ocasiones distintes formaciones polítiques minoritaries consiguieron un grupu parlamentariuparllamentariu ensin cumplir puramente los requisitos (de votos o escaños), gracies a la figura del "diputáu emprestáu". Ésta consiste en qu'un partíu empresta a otra los diputaos d'una candidatura (y, por tantu; tamién los votos acomuñaos a ella), nel momentu de la constitución del Grupu, de forma qu'en xunto algamen los requisitos. Dempués los diputaos emprestaos van tornar al Grupu ParlamentariuParllamentariu de la so formación orixinal ensin perxuiciu pal nuevu Grupu de la formación minoritaria siempres, y cuando el so númberu de diputaos nun s'amenorgue per debaxo de la metá del inicial, lo que significaría la disolución del Grupu acordies con el reglamentu del Congresu.
 
== Referencies ==
Llinia 32:
{{Tradubot|Grupo parlamentario}}
 
[[Categoría:Derechu parlamentariuparllamentariu]]
[[Categoría:Grupos parlamentariosparllamentarios| ]]
[[Categoría:Política]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]