Benegiles ye un conceyu español de la provincia de Zamora, comunidá autónoma de Castiella y Lleón, España.[3]

Benegiles
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Benegiles (es) Traducir ensin valor
Nome oficial Benegiles (es)[1]
Códigu postal 49123
Xeografía
Coordenaes 41°37′36″N 5°38′07″W / 41.626666666667°N 5.6352777777778°O / 41.626666666667; -5.6352777777778
Benegiles alcuéntrase n'España
Benegiles
Benegiles
Benegiles (España)
Superficie 23.45 km²
Altitú 644 m[2]
Llenda con Molacillos, Torres del Carrizal, Aspariegos, Villalube y Gallegos del Pan
Demografía
Población 276 hab. (2023)
- 162 homes (2019)

- 143 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 11,77 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
aytobenegiles.com
Cambiar los datos en Wikidata

Símbolos[4] editar

Escudu En

campu de plata, banda d'azur, cargada de trés espiges de trigu d'oru, acompañada en xefe d'ilesia de gules, mazonada de sable y esclariada de plata, y en punta, de ponte romana de dos güeyos, de gules, mazonado de sable. Al timbre Corona Real zarrada.

Bandera Bandera rectangular

de proporciones 2:3, formada por trés franxes horizontales iguales, siendo les esteriores coloraes con cinco espiges de trigu marielles y azul fileteada de blancu centrar.

Historia editar

Los primeros nicios de presencia humana nel conceyu daten de la dómina vaccea, de la que se toparon restos de cerámica nel Tesu de la Cruz, según muertes romanes posteriores nos allongamientos del Tesu de la Mora, xunto a sepultures en parés de mampostería o en caxes monolítiques ensin datación.

Sicasí, la fundación de Benegiles deber a los reis lleoneses, que crearon la llocalidá na Edá Media pa consolidar les sos posiciones na cuenca del ríu Valderaduey. En 1167, y referente a Benegiles, Sol Ramnádiz venció a los canónigos ya ilesia de San Salvador de Zamora los sos derechos pa la perceición de los diezmos y nomamientu de clérigos, que-y correspondíen pola repoblación.[5]

Benegiles acueye nel so territoriu actual dellos despoblados, como Carralcueva (que perteneció a la Orde de Santiago), Villamunio y Figueruela (cercanos estos dos al ríu Valderaduey), según, seique, otru despoblado denomináu Oteruelo.

Al crease les actuales provincies na división provincial de 1833, Benegiles quedó encuadráu na provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa.[6]

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Benegiles ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Patrimoniu editar

  • Ilesia de Santu Tomás. Tien reminiscencies romániques del sieglu XII nos canecillos y na so nave. Sufrió cambeos y la so capiya mayor cubrir con bóveda de crucería del sieglu XVI. El so Retablu Mayor, del sieglu XVIII, contién una fornica central con N ª S ª tres el Ríu, talla gótica del XIV con ecos románicos. Son tamién obres destacaes un Frontal rococó con relieve de San José, talláu nel s. XVIII y dos retablos rococós de S. Antonio Abá en fornica trilobulada, San Blas nel áticu, y el del Cristu con un Crucifixu manierista y talla dieciochesca de Santa Águeda nel áticu.

D'antiguo, l'estensu patrimoniu relixosu de Benegiles incluyía nel so términu les ermites de N ª S ª Tres del Ríu, de San Miguel y del Cristu o Vera Cruz nel pueblu, según la de Villamunio y la ilesia de Figueruela nos despoblados.

Fiestes editar

Les fiestes patronales celébrense'l día 9 de mayu n'honor de San Gregorio, con misa solemne na parroquia, siguida de procesión peles cais del pueblu. El día 15 festexar a San Isidro, patrón de los oficios llabradores, con misa, procesión y bendición de campos. El 24 de xunu quemen les típiques fogueres de San Juan, fogueres solsticiales que la Ilesia cristianizó. El 21 d'avientu sigue celebrándose la festividá de Santu Tomás.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/benegiles-id49022.
  3. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Diputación Benegiles
  4. BOCyL nᵘ 25, de 6 de febreru de 2006
  5. Adri Palombares: Benegiles
  6. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.

Enllaces esternos editar